Gjest Skrevet 22. desember 2006 #1 Skrevet 22. desember 2006 På tråden "Hvor lenge sover babyene deres sammenghengende..." Så dser jeg at tasselassen (2,5 mnd) min er den verste....buhu han sover max 2 timer sammenhengende i vuggen, og så er det opp hver time, men da sover han ved siden av meg i sengen....hvis ikke hadde jeg vært død tror jeg....har nelig lært meg til både å amme og rape babyen i søvne, bare jeg ligger.
SpiseLise Skrevet 22. desember 2006 #2 Skrevet 22. desember 2006 Uff da... Ikke for at det hjelper deg, men jeg har også en sånn baby:-) Dvs, nå i det siste har hun "bare" vært våken annenhver time. Nå er hun 4 mnd.
moo Skrevet 22. desember 2006 #3 Skrevet 22. desember 2006 Samsoving er tingen! Jeg merker knapt hvor ofte jeg nattammer.
*bolla pinnsvin* Skrevet 22. desember 2006 #4 Skrevet 22. desember 2006 Før jeg leste innlegget ditt var jeg forberedt på å si at jeg ville bytte når tassen min våkner klokka fem i morgen tidlig, men nå tror jeg jaggu at jeg beholder min allikevel
Gjest Skrevet 22. desember 2006 #5 Skrevet 22. desember 2006 vil ikke bytte,men du kan få låne min.han sover fra kl 23 til 09-10.30... men jeg har også hadd slike netter noen uker....zzzzz... ble som omgjort da han ble 3mnd.så nå er det greit her.=)
MammanTilGullene Skrevet 23. desember 2006 #6 Skrevet 23. desember 2006 Jenta mi våkner ofte med to og en halv times mellomrom om natta for å spise. Hun er 5 mnd. Var en stund når hun var ca 2 mnd at hun sov mellom 4-6 timer i et strekk om natta, men den luksusen ble det slutt på. Det plager meg egentlig ikke. Hun spise lenge veldig korte måltider om dagen (ca 3min) og jeg tror at hadde det ikke vært for nattammingen hadde jeg mistet melka. Om natta sover hun jo, og spiser gjerne 20 min. Ofte våkner jeg av at puppen er kald, så ammingen holder meg ikke våken:-) Men nå har hun begynt med grøt, så nå tror jeg snart hun kommer til å sove lengre. Tror hun rett og slett har vært sulten jeg!
Gjest Skrevet 23. desember 2006 #7 Skrevet 23. desember 2006 Jeg vil ikke bytte,men min er våken sammenhengende HVER natt fra midnat ttil ca 6 på morgenen og sånn har han vært siden han ble født. Slitsomt,men han er jo gogutten vår da.
Gjest Skrevet 23. desember 2006 #8 Skrevet 23. desember 2006 Attpåklatt: Kan du ha sønnen min noen dager og lære ham det? Han er nemlig nesten like mye våken som fertila sin.... ;P
MintCondition Skrevet 23. desember 2006 #9 Skrevet 23. desember 2006 Hehe...det er godt å sitte her og vite at DET GÅR OVER! Det med nattevåket altså. Nå er Guro blitt 11 mnd, og jeg har bare vage (og ganske kjipe) minner fra den tiden hvor hun var våken annenhver time hele natta, og knapt sov om dagen (med mindre vogna var i fart, utendørs. Altså, ikke noe inne på butikk og sånt!) Hun var dog 9 1/2 mnd før hun sov sin første natt "rundt", dvs fra 19.30-06. Nå har hun begynt å strekke seg til litt over 7 før hun våkner, deilig! Så, moralen blir: det går over! Trøst dere med det...vet det er en mager trøst, men de aller fleste unger begynner å sove natta over, sånn til slutt...
Ruske-Sara Skrevet 23. desember 2006 #10 Skrevet 23. desember 2006 En trøst er at ingenting er konstant når det gjelder babyer. Når man tror at man har fått til en skikkelig bra rutine, så vips, er alt snudd på hodet igjen. Så får du håpe at det kan skje motsatt også. Et lite råd. Prøv om du klarer å roe ned ungen uten pupp noen ganger slik at han får øvd seg på det. Det er lettere å gjøre det nå før de er eldre enn ca 3 mnd. Alle unger våkner til litt hver time, men noen har evnen til å sovne inn igjen uten hjelp. Så har vi noen som tror de må ha pupp eller noe annet for å få det til. Datteren min var en sånn. Jeg syntes det var så greit å puppe henne i søvn de første tre månedene fordi hun sovnet jo med en gang. Senere ble det verre. Hun sovnet plutselig ikke så fort lenger. Og så begynte hun som din, å våkne hver time. Hun var helt uinteresert i grøt og annen mat fordi hun hadde spist seg mett hele natta. Da hun var 9 måneder, la jeg meg på gjesterommet med brystpumpe. Vi bestemte først at ingen pupp før kl 4. Deretter utvidet vi til kl 6. Det tok litt tid med avvenning, men det funket til slutt. Nå har vi fått en sønn, og jeg har vært litt mer bevisst på å lære han å sovne selv. Det betyr ikke at det er perfekt. Han er 8,5 mnd. og kommer fremdeles opp i senga mi for pupp fra ca kl 3 og utover. Men han legger seg på kvelden uten hjelp. Noe som gjør det lettere med barnevakt. Lykke til og God jul!
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 23. desember 2006 #11 Skrevet 23. desember 2006 Jenta mi på 3,5mnd sover fra 1930/20.00-07.00/08.00 uten mat. Og opptil 3-4 timer i vogna ute hver dag.. Sånn har det vært siden hun var 7 uker..
Guttemamma til tusen :) Skrevet 23. desember 2006 #12 Skrevet 23. desember 2006 oslojente: det er alltid sånne svar man lengter etter i tråder som dette.....ikke gidd og svar har du ikke noe bedre å komme med!! du skal heller få litt trøst hos meg..har vært igjennom det jeg og:o) min er nå 8mnd, men har fortsatt noen netter av og til der jeg er oppe minst en gang i timen.. jeg er alltid forberedt på når det skal skje..for det er når han har lært noe nytt i løpet av dagen! merkelig det..men slår aldrig feil!! min gutt ble bedre da jeg starta med et grøtmåltid om dagen (4mnd da) men han måtte ha det tidlig på dagen, ga jeg det på kvelden så var natta enda verre e det den var fra før! min erfaring er egentlig at hvis du forventer å sove en time sammenhengende og får to istedet så blir natta myyye bedre enn om jeg forventer tre timer og kun får to ) hihi.. så du får bare prøve å se på det på den måten! kos og klem (og sovestøv) fra
Gjest Skrevet 25. desember 2006 #13 Skrevet 25. desember 2006 enig med deg,gjorde det samme med nr.1,alltid fungert fint.alle får sove.
Gjest Skrevet 25. desember 2006 #14 Skrevet 25. desember 2006 Fertila:) Jeg kan lære ham litt soving jeg;) Nå har jeg nemlig fått dreisen på vesla og da er jeg klar for nye utfordringer:p Håper tassen snart går seg til, og at du får sovet litt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå