Gå til innhold

hjelp!omgangssjuk og amming!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er skikkelig dårlig,kaster opp bare jeg prøver å drikke vann. kommer dette til å ødelegge amminga helt?hilsen redd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste ett innleg her for en stund siden om ei som hadde det, men det hadde gått helt fint! Mannen var veldig flink å hjelpe, så hun fikk bare ligge å slappe av!

Skrevet

Jeg hadde det når jenta mi var bare noen uker, det gikk helt fint. Men pass på å få i deg nok væske, det er det viktigste. Drikk blåbærsaft, det binder litt. Og la mannen din ta seg av babyen, slik at du får hvile og bli fortere frisk!

Skrevet

Også rett før jul da!

Så lenge du sørger for å få i deg nok væske og hvile kommer det til å gå fint med amminga. Selv underernærte kvinner i u-land har god kvalitet på morsmelka... Kroppen din prioriterer melkeproduksjon, så det vil først og fremst gå utover deg at du har omgangssyke. Er ikke naturen fantastisk?

Prøv å få i deg noe næring som tas raskt opp i kroppen, saft, juice, druesukkertabletter, o.l.

God bedring!

Skrevet

Hvis du drikker vann som er 37 grader er det lettere at det ikke kommer opp igjen. på en måte som at kroppen ikke skjønner at du har drukket. Sånn var det ihvertfall for meg. Eneste måten jeg greide å drikke på. Spørs om du ikke må amme nesten hele tiden for at det skal bli nok melk.

Skrevet

Hei- Hadde omgangsyken for tre uker siden med en 3 mnd gammel baby som fullammes. Jeg klarte ikke å beholde noe tørt eller vått på 1,5 døgn, da klarte jeg å holde på litt cola i tre timer før jeg kastet opp og jeg hadde diare i ca 3 dager.

Jeg var veldig dehydrert men jeg hadde nok melk. Tror det er som en annen skriver at kroppen prioriterer baby først. Jeg var dehydrert i flere dager etter at jeg var frisk ... Da jeg endelig kunne spise normalt igjen hadde jeg sinnsykt mye melk - det var litt som " i gode tider flommer melken..." Helt fin igjen og normal melkeproduksjon nå... Baby ble ikke syk, men mannen min fikk det etter et par dager... God bedring!!!

Skrevet

Jeg hadde omgangssyke i forrige uke. Var bare ordentlig dårlig i to døgn men det var helt forferdelig. Særlig når man ikke klarer å ta seg av ungen sin. Pappan var veldig flink. Jeg prøvde å drikke mye vann, men det er ikke så lett når det kommer opp igjen. Men det hadde ingenting å si for amminga mi i hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...