♥Coxinelle♥ Skrevet 23. desember 2006 #1 Skrevet 23. desember 2006 Når slapp dere barnet deres ut for å leke alene (sammen med andre barn)? Vi har en gutt på 3 1/2 som et par ganger nå har fått besøk av andre barn som vil ha ham med ut å leke. De er ofte litt eldre enn ham. Gutten vår snakker helt rent og er moden for alderen, men jeg sliter med å slippe ham helt alene selv om vi bor i blindgate og byggefelt.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 25. desember 2006 #2 Skrevet 25. desember 2006 Vår gutt fikk gå ut alene noen måneder før han ble 4. Vi har klare regler for hvor han får gå, og de overholder han. Vi har en avtale på at han ringer på hvis han vil gå utenfor det avtaltet området. Det har fungert kjempebra. Jeg føler at jeg kan stole på han, men sjekker han litt i smug innimellom.
Rut Bram Skrevet 27. desember 2006 #3 Skrevet 27. desember 2006 vår jente ble 3 år i mai i år, og har siden i vår fått være ute og leke alene eller sammen med nabobarna. vi bor i et lite borettslag med felles avstengt hage bak husrekkene. det er en nedgang til bilvei, der har barna ikke lov å gå uten en voksen - det vet de alle sammen og minner hverandre på det om noen skulle forsøke seg. denne utgangen går dessuten forbi huset vårt, så vi ser det med en gang hvis noen prøver seg... vi følger selvfølgelig med, og sjekker innimellom hva som skjer der ute. men jeg hadde ikke vært like trygg på å slippe henne alene ut hvis det var biler i nærheten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå