Gå til innhold

spinning - bra eller ikke for fosteret???


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er 7 uker på vei. Har i mange år trent spinning 5-7 ganger i uken. jeg har fortsatt med dette etter jeg ble gravid.. Har fått mange negative tilbakemeldinger fra venner og familie på at dette kan være skadelig for fosteret, og at jeg dermed bør roe ned tempoet. Er livredd for SA. Noen som vet noe, eller har erfaring med dette???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke er i noen risikogruppe for SA (har hatt noen før) er det vel bare positivt å trene. Trapp litt ned på intensiteten. Ikke ta deg helt ut, og drikk mase. Trening ahr veldig mange positive efekter under svangerskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det är bara fördelar med att träna under graviditeten. Du mår bättre, fostret har det bättre och du får förhoppningsvis en enklare födsel.

 

Jag tränade spinning sista veckan innan jag födde min dotter. Jag använde pulsklocka hela tiden då pulsen inte ska gå över 150 slag pr min. Det kan vara skadligt för fostret. Körde också styrketräning i studio någon gång i veckan men jag tog av 10kg mot det jag hade tidigare.

 

Höj styret eftervart som magen växer och trappa ner på timmarna. Jag körde bara spinning45 min på SATS på slutet, men de första 20 veckorna gick jag på både spinning55 och långköring. Du känner din egen kropp bäst. Lyssna inte på de andra de är bara avundsjuka på att de inte orkar träna varken före under eller efter graviditet... hihi!

 

Tips är att stå på elipsemaskin det ger träning för både armar och ben samtidigt och ingen belastning för bena när kroppen blir tyngre. Kanonbra!

 

Lycka till!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg trente spinning to til tre ganger i uken frem til 7 mnd,

hadde aldri noen problemer. Jeg kunne gjerne ha fortsatt med spinning en måned til, men pga ferie så fikk jeg ikke tid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...