Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #1 Skrevet 22. desember 2006 Hadde en liten diskusjon med mannen min i går. Lillegutt ble helt utrøstelig og gråt i kanskje tyve minutter. Vi var på et familiebesøk og det ble nok for mye for han, han var også trøtt i syvtiden...var redd det skulle skje da jeg har opplevd liknende før. Han skrek med tårer og nektet puppen. Det hjalp ikke å bysse, synge, snakke lavt, smokk eller stryk...Jeg gikk selvfølgelig på et eget rom med han, det var dempet belysning osv, men fikk han bare ikke til å sove. Lurer på hvor vanlig det er? Han er fem mnd. Det endte med at vi dro derfra litt tidligere enn de andre (derfor diskusjonen). Hva gjør dere i sånne situasjoner? Er jeg overbeskyttende som synes dette er ille, og at jeg derfor vil fjerne han fra den situasjonen han reagerer sånn på? Følte meg litt overbeskyttende hønemor etterpå og lurer på om jeg har oppført meg teit overfor familien, siden vi pakket og dro...
Quinny Skrevet 22. desember 2006 #2 Skrevet 22. desember 2006 Vi hadde også dette problemer runft 4-5-mndsalder. Ville bare være hos meg eller mannen min, hylskrek og kunn eikke trøstes. Var lite vi fikk gjort også, bare la lillemann gråte seg ferdig... Det gikk over etter noen uker, og har aldri skjedd igjen. Kan jo være en liten periode han har...? Lykke te, i allfall!
2prinsesserogbim Skrevet 22. desember 2006 #3 Skrevet 22. desember 2006 eg hadde nok gjort da samma i eit sånn tilfelle. det er ikkje vits å slite seg sjøl og ungen ut me å bli der for andres skyld. syns du gjor det rette eg.. viss dei ikkje skjønner koffor du drog så er det dei det er nåke gale med ikkje du..
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #4 Skrevet 22. desember 2006 Hei! Dette har vi opplevd et par ganger. Mini er da gjerne blitt skremt dersom noen andre barn har kastet ting i gulvet med kjempe smell. Jeg lar han da komme til meg selvsagt (dersom andre holder ham), prøver først å prate i et lett toneleie og vise at mamma er ikke redd, dette er ikke noe å være redd for. Dersom mini er trett og ikke vil trøstes tar jeg han bort fra situasjonen. Prøver å trøste i ca 15 min slik som deg. Har også vært nødt til å gå en gang siden han ikke ville gi seg. Mini er nå 9 mnd. Jeg synes ikke at du er overbeskyttende. Ditt ansvar er først og fremst at babyen din har det bra, oftes vil familien forstå. Dersom ikke, er det egentlig dere eget problem. Ikke bry deg med det ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #5 Skrevet 22. desember 2006 Familien forsto det godt, det var heller mannen min som ble litt sur. Han mente at han ikke var hysterisk, jeg mente at han var det (har ihvertfall aldri opplevd at han har vært mer utrøstelig).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå