Gå til innhold

Trenger hun mat om natta mellom 19-07? (6mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir nå pupp i 2-3 tida, og så våkner hun i 5-6 tida og får pupp igjen. Det vil si at jeg selv aldri sover lenger enn 3 timer sammenhengende, og jeg er fryktelig sliten av det.

Trenger hun dette måltidet midt på natta? Eller kan vi venne av med det, hvis hun får to fulle grøtmåltider på dagen? Det er jo et ganske langt tidsrom å skulle gå uten mat...

Hva tror dere og hva funker for dere?

Skrevet

Etter teorien burde hun kunne sove hele natta hvis hun får 2 hele grøtmåltider.

Skrevet

datteren min får også mat flere ganger om natten. selv syns jeg de skal få regulere deg selv..men du kan jo begynne å kutte ut det ene måltidet først?

Skrevet

Siden du spør, så tror jeg at barnet spiser om natten fordi hun trenger det, ja! :)

Barnet mitt på 7 måneder ammes flere ganger om natten ennå.

Går det an å legge deg litt tidligere?

Skrevet

3 måltider med fast føde på natt og så kan man nattavvenne sier dem på min hs i hvert fall.

Skrevet

På sidene her står det to måltider med fast føde = ikke nattpupp. Selv har jeg gutt på 6 mnd og han får pupp kl 19 når han legger seg, 24 og 05ca.. Overlever han! Du kan jo evt prøve å amme hun i søvne når du går å legger deg? ellers må dere nok ta nattavvenning ja, la pappaen ta henne på natta så får hun bare sutre i vei. Kjipt, men effektivt har jeg hørt. Vi gjør nok det hvis han ikke sover rundt av seg selv på nyåret, tenker kanskje i februar...?

lykke til..

Skrevet

Vi hadde nattavvenning da vår gutt var nesten 7 mnd. Han brukte å få mat en gang (sånn rundt kl. 4-5) på den tiden. Før han var 6 mnd fikk han mat både i 24 og 02 tiden også, men de kuttet han ut selv (plutselig sov han bare over dem). Da vi bestemte oss for å prøve å kutte ammingen helt til morgenen så stod pappa'n opp og satt å sang/trøstet litt da han våknet og ville ha pupp. Var litt skriking ja.. men etter et par netter så hadde han forstått at han ikke fikk pupp og sov istedet :-)

Så ble han syk og da fikk han pupp på natten også, men når han ble frisk så sov han natten gjennom av seg selv igjen. Han spiste to måltider med grøt da vi nattavvente han (ikke fulle porsjoner riktig engang), men klarte seg veldig bra uten nattepuppen. Tror det er mye for kosen og vanen når de blir så store. Så det er bare å bestemme seg for å ta en liten kamp (den kan jo bli litt stor også, men det vet man ikke på forhånd) og være konsekvent. Lykke til :-)

Skrevet

Tulla her i huset har sovet hele natten uten mat siden hun var 2 måneder. Spurte hs om det var greit. Hun sytes det var veldig bra så lenge hun legger på seg/har det bra. Det gjør hun. Er nå over 6 måneder stor og god jente =0). Så om babyen din får nok mat om dagen er det ikke farlig med en hel natt søvn. Sier nok fra om hun ikke får nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...