Gå til innhold

Min datter er begynt å bli snørrete.Er det noe man kan gi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

....ei på 3 og en halv månde hvis det skulle bli værre?

Skrevet

De skal ikke har noen form for naturmedisiner mot forkjølelse før de er 12 år, så alt du kan gjøre er å kjøpe nesespray og snørrsuger i tilfelle det skulle bli helt tett og paracet i tilfelle hun får feber. Dakar liten.

Skrevet

Det skal være bra å ha litt enten morsmelk elr saltvannsoppløsning i nesen. Bruk f.eks. en opptrekkssprøyte.

Skrevet

Ok,tusen takk for svar begge 2:)

Da kjøper jeg en nestespray i tilfelle det skulle bli værre.

Kjekt å ha liggende nå som det er jul,og butikkene stenger:)

Skrevet

Jeg har hørt at man ikke skal gi nesespray til babyer, men nesesuger er en fin ting. Men bruk den bare når det er høyst nødvendig. Ellers dannes det bare mere snørr. Og paracet er kjekkt å ha hvis febern blir høy (over 39)

Skrevet

Så lenge man ikke gir nesespray mange dager i strekk er det ok. Spurte på apoteket og hos legen før jeg kjøpte det. Ikke alle som har mm å løse opp med:)

Skrevet

Ok...så man gir ikke paracet før man har 39 grader?

Førstegangs så suger til meg all informasjon:)

Skrevet

Hmmm! Hvor mange dagr i strekk da? Kanskje jg og skal begynne å bruke det når det er på det verste. min og er temmelig tett til tider.

Skrevet

Feber tom 40 grader hos barn er ikke regna som farlig. Siden feber er kroppens naturlige måte å bekjempe infeksjoner på skal de ikke ha f.nedsettende hvis de ikke "lider" Du avgjør altså selv når ungen din ikke tåler mer vondt, selv om den generelle anbefalinga er 39-40 grader.

Skrevet

Jeg har ikke villet gitt det når feber er under 39. Unødig bruk er ikke bra det heller.

Skrevet

Du har hørt at man ikke skal gi nesespray til babyer???

Hvem har sagt det? Dumt og si noe om noe du tydeligvis ikke vet.

Det er ikke noe problem og gi nesedråper m virkestoff til babyer hvis de trenger det, da kjøper du de dråpene som er fra 0-2 år på apoteket og følger bruksanvisningen.

Det som er viktig er at de ikke brukes i mer enn 10 dager sammenhengende, hvis babyen da fortsatt er tett er det best og gå over på saltvannsdråper.

Hvis det er en skikkelig forkjølelse hjelper det ofte ikke med hverken mm eller saltvann og man bruker nesedråper med virkestoff en liten stund.

IKKE FARLIG!

Mi lille har nettopp hvert forkjølet, ble bra ila en uke, brukte dråper noen få dager når hun var helt tett.

Skrevet

Lilletøtta her har vært MASSE tett i nesen... synes mm funker for ei lita stund, så er hun like tett. Da sverger jeg heller til saltvannsnesespray.. Lar den virke i 5-10min, også tar vi snørrsugeren fatt... Har vært kjempeeffektivt for oss iallefall :o)

God bedring til lillesnuppa di!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...