laffe*høygravid* Skrevet 22. desember 2006 #1 Skrevet 22. desember 2006 Jeg er veldig glad i brus (vel.. kanskje mer avhengig...), men drikker bare lett-brus. Bør man holde seg unna det? Tror jeg har lest et sted at man bør være forsiktig med kunstige søtstoffer.... Men det er vel ikke farlig? Eller? Ble litt bekymra jeg nå...
snartmammapåny Skrevet 22. desember 2006 #2 Skrevet 22. desember 2006 i følge min jordmor så er lettbrus hakket værre enn sukkerbrus, men d er veldig motstridende meninger om dette. Begge deler er egentlig FY FY!!! Så du må nesten gjøre det som du selv føler for. Følge dine egen lyster. Er nok ikke påvist direkte skader den ene eller andre veien så blir mest synsing og troing fra alle kanter...
moccan Skrevet 22. desember 2006 #3 Skrevet 22. desember 2006 Liker å fortelle slikt. Jeg høres ut som ei gammel kjerring, men her kommer det: Lettbrus legger seg som en film i tarmene og gjør det vanskeligere å ta opp vitaminer og mineraler. Hvis du drikker veldig mye lettbrus, kan du prøve en detox/rens etter graviditet og amming. Kan kanskje gi deg mye energi.
go`gutten +go`jenta Skrevet 22. desember 2006 #4 Skrevet 22. desember 2006 jeg er også avhengig av pepsi max og har prata med jordmor om dette, og hun sa at det var mye bedre at jeg drakk pepsi max istedenfor sukkerholdig brus. Så alle har forskjellige meninger. Hun sa også at barnet ikke tok skade av å drikke det. Så drikk med god samvittighet:)
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 23. desember 2006 #5 Skrevet 23. desember 2006 Jeg har alltid vært veldig glad i pepsi max, men tidlig i mitt forrige svangerskap, snart 7 år siden.. var det store oppslag i media om aspartam og mulige skadevirkninger på fosteret. Jeg er lettere hysterisk når det gjelder sånt, så jeg sluttet med det samme. Drikker heller et lite glass sukkerholdig brus en sjelden gang. Men det er ikke lett å vite når man får så mange motstridende meldinger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå