Gå til innhold

Iben - guttenavn eller jentenavn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm....har kun hørt det på jenter jeg!

Så jeg forbinner derfor dette med et jentenavn.

Fint er det.

Skrevet

I Norge er det ca 360 kvinner som heter Iben, og ca 80 menn. Så det fungerer for begge.

Jeg syntes det er mest et jentenavn. Men tror jeg fint kunne sett en gutt som heter det også :)

Skrevet

I utgangspunktet syns jeg det høres ut som et guttenavn, men har kun hørt om jenter som har dette navnet og assosierer det av den grunn med jenter.

Skrevet

jeg syns det høres ut som et guttenavn.. Kjenner ingen som heter det da.;)

Skrevet

Jentenavn... Ib er guttenavn! Kan nok hende d er en del menn/ gutter som heter d også, men de trenger nødvendigvis ikke være norske da!

Kjenner ei Iben Marie. Veldig populært jentenavn i Oslo- Bærum!!!

Skrevet

Jeg synes det er finest som jentenavn :)

Skrevet

for meg er det et guttenavn. kompisen til pappa heter det...

Skrevet

Klinger som en gutt, men er en jente, for meg.

Skrevet

Det er jo begge deler, men jeg tenker jente når jeg hører Iben.

Skrevet

Et litt ujålete jentenavn! :) Om jeg får en jente en gang skal hun hete Iben... :)

Skrevet

Jeg har en gutt i klassen min som heter det, så for meg klinger det rart som jentenavn gitt...

Skrevet

jeg syns det høres ut som et jentenavn

Skrevet

Tror det kommer litt an på hvor man bor. I Bergensområdet der jeg bor har jeg bare hørt om gutter, men på østlandet tror jeg det er vanlig som jentenavn.

Ville egentlig ha det som guttenavn selv, men fikk høre at det var jentenavn her i norge så jeg slo det fra meg fordi jeg tenkte det ville bli litt kjipt for han hvis han kom i klasse med en jente som het det samme som seg selv. Har i ettertid funnet ut at faren antakelig ikke hadde vært så stor siden jeg ikke har hørt om noen jenter her i området som heter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...