Gå til innhold

Hvor lang tid bruker deres baby på å tømme en pupp?


Moniken, mamma til 3

Anbefalte innlegg

Min lille matmons kan nemlig ligge en time ved samme pupp hvis jeg ikke tvinger han til å slippe. Jeg merker jo at sugingen blir mindre intensiv etterhvert, men jeg synes det er vanskelig å vite akkurat når han ikke får mere melk, men bare suger for kosens skyld. På sykehuset sa de at noen barn bruker 5 min mens noen bruker en halvtime. Er det sånn at deres babyer slipper puppen når det er tomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

E ikke heil sekker... fra 15 min tel en halvtime trur æ... ho slepp den nu når ho e førnøyd eller vil ha de andre puppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. ett kvarter.. Men han brukte lenger tid i begynnelsen!

Nå slipper han gjerne puppen selv, når han er forsynt.. Eller jeg merker at han begynner å suge saktere og saaaaktere, og da skjønner jeg at han har sovna... da lirker jeg puppen ut og smokken inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det variere litt..

hvis jeg ikke husker feil,så kommer melka i 2 deler..

første melka som kommer ut er for å slukke tørsten og den melken som kommer etter på,ser tykkmelken som metter.

 

men jeg bruker ca 15-20 minutter foreløpig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra 5 minutter til en halvtime. Hun slipper ofte puppen uten at hun er helt mett, for å få en liten pause fordi hun suger ofte så mye at hun sliter med å svelge alt. Da venter vi gjerne litt og prøver igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vankselig å vite det de. Men på sykehuset sa de 15 min med effektiv suging var skulle holde for å tømme puppen. Viktig at vi ikke holder på så brystvortene ble alt for såret fikk jeg beskjed om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en liten støvsuger og han slipper aldri puppen frivillig, må alltid lirke han av.

I begynnelsen lot jeg ham ligge opptil en time ved hvert bryst, helsesøster sa at dette måtte jeg for all del IKKE gjøre - da blir man til slutt kjempesår (hvilket jeg ble)

Med effektiv suging klarer de fleste spedbarn å tømme brystet på 5-10 minutter sa hun, man kan bl.a se at de slutter å svelge når puppen er "tom"( den blir aldri riktig tom, vil alltid være mulig å klemme ut en dråpe eller to til)

Resten er bare kosesuging og da funker en smokk like bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...