Gå til innhold

E litt bekymra eg!:-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann! E ganske så bekymra her eg...:-(

Nå har eg hatt 3dager med bitte litt brunt uflod, og i dag kom det bittelitt rødt friskt blod da eg va på do!

Va hos fastlegen min i går - men ble ikke særlig klokere.... Han tok utvendig ultralyd - og sa at alt så bra ut. Siden eg kun e 6uker på vei va det ikke så mye å se... Han sa at enten så va det kroppen min så forberede seg på en spontanabort eller så va det ingen ting gale.... Ska på ny kontroll om 2uker...

Imellomtiden va det ikke noe annet å gjøre en å prøve å slappe av og ikke begymre seg... Men det e lettere sagt en gjort!!!!

Brystene mine e kjempe ømme - men det e det eneste symptome jeg har....

Er det noen som har opplevd dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Skjønner godt at du er bekymra, det ville jeg også vært. Har ikke opplevd det samme som deg, men jeg har en del smerter i magen. Jeg tok kontakt med legevakten da jeg fant ut at jeg var gravid, og ble sendt rett på sykehuset. Der ble jeg undersøkt av en gynekolog, konstatert at det var en syste og lagt inn for sikkerhetsskyld. De følger godt med meg nå og er på kontroll en gang i uka. Fikk beskjed om å være obs hvis det kom blod og da ta kontakt med en gang. Jeg synes du skal ta kontakt med legevakta og uttrykke din bekymring. De bør etter min mening ta en innvendig ultralyd for å se at alt er i orden.

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, lykkeliten...festeblødning har man da ikke når man har blitt gravid. Det skjer ifbm at egget fester seg....og det har det jo gjort i dette tilfellet ;-)

 

Kunne ikke dy meg, beklager :-)

 

Lykke til HI!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meine du virkelig at eg bør ta kontakt med legevakten???

Har snakt litt med venner + søsteren min - å alle sier det er veldig vanlig! Søsteren blødde litt med alle sine 3barn...

De 3dagene med brunt uflod - sa va det kun bittelitt så kom 1gang per.dag da eg va på do. I dag da det kom litt friskt blod va det og bare litt så kom da eg va på do - å det har ikke komt noe etterpå...

Off..nå blei eg litt bekymra igjen eg...

Har ikke vondt i det hele tatt...

(må kanskje legge til at når eg e på do så sitte eg leeeenge - har litt forstoppelse kan du si....:-(

Eg tror eg vente til i måre å ser ann da ka eg gjør...

Men takk for svar!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg har blødd sånn i to uker nå, de to/tre første dagene var det friskt, men etter det har det kommet mer brunt blod hver dag.. men bare bittelitt..

 

Men har vært på UL og alt var bra, så jeg kan betrygge deg med at det kan være helt normalt, og ingenting trenger være galt!

 

Men får du store smerter, eller blør masse, bør du bekymre deg.. i mellomtiden syns jeg du skal prøve å slappe av, er jo jul og alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg tror du har rett spindel med spire!!

Så lenge det e så lite å ingenting smerter så ska eg prøve å slappe av og nyde juleferien!!! Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Det var ikke meningen å gjøre deg mer bekymret:-). Hvis du går inn på "Fra uke til uke" og mors uke 5 står det at det kan være normalt for noen. Ta kontakt med legen hvis det blir mer blødning. Slapp av og kos deg i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - det samme skjedde meg - i uke 5 og 6, legen ga meg beskjed om å legge meg ned å ta det helt med ro. Når jeg var 7 + 4 ble jeg sendt på innvendig ultralyd - legen beklaget først, men så pluttselig så vi et hjertet som slo :) Nå har jeg kun 6 uker igjen før hun blir født :)))

 

Lykke til :) det går sikkert bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen!!! Vett at dere alle bare vil det beste! Å eg sette selfølgelig pris på alle svar!!!

Nå satse eg på at julenissen e snill med meg iår!!;-)

God jul til dere alle sammen!

Kose dere med spiren i magen!!!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forstår at folk bekymrer se! det er jo så mye som kan gå galt i denne første perioden. selv hadde jeg sa i uke 8 i mars i fjor. Tok knekken på meg, men tro meg du merker det. Hadde de villeste menstrasjonssmertene du kan tenke deg, typen måtte komme meg til unnsetning! Det var sykt, så tro meg..

 

Litt blod er helt vanlig, har hatt det jeg også, ca en uke etter festeblødninger, bare at jeg har håpet at det var mensen....

 

men men.. nå har vi termin 25.august, så får satse på at det går bra.

 

Hugs and kisses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!!

 

Tror jeg har lest et sted at det kan være at man kan sprenge små blodkar i skjeden når man "presser" ut bæsjen, fordi nå er vevet der så tynt og "skjørt" når man er gravid..... Når du da i tillegg har så hard bæsj, må du jo nødvendigvis ta i endel for å få det til.. Hehe....

Om du skjønner? Tipper det er det du gjør jeg.... ;)

Da er det jo nødvendigvis ferskt... Den brune utfloden er vel no sånt blod, men noe som har blitt igjen fra forrige do besøk?

 

Blei et rotete svar, men håper det er noe rett i det, og at det er det som "feiler" deg... Hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...