Ønskersegenlitenbaby Skrevet 23. desember 2006 #1 Skrevet 23. desember 2006 Min kjære samboer har verdens beste sjef, han har spandert tur til Barcelona i slutten av april. i 5 dager.. kjempe flott det.. MEN, da kommer eg til å være 28 uker på vei... E det noe som tilsier at det ikkje skal gå bra? me tanke på bebisen.. Helsen får eg ta når den tid kommer.. alt kan jo skje på disse mnd som kommer. men tenker på blodpropper og litt sånn... KLEM FRA
Gjest Skrevet 23. desember 2006 #2 Skrevet 23. desember 2006 Var i Barcelona når eg var ca 15 veker på veg. Gjekk heilt fint det. Ganske kort flytur også, ca 3 timer. Sikkert lurt å ta med gode sko å gå i, og bruke sokkar som ikkje strammer på flyturen.
Gjest Skrevet 23. desember 2006 #3 Skrevet 23. desember 2006 Tror ikke det skal være noe problem, men jeg ville tatt det opp med lege/jordmor allerede nå forsikkerhetskyld. -Snakk med lege om å få sjekket sånn en kan bli smittet av bl.a fra katter, husker ikke hva det heter, etter at du er kommet hjem. Det er mye vanligere i sørligere/varmere strøk. Hvis du ikke allerede er imun. -Husk støttestrømper på flyturen og hvis dere skal gå mye. -Beveg deg under flyturen, 3timer er relativt kort, men det er veldig viktig like vel. -Drikk vann -april er vel ikke den aller varmeste tiden, men husk å ikke bli overopphetet -Ta normale forhondsregler når det gjelder mat. -De fleste flyselskap tillater at du kan reis med dem til du har 4uker igjen, men kan være lurt å sjekke forsikkerhetskyld -sjekk at forsikringen din dekker graviditets/fødsels relaterte ting, husk å ta med Europeisk helsetrygdkort(kan bestilles på nettsidene til trygdekontoret, hvis du ikke har) gir deg samme rettigheter som lokalbefolkningen i landet, hvis du blir syk. Det var det jeg husket nå i farten... Går sikkert bra! God Jul
Mild, Marcus & Mille Skrevet 23. desember 2006 #4 Skrevet 23. desember 2006 Hei! Jeg skal selv til syden i tre uker når jeg er 25-28 uker på vei. Snakket med legen min om det og hun sa at det gikk bra så lenge jeg passet på å reise meg opp og gå litt rundt i flyet en gang i timen (for å unngå blodpropp som det er større sjanse for å få når man er gravid), ikke reise utenfor europa og passe på å drikke nok vann når man er der nede. I tillegg bør du ikke spise is der nede fikk jeg beskjed om og passe på at alle grønnsaker er kokt (ordentlig behandlet) og at kjøttet er ordentlig stekt - ellers kan du få bakterier, noe som kan føre til spontanabort. Man skal helst bare fly i 2. trimester (mellom 13-28 uke) sa legen min også. Så dette tror jeg går bra! Pass på å drikke masse vann på flyet også
Kris. Skrevet 23. desember 2006 #5 Skrevet 23. desember 2006 ingen problem, men tenk litt på hva du spiser..
Ønskersegenlitenbaby Skrevet 23. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 23. desember 2006 Hei hei:) tusen takk, for flotte svar.. det var kjempe bra, da kan eg begynne å glede meg til det og:) hehe.. God jul og et riktig got nytt år klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå