Gå til innhold

Fryd Agathe


Anquor

Anbefalte innlegg

Er det virkelig så ille?

ingen liker det, ikke mamma, ikke pappa, og de fleste av veninnene mine kommer altid med andre forslag i steden....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg beklager, men jeg stiller meg nok også i samme kø som foreldrene dine...

 

Agathe er fint, Agnethe er fint, men i mine ører er ikke Fryd et navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må nok være enig med foreldrene dine.. Liker ikke Fryd. men Agathe er egentlig ganske fint!! Men husk at det er dere som skal like navnet! ikke foreldrene dine eller venninne dine! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes Fryd Agathe er ett kjempe fint og morsomt navn. Klinger godt også! Men så liker jeg navn med særpreg veldig godt da. (",) Sånn som Lykke f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frøken fryd? og agatha christie? hehe....

 

neida.. men mitt barn hadde ikke fått noen av navnene..

Men som de sier over...drit i hva folk mener, det er dere som skal like det... og barnet selv når det vokser til og det er KUN det dere trenger forholde dere til:)

 

lykke til med navnevalg iallefall..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

På en måte skjønner jeg hvorfor du syns det er fint, rent fonetisk. Det er fine "ord" satt sammen.

Men det er nok gode grunner til at "alle" foreslår noe annet. Og det er bedre de gjør det nå, før avgjørelsen er endelig.

 

Jeg syns Fryd, Glede og Solskinn er vakre begreper og det gjør meg glad å tenke på dem. Men det er ikke det samme som å gå rundt og hete det. La meg illustrere:

 

Har du lest "Keiseren av Portugallien" av Selma Lagerløf? Husmannen Jan blir så betatt av sin nyfødte datter at han kaller henne opp ettter selv sola; hun får hete Klara Fina Gulleborg Jansdotter... og man kan jo forstå ham, hun er vakker og sola er vakker, og han er lykkelig over å ha fått barnet. Men det er likevel hans personlige følelser det gjelder, og hans forgudelse av datteren, ikke hans ønske om å la henne bli et individ som skal vandre ut i verden og søke sin egen vei. (historien ender da også med at han sørger seg sjuk når datteren forlater hjemmet..)

 

Fryd Agathe ville fort bli Frydagate i manges munn. Men Agathe Fryd, kanskje, eller noe med Frida?

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...