Gå til innhold

Noen som har tenkt på...

Anbefalte innlegg

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen

at vi ikke bør slanke oss når vi skal begynne å amme.. ser det er en del som skriver at det skal bli så godt å få bort det ekstra "kjøttlaget" som vi får under graviditeten.. men tror ikke alle er klar over at du helst ikke skal gå på slankekur når du ammer, pga alle giftstoffene som går over i morsmelken. Bare noe å tenke på..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7539982-noen-som-har-tenkt-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Ingen grunn til bekymring. Når eg ammar går eg alltid ned i vekt. Har to born frå før . Gjekk ned omtrent 10 kg på amming og turgåing i løpet av 6 mnd uten å slanke meg i ordets rette forstand. Så mitt råd er vel å gå tur med vogn og helst i oppoverbakke, drikke bøttevis med vatn og amme alt du klarer så vil vekta gå ned.

Hvilke giftstoffer er det du får når du slanker deg som går over i morsmelken?

Tror ikke de fleste mener at de skal slanke seg når de ammer, men at de naturlig nok vil miste en del av fettet man la på seg i svangerskapet når man ammer.

Det ligger miljøgifter lagret i fettet vårt. De kan gå over i morsmelka.

Men jeg tror likevel det er naturlig for store damer å gå ned mens de ammer hvis de spiser "normalt" og får i seg ca 2000 kcal om dagen.

Jeg kommer i allefall til å prøve å gå ned noen kilo med mindre jordmor fraråder det. Men det blir ikke som før jeg ble gravid hvor jeg kunne gå ned opptil 3 kg i uka..

Spørs hva folk mener med slanking, da :o)

Det jeg har gjort, er å kutte ut alt som kroppen min ikke trenger (snop, brus, kaffe etc), og heller fylle på med masse frukt, grønt og honning. Får skikkelig søthunger iblant, da er te med honning en "livredder" hehe.

Kroppens slaggstoffer går først og fremst over i leveren, og vises etter en stund i ansiktshuden og i cellulittområder, morsmelken er godt beskyttet :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...