Gå til innhold

18 mnds mellomrom mellom barna, hvordan skal jeg " klare" det alene?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har 17 mnd mellom mine to eldste og kan ikke annet enn å anbefale dette! Jeg var veldig mye alene med de jeg også. Så vel samboern min bare hver søndag omtrent, og da ville han bare sove. Men det gikk så fint så - man finner sine egne rutiner. De første 6 mnd var kanskje de tøffeste - jeg hadde ikke barnehageplass så eldstemann var også hjemme. Men da minstejenta ble 6 mnd begynte de allerede og leke sammen. Og det har de gjort siden! TO er MYE enklere enn EN, er min erfaring! Nå venter jeg nr 4!

Jeg har 12 mnd og 1 uke mellom mine to og jeg ble alene med omsorgen mens jeg gikk gravid med nr 2.

Husker hvor sliten jeg var, spesielt første halvår, men tiden bare føyk av gårde, og etterhvert ble det lettere..... det mest slitsomme var å ha en som nettop hadde begynt å gå samtidig som jeg hadde en å amme...og ingen som kunne hjelpe til... men det er utrolig hva man får til når man må:) Men jeg sitter litt med den følelsen at jeg gikk glipp av kosen med å ha småbarn, hadde ikke tid til å nyte noe på en måte....

Hei, skal du ha begge hjemme når nr. 2 blir født? Jeg er selv 13+3 i dag og datteren min er 11 måneder. Da blir det nesten 18 måneder mellom mine også. Jeg skal ha datteren min i barnehagen når nr 2 kommer. Jobber mannen din seine kvelder også, eller mener du at han jobber borte og kommer hjem etter noen uker og så jobber borte igjen? Har du familie rundt deg som kan hjelpe deg, det har hjulpet oss mye! Kanskje du kan finne deg en trillepike som kan gå turen med din elste hvis hun skal være hjemme. Håper det går i orden :)

Jeg har søkt barnehageplass for henne, men bor i Oslo så det er jo ikke sikkert hun får plass....

Gruer meg og gleder meg til dette.

Min jente hadde kolikk i 4 mnd så jeg er ganske nervøs for at nr 2 også skal få kolikk, det var en veldig tøff tid for alle sammen her hjemme.

Vi har desverre ingen familie som stiller opp hverken jeg eller mannen, men det skal vel gå uansett... =)

Annonse

Kan jeg trøste deg med at min bestevenninne har tvillinger og fikk nr 3 16 mnd etter, og hun har greid seg helt fantastisk. Samboeren hennes er pendler også, så hun har vært veldig mye alene med ungene. Han er ofte borte 4 dager i slengen, og noen ganger en og en halv uke borte. Du vil greie deg fint tror jeg:) Og for å dekke eldste sitt behov for kontakt med andre barn så ville jeg oppsøkt åpnebarnehager, der for du også dekket litt av ditt sosiale behov:)

Ønsker deg masse lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...