Gå til innhold

dine bevegelser i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

man blir jo litt redd av mindre.... Så tenker på dette med bevegelser hele tiden.

Er 30 uker. Magen pleier å røre MYE på seg. Så man ser magen flytter seg rundt, og man kan kjenne bevegelser omrtrent når man vil, Men for tre dager siden ble det stille. Ikke helt da. Vet det er liv, men ikke som det var. Men kjenner ett "spark" i ny og ne gjennom dagen. Så alt er nok bra?!

Blir nok beroliget av å høre andre som har opplevd det samme. Noen som vil fortelle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Bevegelsene endret seg veldig hos meg i uke 32, så jeg tror det er at ettersom de får mindre plass så beveger de seg på en annen måte. Syntes allikevel du skal ringe til føden om du er engstelig. De er der for deg og det er ingen skam å ringe.

Skrevet

Jeg ringte helsestasjonene i stad. siden det skal være stengt en stund.. Hun mente det var greit så lenge jeg kjente noe daglig. Men det var bare "kontordama". Ikke jordmor. Hun sa også at jeg bare måtte ringe føden om jeg lurte på noe når de er stengt. Men vil ikke være overnervøs og masete heller..

Skrevet

Jeg syntes ikke du skal være redd for å være masete. Det er jo derfor de er der. Vi jenter er ikke alltid flinke nok til å si ifra for vi vil jo ikke være til bry. Om du har litt lyst til å ringe så syntes jeg du skal, det tar tross allt bare et par minutter av arbeidsdagen deres.

Lykke til:-)

Skrevet

Hei! Jeg er også i uke 30 og venter på at det samme ska skje. Jordmor sa at jeg kunne forvente meg mindre bevegelser rundt disse tider pga plassmangel, det er visst helt naturlig. Barna har blitt så store at de ikke har samme plassen å boltre seg på, og det vises i at bevegelser minsker. Så antakeligvis er alt ok, men om du er nervøs burde du ringe fødeavd. dit du skal. Bedre å spørre en gang for mye.

Skrevet

Å, nå ble jeg litt roligere også.. går inn i 31.uke idag, og syns lilletrille har vært litt roligere de siste dagene... Merker spark innimellom, men ikke de helt store jordskjelvene som har vært tidligere.

Lille begynner å bli ganske stor nå, så plassmangel oppstår jo da... Det kommer vel kanskje litt an på hvordan baby ligger inni der også?...

Skrevet

hei :-)

Hun inni magen min har veldig av og på perioder. jeg er i uke 32, og til tider så merker jeg henne nesten ikke. Nesten som hun tar det rolig i starten av uka, før hun virkelig fester i helgene. Hehe... Kan til tider kjenne, og se, tydelig spark og kaving, men andre ganger er det bare små dult. det går nok mye både på plass nå, hvordan de ligger inni der og dagsform :-) Tenker jeg da.... God jul forresten!

Skrevet

Hei, jeg er også i uke 30/31, og merker kraftige spark innemellom, noen ganger er det så kraftig og mye at jeg nesten blir bekymret. Blir veldig øm de stedene... men så kan det være veldig rolig i perioder.

Lurer på når bevegelsene begynner å avta/forandre seg?

Det er jo relativt god plass enda, altså babyen skal jo legge på seg over 2 kg på 10 uker.....

God jul;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...