Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #1 Skrevet 22. desember 2006 Er litt usikker på om hun får nok mat? (tror ikke det er så mye melk igjen i puppene mine, så de mm-måltidene vet jeg jammen meg ikke om metter så mye,men hun klager ikke ?Vil ikke ligge lengre enn høyst nødvendig ved puppen på dagtid. ) Dette er ca tider, men som regel går det 3.5 -4 t mellom hvert måltid. kl 7 : mm kl 11 : mm og grøt av 100-120 ml vann, vann å drikke og litt fruktmos kl 15: mm og 1/2 middagsglass,vann å drikke(er ikke noe spesielt glad i middag ennå, så ikke alltid hun spiser så mye som 1/2 glass) kl 19: Grøt av 140-160 ml vann, vann å drikke og litt fruktmos kl 19.30: Siste rest av de tomme puppene kl 23 : mm (våkner ikke, men tar henne opp for i søvne spiser hun godt) Høres dette greit ut? Tror ikke hun får noe mer enn 5-6 dl mm ila døgnet. uten at jeg kan være helt sikker på det da(håpe ihvertfall ikke det er så mye mindre) Hvordan har dere det?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #2 Skrevet 22. desember 2006 Synes det høres greit ut. Men hvorfor vekker du henne, Det er vanskelig å venne de av med det. Selv gir jeg 2 måltid med grøt, 1 med brød og et med middagsglass. Men jeg har sluttet å amme, så han får mme.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #3 Skrevet 22. desember 2006 Jeg vekker henne fordi jeg da slipper å stå opp på natten for å gi henne mat(har nettopp avvent henne med nattpupp og d gikk supert), men også for at jeg er usikker på om hun får i seg nok melk med bare 4 amminge i døgnet. Også spiser hun så godt i søvne! En tredje grunne er at jeg er redd for å få endra mindre melk hvis jeg kutter dette måltidet. Merker at det har minket etter at jeg sluttet å amme på natten. Har prøvd med brødskive til frokost, men uten stor suksess mme spyttes rett ut her!!!!
Mamma´n til A og F Skrevet 22. desember 2006 #4 Skrevet 22. desember 2006 Ser fint ut dette, men ville gjort noen endringer. Syns det er lenge frem til 11 på kun morsmelk. Ville gitt grøt til frokost og prøvd med litt brødmat etterhvert til formiddagsmat. Ville også ha kuttet ut melk kl 23. Ikke nødvendig når de spiser på dagen. Mi er snart 8 mnd, spiser 2 grøtmåltider av ca 150 ml, et middagsglass og litt brød og frukt. Altså 4 hovedmåltider. I tilegg morsmelk morgen og kveld og til måltidene. Er uten mat og drikke fra halv syv til halv seks.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #5 Skrevet 22. desember 2006 Men hvis jeg gir grøt til frokost, blir det jo like lenge på bare mm etter luns til middag?....hun spiser kanskje noen få smuler med brød, resten spyttes ut igjen.. Men vi øver og øver ...... Synes det er vanskelig med denne matingen.... HI
Mamma´n til A og F Skrevet 22. desember 2006 #6 Skrevet 22. desember 2006 Skjønner..... Mi spiser også veldig lite brød enda. Gir derfor most banan og frukt ved siden av. Tenker at de er sultne etter en lang natt uten mat:) derfor grøt morgen her...
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #7 Skrevet 22. desember 2006 ja, er enig med deg får vel bare prøve oss frem...takk for gode råd;) HI
k.l.e.m Skrevet 22. desember 2006 #8 Skrevet 22. desember 2006 jeg gir også kun pupp på morgenen (en gang mellom 7.30 og 8.30). Han er fornøyd fram til ca. kl. 11.30 da han får fast føde i form av banan eller annen fruktmos... deretter middag i 15 tiden og kveldsgrøt i 18.30 tiden. Får mm etter hvert måltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå