Anonym bruker Skrevet 23. desember 2006 #1 Skrevet 23. desember 2006 før kl ni om kvelden?Ser det er så mange som tar kvelden ved 7 tiden, men det er helt håpløst her.Hva gjør dere?
BettyBoob Skrevet 23. desember 2006 #2 Skrevet 23. desember 2006 er litt opp og ned med gutten min på 9 mnd, men de siste par ukene har han faktisk sovnet greit etter at han blir lagt ca kl 19. Skifter til pysj i 18 tiden, spiser grøt kl 1830 og en flaske mme på senga. De er forskjellige disse små, men skjønner at du blir frustrert! Husker tilbake med gru da gutten var 3-4 mnd og han ikke sovnet for natten før kl var 01-02!!!!
monztah Skrevet 26. desember 2006 #3 Skrevet 26. desember 2006 Vi også legger snuppa på 7 måneder ved 20-21-tiden. Hun sover til 8.30-09, og det ser ut til å passe henne (og oss...) perfekt. Må de legges før 21 da? Har dere seine vaner slik at dere også får litt voksentid etter at han lagt seg? Ellers kan man kanskje muligens kutte ut en dupp og legge for natten istedet?
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #4 Skrevet 26. desember 2006 Men er han trøtt før klokken 19 da? Lillemor er 10 måneder i dag og hun pleier å legge seg ved 20-20.30 og våkner ved 0800-0900, det passer helt perfekt for oss. Ingen vits å presse han å sove hvis han er ikke trøtt.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #5 Skrevet 26. desember 2006 jeg lurer egentlig på det sammen.. min gutt på 10mnd'er og har blitt skikkelig vanskelig fortiden. Han sover veldig lite syns jeg. legger seg 19.30 sover en time, så er han klar for action igjen. Han nekter å legge seg, før vi går å legger oss, den siste tiden har det vært sent. 23-24 tiden. og sover til 8-9 dagen etter(da vekker jeg han, for å prøve å få han i en bedre rutine. i løpet av dagen sover han kanksje 2 timer i 2 etapper. aldri senere enn 4. hvor mye sover deres barn? har tenkt han kanskje ikke trenger mer, for han er blid og fornøyd ellers. men den siste uken har det ligget på mellom 11 og 12 timer i løpet av et døgn. de burde vel sove mer? har lest 14 t og 45 min i denne alderen ca? (har prøvd å legge han senere, men da forskyves bare alt..så det funket ikke)
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #6 Skrevet 26. desember 2006 Her i huset sovner snuppa på snart 10 mnd kl 19, og det har hun gjort siden hun var 5-6 mnd. Gjorde aldri noe aktivt for det, det bare ble sånn! Men nå står hun opp kl 07 også da. Får fortsatt pupp en gang om natten. Jeg tenker at det kommer jo litt an på når dere begynner dagen, og når han tar sin siste lur på dagen. Vår jente sover tre lurer hver dag, av varierende lengde, ca 2 t sammenhengende, men aldri etter kl 16-17. Middag halv seks, og pupp før senga. Det er jo "bare" rutiner, og han vet jo ikke hvor mye klokken er. De følger jo en slags "indre klokke"- når begynner natten liksom. Prøv å vekke han tidligere om morgenen, og ikke la han sove etter kl 15 feks. Da må han vel blir trøtt til 19-20-tiden? Krabber/går han? La han bruke masse energi på ettermiddagen, og ro ned en halvtime før leggetid. Ta et bad, etc; gjør rutinene dere alltid gjør før leggetid. Tipper det tar noen kvelder (hvor det kanskje blir litt rabalder), så har han ny rutine. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå