k.l.e.m Skrevet 22. desember 2006 #1 Skrevet 22. desember 2006 Litt spennende å høre hvordan dagsrytmen, måltidene, søvn osv. er til dere med barn i denne alderen. Kan de krype, sitte, stå og kanskje til og med gå?!?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #2 Skrevet 22. desember 2006 Del dine rutiner med oss også da....!!
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #3 Skrevet 22. desember 2006 Gå??????????? hallo, 7 mnd gammel og gå????
Gjest Skrevet 22. desember 2006 #4 Skrevet 22. desember 2006 Han er snart 8 mnd. Han sover fra 19 til mellom 07 og 08.30 uten mat. Frokost: mme Lunsj: Grøt Middag: Hjemmelagd middag eller 1 glass butikkjøpt + frukt Ettermiddag: Grøt Kvelds: mme Han kryper mest, krabber litt men det går ikke fort nok for han så han foretrekker å krype. Han drar seg opp slik at han sitter på knæra. Har satt seg opp på rumpa 2 ganger. Han prøver å dra seg opp i stående stilling men det ender med at han faller, er absolutt ikke stødig/sterk nok til å reise seg opp i stående stilling. Han sover 2-3 dupper på dagtid. Begynner å gå over til 2 men det hender fortsatt at det blir 3. Sover da fra 45 min til 2,5 time per dupp.
ITG Skrevet 22. desember 2006 #5 Skrevet 22. desember 2006 Min er 7,5 mnd. Sover fra ca 1930-0700 (og noen ganger helt til 0900). Han får pupp når han våkner, grøt etter morgenstell, sover formiddagslur sånn rundt kl. 11, alt fra 30 min til 2 timer. Så kanskje litt pupp igjen, og kanskje litt mere soving før middag rundt kl. 15-16. Noen ganger trenger han å sove litt etter middag også, så får han grøt til kveldsmat sånn rundt kl. 18. Pupp og tran før kveldsstell og i seng mellom 19 og 20. Han går rundt i ring når han ligger på magen (og det gjør han stort sett hele tiden, ikke noe glad i å ligge på ryggen lenger nei...), men kommer seg ikke noe særlig fremover enda. Klarer å sitte hvis vi setter han opp (og det skal man vel ikke gjøre, men det er vel en annen diskusjon. Men vi setter han ikke opp så han skal sitte alene nei..), ellers er han stor sett blid og fornøyd hele dagen. Smiler og ler masse, ikke redd eller skeptisk mot fremmede, og elsker å møte andre babyser. Vi er med på babysang, babysvømming og har barselstreff ganske ofte; så vi er mye på farten.
Gjest Skrevet 22. desember 2006 #6 Skrevet 22. desember 2006 Jenta mi legg seg mellom 19-20, og sover til 7-8 samanhengande. Ho er 8 mnd. Ho kryper ikkje ennå, men sitter stødig. Har såvidt begynt å seie mamma, men om det er besvist veit eg ikkje. El. klapper ho i hendene. Måltida eg gir: Frukost - mme Lunsj - grøt Middag - middagsglas + litt vatn (prøver å venne ho til det) Kvelds - grøt + mme El. pusser eg tenner og gir tran på kvelden
k.l.e.m Skrevet 23. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. desember 2006 Fint å høre hvordan dagenr deres er. Ganske så lik våre vaner faktisk... Han elsker å ligge på magen. Åler seg framover i en rasende fart. Setter seg opp på alle fire og deretter over på rumpa. Sitter ikke uten å støtte seg på hendene. Han ha noen få "ord" som tæ tæ tæ og bæb bæb bæb... HI
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 23. desember 2006 #8 Skrevet 23. desember 2006 Ja det er mulig faktisk
Gøril (210406) Skrevet 23. desember 2006 #9 Skrevet 23. desember 2006 Jenta vår er 8mnd. Hun sover som oftes 2 dupper på dagen og spiser 4 faste måltider med, grøt, brødskive og frukt, middag og grøt til kvelds. Hun kryper, sitter stødig på gulvet (setter seg opp selv) og reiser seg opp. Hun går nå rundt bord og i senga si. Legger henne rundt 19-tiden og står opp rundt 6-7 på morgene (våken alt ifra 2-5 ganger i løpet av natta). Hun har fått 4 tenner nå. Hun sier ikke noe spesielle ord enda som er bevist. Kan klappe i hendene når det passer henne og ellers så er det full fart hele dagen. Jeg føler meg velsignet som har fått jenta vår!! Ønsker dere alle en riktig fin jul!
Guttemamma til tusen :) Skrevet 23. desember 2006 #10 Skrevet 23. desember 2006 min gutt har nettopp fylt 8mnd.. rutinene er heelt i surr for tia..han legges 1900, men er gjerne lys våken etter en time, og tar kvelden igjen i 21-22 tiden. Gidder ikke å gjøre noe med det nå før jul..det faller nok ut da uansett! men slik var dagen vår før ihvertfall:) : 0600- mme, så sove igjen 0830- stå opp 0900- grøt 1100- mme og en times lur 1200-en til to brødskiver 1400- mme + en times lur 1530- et middagsglass 1800-grøt 1900-mme, stell så i seng! *Gutten min krabber, har gjort det i en mnd nå (lærte seg aldri og åle..kom seg bare bakover) *han reiser seg opp etter alt han får tak i (ja, til og med gardinene) han går rundt bordene (veeldig forsiktig og ustødig) han klarer ikke å sette seg ned igjen så det blir en del knall og fall her i gården! * Jeg vet ikke helt om jeg kan si at han setter seg opp..for han drar seg opp etter leker på gulvet og blir sittende på huk..enten blir han sittende sånn, ellers så finnes han seg tilrette på rompa etterhvert..så vet ikke om det tells som å sette seg opp! *han hadde en periode der han vinka..men har tydligvis slutta med det igjen, og praten går i mamamamamama.. bappabappbapp.. lalala, og dadada... bare en masse babling ) ellers så har han ikke fått noen tenner enda..og begynner å lure på om de kommer i det heletatt ) ja..det var litt om min lille gutt...dere kan nok tenke dere at min hverdag har blitt betraktelig mer slitsom enn det den var for en mnd siden! ellers så legger jeg til at på sin 8mnd kontroll så veide han 9300g og var 75 cm lang! kos og klem fra
kamillaen Skrevet 23. desember 2006 #11 Skrevet 23. desember 2006 Min er 8 mnd: Han krabber,setter seg opp og står hvis han holder seg fast i noe går rundt bordet og reiser seg opp etter det meste. Han sier wawa til mamma og dadda til pappa og uff,æsj og bø!også tittitt til tittei!,, Er så morro nå hehe. Legger seg fra 19.30 - 20.30 sover til 08.00 - 08.30 Frokost når han våkner : mme og grøt Lunsj kl 11 - 12 brøskive og fuktmousse Middag 16.00 Middagsmat og mme Kveld kl 19.00 mme og grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå