Gå til innhold

Uff omgangssyke.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min kom akkurat hjem fra jobb og har fått omgangsyken! Kaster opp og har diare....Jeg har termin 2 jan og er livredd for¨å bli smittet...,noe jeg sannsynligvis blir! Kan det være farlige bakterier for babyen isåfall?? Kan vel ikke akkurat være bra for han når jeg blir så dårlig?? Hmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff... Kjipt! Kan dessverre ikke svare på det du lurer på, men jeg håper du klarer å sno deg unna! God jul! :o)

Skrevet

Tror ikke det er farlig babyen men det kan sette igang fødselen.

Skrevet

har også hørt at det kan sette igang fødsel faktisk, mannen min har også vært hjemme noen dager med oppkast og diare, jeg har heldigvis ikke fått det. tror kroppen sier fra at den ikke kan få det nå hehe lov å håpe ihvertfall hihi, jeg har termin i begynnelsen av februar.

Skrevet

Jeg har termin i midten av februar, så det er jo noe senere.. Hadde omgangssyke tidligere i uken og fikk ikke tatt eksamnen min.. legen sa at det ikke var farlig for barnet, hvertfall da jeg klarte å ta til meg noe væske etter ca ett døgn. Kjente at den lille i magen reagerte, da, og det var visst helt naturlig, og hadde enormt sterke kynnere, men visstnok helt ufarlig, hvertfall for meg som har litt tid igjen til termin! Kryss fringrene og håp at man klarer å styre seg unna! :)

Skrevet

Har hørt at ingefær kan hjelpe mot omgangsyke. Skjer den opp skiver, kok den så i vann og lag tè av det.

Skrevet

Jeg har nettopp blitt frisk av omgangsyke. Det varte i en uke og var ikke morsomt. Vær ekstra nøye med å vaske hendene, håper du slipper unna.

Jeg satt hos legen etter 6 dager og 4 kg vekttap og gråt og lurte på hvordan i all verden det skulle gå hvis fødselen satte igang men jeg var syk, jeg hadde jo ikke en eneste kraft igjen i kroppen. De stakkers musklene som hadde overlevd 8 måneders graviditet, om det i hele tatt var noen var jo i total koma. Han sa at når fødselen starter så finner kroppen de kreftene den trenger. Og det husker jeg jo fra sist gang at kroppen styrte fødselen greit på egenhånd, selv om jeg da var i mye bedre form enn denne gangen.

Det er ikke farlig for babyen så lenge du får i deg væske, men ring føden om du er tvil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...