susa :) Skrevet 23. desember 2006 #1 Del Skrevet 23. desember 2006 En venn av meg fortalte meg at jeg ikke kunne farge håret mens jeg gikk gravid, det er første gang jeg har hørt at det kan være skadelig for barnet og jeg bare lurer på om det er riktig? Blir kjempe takknemlig for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet tooth Skrevet 23. desember 2006 #2 Del Skrevet 23. desember 2006 Jeg har hørt/lest det samme, at en skal unngå det. En vil jo puste inn kjemikalier mens en farger håret, og det skal en helst unngå. Det kan jo tenkes at noen typer farger er mindre farlig enn andre, så du kan jo høre med legen og eventuelt frisøren din dersom du veldig gjerne vil farge håret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atpåklatt ønskes Skrevet 23. desember 2006 #3 Del Skrevet 23. desember 2006 Jeg var til frisøren og stripet håret med hette tidligere denne uken... Frisøren min sa at striping gikk bra, så lenge det var med hette og at den ikke inneholdt ammoniakk. Dessuten brukte hun en veldig mild type på meg... Farging er jeg usikker på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 23. desember 2006 #4 Del Skrevet 23. desember 2006 Hei! På besøk fra 3.trimester her. Jeg lurte på det samme for en time siden. Ringte frisøren min (som også er samboer med min samboers bestis) og hun sa det ikke gjorde noenting å farge håret. Hun fødte selv i aug, og bleka håret senest 3 uker før termin. Jeg har 11 dager til termin,og farga det nettopp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurket4a Skrevet 23. desember 2006 #5 Del Skrevet 23. desember 2006 Hei. Da venninna mi var gravid og skulle bleke håret fikk hun beskjed om at de anbefalte det ikke til gravide. Antagelig pga stoffene som var i fargen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fox`y Skrevet 23. desember 2006 #6 Del Skrevet 23. desember 2006 jeg stripet håret mitt i går hoss frisøren.hun sa ingenting om dette til meg..håper d går bra.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snehvit77 Skrevet 23. desember 2006 #7 Del Skrevet 23. desember 2006 Man anbefaler ikke å hverken farge eller bleke/stripe håret når man er gravid, da spesielt under 1. trimester. Det er pga kjemikalene. Den samme "regelen" gjelder for maling etc. Alt med forsiktighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. desember 2006 #8 Del Skrevet 24. desember 2006 grunnen til at man annbefaler gravide til å ikke farge/stripe håret er fordi resultatet ikke kan bli slik man hadde tenkt. det skjer ting i kroppen, også håret! jeg er frisør og står i den lukta hver dag, hadde det vært farlig hadde vel vi frisører vært sykmeldt. dessuten har det skjedd mye forandring i produktene vi bruker i forhold til før. nå får man bl.a bleking som ikke støver og lukter.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. desember 2006 #9 Del Skrevet 24. desember 2006 hei hei. jeg jobber også som frisør og det er ikke farlig å farge håret.. det er sånn som hun over her skriver at resultatet blir annerledes. så det er bare å bli nye her folkens. ingen vits i å la håret forfalle selv om man er gravid!! god jul til alle sammen her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oktoberjentene;) Skrevet 24. desember 2006 #10 Del Skrevet 24. desember 2006 Hva med hjemme farging?? De er kanskje sterkere eller andre mer skadelige kjemikaler?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. desember 2006 #11 Del Skrevet 26. desember 2006 hjemme farging er heller ikke skadelig.. de har blitt så milde de også nå.. hår fargen trekker jo ikke ned i hode bunnen og inn i blodet.. da hadde det jo vært farlig for alle. eneste som ikke anbefales er jo å sniffe på fargen men det gjelder jo alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oktoberjentene;) Skrevet 26. desember 2006 #12 Del Skrevet 26. desember 2006 Takk for det.. greit å vite.. farget håret hjemme noen dager etter jeg ble gravid.. tenkte meg ikke om da... så godt å høre at det ikke er skadelig =o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. desember 2006 #13 Del Skrevet 26. desember 2006 bare hyggelig... ha en fortsatt god jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oktoberjentene;) Skrevet 26. desember 2006 #14 Del Skrevet 26. desember 2006 God jul til deg også =O) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ramløsa- nok en gang Skrevet 26. desember 2006 #15 Del Skrevet 26. desember 2006 Det er en gammel myte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå