Gå til innhold

Syns gutten min spiser så lite!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har vært syk i 2 uker, forkjøla, og ikke vært så aktiv på hverken puppen eller vanlig mat. Syns ikke han har fått i seg nok mat, men han virker fornøyd og i god form ellers. Han spiser godt av puppen på kveldstid, natt og morgen - ellers idag har jeg fått i ham 1 pupp, tilsammen en banan og et kvart eple, pluss et kvart middagsglass. Håper på å få i ham grøt ikveld.

Han er 7 mnd.

Hvor mye spiser deres barn?

På sist kontroll for en liten uke siden var han 8, 6 kg og 71 cm. Syns andre i barselgruppa har tjukkere barn, men de er ikke like aktive som han. Han kryper masse.

Er bare litt engstelig..

Skrevet

Min er like lang, og veier 7,5 kg, så han er jo ikke så tynn. Spiser ofte litt mindre når de er syke. Vei han, så får du "ro i sjelen"

Skrevet

Vet hvordan det føles. Har en jente som alltid har vært lang og veldig tynn. Når hun ble syk og mistet matlysten ble jeg kjempestresset. Prøvde å lure i henne maten. (stakker liten) Små barn regulerer det selv. Hvis han har dårlig matlyst nå så kommer den sikkert snart igjen, og da tar han nok igjen det ekstra som han ikke spiser nå.

Har en gutt på 8 mnd. som også er syk. Spiser veldig lite, men jeg får i han mye drikke. Det er jo det viktigste. Han er stor får alderen, så jeg bekymrer meg ikke om han har dårlig matlyst. I dag har han drukket 2 flasker med melk, spist litt grøt og litt skive(noen biter)

Lykke til. Håper han snart blir frisk og begynner å spise godt igjen

Skrevet

takk for svar.. satser på at apetitten hans snart er tilbake!

Skrevet

Han virker som en flott gutt som regulerer maten selv. Virker han fornøyd og legger jevnt på seg, så får han i seg nok mat. Mange grunner til at de i perioder spiser dårlig. Apetitten kommer tilbake!

Gutten min var 76,5 cm og 8,6 kg på 8 mnd kontroll så da er gutten din kraftigere:-) Og han var småspist men spiser nå grøt av ca 150ml vann 3 ganger om dagen, 1/2 glass med frukt og ett helt middagsglass pr dag i tillegg til pupp morgen, kveld og av og til en gang i løpet av dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...