Gjest Skrevet 23. desember 2006 #1 Skrevet 23. desember 2006 Gutten min er 8 mnd og er veldig stor for alderen (nesten 13 kg og 77 cm lang). Den siste måneden har vekta stagnert, og dette er vi lettet over. Fornøyd har han også vært. I en tid har han fått en posjon grøt morgen og kveld, middagslass og et lunsjmåltid bestående av frutti og en bitteliten brødskive (er ikke så begeistret). I tillegg får han pupp 4 ganger om dagen, men det er ikke lenger mange dråpene det er snakk om. På ettermiddagen og kvelden de siste dagene har han vært misfornøyd og i går ville han ikke finne roen. Gav han 120 ml erstatning som han slukte og etterpå sovnet han. Kan jo da tyde på at han krever mer mat. Men hva skal jeg gi ham? Han må ikke overfores pga vekta. Er det erstatning som er mest ideelt? Vil gjerne amme lenge ennå, men produksjonen er svær liten og jeg orker ikke begynne å pumpe igjen. Må nevne at han har blitt mye mer aktiv de siste dagene også, nå kommer han seg framover på golvet. Håper noen kyndige eller erfarne damer kan hjelpe oss, er selv veldig i tvil. Ikke får jeg snakket med helsesøster heller nå som det er jul.
Gjest Skrevet 23. desember 2006 #2 Skrevet 23. desember 2006 Er det ikke litt tidlig å begynne å gi mindre mat pga vekta når han er 8 måneder? Bør de ikke få spise så mye de vil uansett til de er året i hvert fall? Jeg er ingen ekspert, men jeg synes det høres rart ut å begynne å regulere matinntaket til en på 8 måneder. Så lenge maten er sunn, tror jeg at han bør få spise så mye han vil.
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 23. desember 2006 #3 Skrevet 23. desember 2006 jeg er verken kyndig eller erfaren men det høres jo ut til at han trenger mer mat da, vekta vil nok jevne seg ut nå som han er begynt å bli mer aktiv. hvis det var min baby så ville jeg gitt mme men hvis du er redd han skal gå veldig opp i vekt av det så kanskje du kunne gi han en frukt... det er jo sunt og godt for små mager..... uansett ville jeg gitt han over jul til du får snakket med helsesøster, det er jo ikke noe særligt om han skal kunne gå sulten... kom til å tenke på en ting..... hvis du tilfeldigvis har barneforsikring i gjensidige så kan du ringe dem for der har de en helsesøster til disposisjon hver dag...! god jul:)
Gjest Skrevet 23. desember 2006 #4 Skrevet 23. desember 2006 Jeg må bare henge meg med de andre som har svart: Synes ikke de bør slankes når de er så små. Du kan jo kanskje prøve å gi litt vann og se om han er tørst, men hvis han virker mer sulten ville jeg gitt ham litt mer frukt:)
Gjest Skrevet 23. desember 2006 #5 Skrevet 23. desember 2006 Takk for svar! Jeg må presisere at vi overhodet ikke tenker å slanke gutten, det er jo selvfølgelig alt annet enn bra for en baby i hurtig utvikling. Han skal få være god og mett, men det er ikke ønskelig med en hurtig vektoppgang igjen nå som han veier så enormt. Er bare et par mnd siden han plutselig la på seg 600 g på 14 dager og i den perioden gav jeg ham større grøtmåltider da jeg trodde han ikke fikk nok. Er ikke så enkelt dette. Men å tilby ham mer frukt er jo en veldig god ide, det er jo både mettende og næringsrikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå