Gå til innhold

Åreknuter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 34 + 5 og har oppdaget at jeg har et voldsomt utbrudd av åreknuter i skjeden!!! Siden jeg ikke ser hva som er nedenfor navlen for tiden, måtte jeg ta et speil til bruk da jeg synes det begynte å bli ubehagelig og litt smertefullt der nede. Og jeg synes det var et grusomt syn!!!!!!! Hoven, STORE blodårer.....og ubehag. Er det noe jeg kan gjøre med eller må jeg bare ha det slik? Noen som har vært borti dette? Dette blir min førstefødte. Er det farlig eller går det over av seg selv i etterkant av fødselen??

Takknemlig for alle svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei=) hvis du leser på innlegget mitt nedenfor så ser du at jeg er plaget med det samme, og er ca like langt på vei som deg. Så sånn sett så er det sikkert normalt med åreknuter der nede;)

Skrevet

Helt normalt. jeg hadde mistanke om jeg hadde åreknuter før, men det visste seg at det var bekkenløsning! men, hvis det er ÅK det du har, da er det ikke så mye du kan gjøre. Jordmor anbefalte meg da å sitte på en frosne erter pose!!! (tenke prinsessen på erte du :)) )

Skrevet

Jeg har åreknuter.. Mine problemårer går fra ankel og helt opp tilogmed skrittet på høyre fot.. Jeg har skikkelig hovne årer i underlivet. Sist svangerskap var det litt da også, da brukte jeg støttestrømper. Men denne gangen er det værre, så jeg har gått til innkjøp av støttestrømpeBUKSE,, og det har hjulpet meg masse på presset man føler i underlivet!!!!!!!!

Selve årene kan man ikke gjøre noe med,, det bare er sånn.. Men man kan lindre med støttestrømpe/bukse og den forebygger også for forverring..

Og bulende årer går tilbake igjen til normalen etter fødsel, når blodmengden i kroppen blir normalt igjen,Det er trøsten..,, Men hvis du har fått knuter vil de nok dessverre ikke gå vekk.. Jeg fikk meg 1 knute på bakside lår sist svangerskap, og har fått 2 nye som er nede på foten denne gangen.. De kan opereres bort hvis de blir plagsomme. Mens resten av mine bulende årer blir fine igjen etter fødsel... Heldigvis..

Lykke til,, og god jul!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...