Gå til innhold

Dere som har 4 år imellom deres barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nydelig gutt på 19 mnd. Ønsker å vente med neste til han fyller tre. Først da skal jeg sette i gang "produksjonen". Lurer derfor på om det vil bli for mange år imellom? Vil de ha glede av hverandre når det er 4 år imellom?

Grunnen til at jeg vil vente så lenge er rett og slett fordi jeg ønsker å nyte livet litt, føler at barn krever 100% av deg, samtidig som jeg vil fokusere meg om den ene jeg har i første omgang. Føler at hvert barn fortjener å ha litt tid alene med foreldrene.Sånn at når eldstemann er 4 år vil han være istand til å ta vare på seg selv,slutt med bleieskift og han kan snakke ut om det han føler og vil gjøre. Slik tenker nå jeg. Men vil gjerne høre fra dere andre om det kanskje er bedre med tre år imellom?

Hva synes dere som allerede har barn med 3 og 4 års mellomrom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare ett barn ennå, men svarer deg allikevel siden det er 4 år mellom meg og min bror :o) Jeg husker veldig godt at han ble født, var faktisk ikke sjalu heller, og var i følge mamma veldig flink til å hjelpe til. Vi lekte faktisk ganske godt sammen også til tross for 4 års aldersforskjell. Det ble ikke et "problem" før jeg ble 12-13 år og syntes han var utrolig barnslig og teit... Men skjønt; problem og problem, sånn er det vel med alle søsken i den alderen ;o) Mitt barn er forøvrig født 26. mai 2005 så de er jo nesten like gamle! Vi tenker å begynne å prøve igjen til sommeren. Kanskje... Eller kanskje vi venter enda litt lenger... Vi får se. En biologisk klokke tikker også...

Skrevet

Jeg har ikke to barn ,men mellom meg og min søster er det 4 år og vi var ikke gode lekekamerater. Vi hadde ikke så stor glede av hverandre før jeg ble 15 år og hun 19 år. Vi var på helt forskjellige stadier før dette.

Skrevet

Det er nøyaktig 4 år mellom mine jenter. Veldig deilig at hun var så stor mtp at hun klarte så mye selv mtp påkledning, do, etc. Dessuten var hun mye til hjelp for meg med den lille. SAmtidig var det veldig gøy for henne i ventetiden hvor vi forberedte oss på den lille som skulle komme.

Nå er de snart to og snart 6 år og de viser stor glede av hverandre - både i lek og ellers samvær med hverandre. Selfølgelig har vi hatt runder med sjalusi og småkonflikter, men det hører vel familielivet til.

Skrevet

4 år mellom gutta våre. Bare positive erfaringer. De koser seg sammen på sin måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...