Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #1 Skrevet 22. desember 2006 Småen er 6 uker, tømmer begge brystene mine pr måltid. Har pumpet meg tidligere og vet jeg har ca 60ml melk pr bryst. Han virker ikke alltid like mett etter å ha spist, hvordan blir dette når han vokser? Øker produksjonen? Trodde kanskje han skulle gå over til to bryst etter hvert, ikke så tidlig?? Vurderer å begynne med tillegg, men er ikke fan av det .. Har godt med melk, dersom det går 3timer mellom måltid så renner det over hos meg, så det er ikke lite mat i puppene mine. Noen med erfaring?
Lykkepiller Skrevet 22. desember 2006 #2 Skrevet 22. desember 2006 Vent med tillegg! Jeg trodde også jeg hadde lite melk i begynnelsen, og har aldri hatt MYE melk men alltid nok. Nå er lillejenta snart 5 mnd og jeg fullammer enda. Husk at du får mindre ut med pumpe enn det lillingen klarer å få ut, de små er mer effektiv!
Blomman Skrevet 22. desember 2006 #3 Skrevet 22. desember 2006 går babyen opp i vekt og og du ikke har noe problem md å få melk har du nok. Selv om babyen ikke er like fornøyd hele tiden behøver det ikke bety at det er for lite melk. Om du pumper ut 60 ml er det mye mer der ;_) babyer er mye mer effektive enn pumper heldigvis. Babyen øker etterhvert som den vokser. Det varier veldig om et barn tar et el to bryst pr måltid- noen gjør det fra starten- noen aldri. Ser ingen grunn til at du skal gi tillegg i allefall om babyen går nok opp i vkt i allefall. Dette går som regel av seg selv - ta gjene kontakt med Ammehjelpen om du er usikker - se ammehjelpen.no
haater husarbeid Skrevet 22. desember 2006 #4 Skrevet 22. desember 2006 Du er et fint maskineri skjønner du, for etter hvert som minin din vokser og trenger mer mat, så får han økedager og da øker produksjonen din etter hans behov. Tillegg skal kun brukes i samråd med lege eller hs. Har du bra med melk, ikke bekymre deg!!!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #5 Skrevet 22. desember 2006 Tusen takk alle sammen Og en riktig god jul
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå