Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 23. desember 2006 #1 Skrevet 23. desember 2006 Deres lille å sove i egen seng. Lillegutt er en uke gammel i dag, og han vil ikke sove i sin egen seng. Så til nå har han sovet sammen med oss.. Koselig det altså... Men når er det vanlig at de sover i egen seng?
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2006 #2 Skrevet 23. desember 2006 det er ikke bra å ha ungen med seg i sengen, sjansen for krybbedød øker drastisk! vet ikke hva som er vanlig, men dere bør fortest mulig venne han av med det. kanskje han vil ligge i vognen? det er ofte de føler at sprinkelsengen er for stor og romslig, prøv å tulle han god inn i et teppe el lignende, det like de. de har jo hatt det trangt i livmoren og det er livmoren de fortsatt forbinder med trygghet. lykke til!
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 23. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. desember 2006 sant sant... sover liksom med det ene øyet åpent når han sover med oss...så får jo ikke spesielt med hvile jeg heller da... Har jo prøvd å legge han der, men han begynner bare å gråte... Får prøve å venne han til det når han sover på dagen sånn at han venner seg til det...
Gjest Skrevet 23. desember 2006 #4 Skrevet 23. desember 2006 min lå aldri i senga,men kun i vogna...kjempa lenge for å få brukt vågga,men nei... det jeg gjorde til slutt,var å vente til han sovna,for så å legge han der.da våkna han opp i seng eller vogge å ble vandt til det. men slikt er det ikke oppskrift på egentlig.man må bare finne ut en måte å løse det på selv,hehe.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 23. desember 2006 #5 Skrevet 23. desember 2006 Jeg har Lukas ennå i min seng :-) Sover så mye bedre begge 2 :-) Anonym her over, sjangsen for krybbedød øker visst foreldrene er rusa eller røyker!!
mamman til Henrik & Kristoffer Skrevet 23. desember 2006 #6 Skrevet 23. desember 2006 lillegutt lå i vær seng til han nesten var en mnd! Ikke hør på alle som skal skremme deg med det krybbedød prate!gjør hva som føles best og mest naturlig for deg! lillegutt klarte deg han..
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 23. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. desember 2006 Takk for svar jenter... Ikke så lett når man er helt grønn på omerådet. Får prøve ut litt forskjellige ting. Han kan sovne på armen min eller på brystet og med en gang jeg legger han i senga så våkner han. Men fikk et bra tips av en veninne, og ta bagen fra vogna og sette oppi senga hans og legge en dyne i bunnen, sånn at det blir trangt og godt oppi der og ha et pledd over... SKal prøve det i kveld.. Wish me luck.. Han er uansett verdens beste gutt da....tjihi..
Junitulle06 m/ novemberspire Skrevet 23. desember 2006 #8 Skrevet 23. desember 2006 Datteren vår ville heller ikke ligge i den store, skumle senga si. Vi satte også vognbaggen i senga til å begynne med, men jeg synes det var tungvint å bære den opp og ned trappa fra soverommet til stua. Ikke fikk jeg sove med gullet i senga heller, så løsningen ble å kjøpe en Dry-kid ammemadrass. Den er ganske liten, og har sidevegger, så det blir lunt og godt. Putta lammeskinnet oppi den, og det ble et koselig lite rede. Hun elsket det fra første stund. Var enkelt å venne henne av med den også, for sideveggene kan legges ned. Så jeg begynte med å ta ned den ene sideveggen, etter en stund gikk den andre, før jeg kunne fjerne hele madrassen uten sutring. Var også veldig greit når jeg skulle ta henne over i vår seng, løfta bare hele ammemadrassen over. I tillegg holdt den madrassen tørr, og kan vaskes på 60 grader. Supert kjøp synes vi!
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 23. desember 2006 #9 Skrevet 23. desember 2006 allerede på barselavdelingen nektet babyen min å sove alene i "kassa" si. vi har samsovet siden han var helt nyfødt. fra han var 6 uker har han sovnet i senga si, og kommet over til oss i løpet av natta. synes det er deilig å samsove. man blir vant til det etterhvert. snakket endel med helsesøster om dette. faren for krybbedød øker ved at en av foreldrene røyker. bruk egen dyne til barnet ditt. unngå at babyen blir veldig varm/overopphetet. tenk hva dere synes er best. snakk med helsesøster når hun kommer på hjemmebesøk. jeg fikk en informasjonssak om krybbedød av henne. i mange ikke vestlige land bæres barna på kroppen til mammaen hele tiden. de sover sammen også. synes ikke det er det minste rart at min lille gutt ikke villle sove alene... der han kom fra var han ikke alene!
ida_m_1987 og Thea Louise Skrevet 23. desember 2006 #10 Skrevet 23. desember 2006 her la jeg snuppa i egen seng med en gang...ser ikke vitsen i å gi dem den vanen å sove sammen med foreldrene...de må jo avvennes en gang, så jvorfor ikek bare venne de til å sove i egen seng med en gang
BettyBoob Skrevet 23. desember 2006 #11 Skrevet 23. desember 2006 gutten min sovi sengen sammen med meg til han var 3-4 mnd. Nå (9 mnd) legges han i egen seng, og det var aldri noe problem å begynne med det. Noen ganger får han komme opp til meg, hvis det er tenner på gang, er syk e.l. Ikke noe problem i det hele tatt, noen av disse små vil ha kroppsvarmen og nærheten til mamma en god stund før de er klar for egen seng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå