Gå til innhold

Trening av nakken - hvor ofte/lenge når de er 6-7 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å la frøkna ligge litt på magen på stellebordet etter hvert stell (om hun ikke akkurat har spist, da), og ellers ligge litt på magen på fanget mitt - men lurer på om vi er litt sløve.... Vanskelig å få til de dagene hun enten bare sover eller har sånne gulpedager.

Hvordan gjør dere andre det? Liker babyene deres å ligge sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å få lagt henne på magen på gulvet hver dag. Men må innrømme at det er ikke alltid at det blir slik. Det må liksom klaffe at hun har en våken periode hvor hun er blid og ikke nettopp har spist :o)

Hun er 1 mnd nå så må nok få gjort det mer regelmessig. Det blir jo uansett, foreløbig, bare snakk om få minutter om gangen. Jeg må legge gulpeklut under henne, for hun her er en gulper av dimensjoner.

Men hun liker å ligge slik så lenge det ikke blir for lenge om gangen.

Ellers så legger jeg et par leker ved henne slik at hun får noe å se på som inspirerer henne til å løfte hodet, og gjør at det blir litt mer interessant å ligge der. + at jeg kan legge meg ned selv og prate med henne.

Skrevet

Datteren vår likte å ligge på magen, var sterk fra fødselen av. De sier på babysvømmingen at de bør ligge på magen 10 min for hver levemnd. Dvs 15 min for 6-7 uker:) Det er selvfølgelig ikke sånn at sånn skal det være, men jeg synes nå det er greit å ha noe å gå ut fra:) Nå er hun 3,5 mnd, og ligger alt for lite på magen, synes ikke det er noe gøy lenger! men vi prøver...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...