Gå til innhold

Ang madrass til vugge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det madrasser som passer i en vugge, eller klippet dere til selv? Hvor kjøpte dere eventuelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Lurte på det samme her om dagen og fikk et tips av ka-ping om å kjøpe en fibermadrass og evt. klippe til selv.

Jeg fant her om dagen en madrass på Hansen og Dysvik, en sånn polyesterfibermadrass som de kalte overmadrass da, men..

Den hadde et mål på 38*80 cm, en passe vuggstørrelse. Flammehemmende, ingen soppdannelse, allergivennlig stod det på den. Kostet 340 kr.

Kanskje noen vet om andre steder de selger lignende?

Skrevet

Jeg holder på å følge mitt eget tips akkurat nå faktisk... har kjøpt den indiske babyvugga, men syntes ærlig talt at madrassen til ca 800kr var litt stiv på pris... dessuten var det noen her inne som sa at den var litt stiv og ubehagelig. Så vi kjøpte en med samme tykkelse fra ikea (kostet 85kr), gubben skal klippe den til for meg og jeg skal sy om trekket. Bruker jo bare det trekket som er på fra før, med litt modifikasjoner. Lettere enn å sy helt nytt.

Skrevet

Takk skal dere ha for gode tips, får se om jeg kommer meg til en av disse butikkene etter nyttår=)

Skrevet

Aha... ikke dumt, ka-ping, for dette har jeg også tenkt på. Madrassen i vuggen er ikke i beste stand etter førstemann, og man bør jo helst bytte madrass før babyen kommer... MEN, det spørs om jeg orker en tur på IKEA nå før jul hehe...

Skrevet

Uff, og jeg som meget motvillig må innse at jeg har og vil alltid ha ti tommeltotter blir ikke fristet til å begi meg ut på et sy-oppdrag.. Søren. Det er mye som hadde vært lettere dersom jeg bare hadde vært litt fingenem:)

Skrevet

Jeg hadde heldigvis ei mor som skulle innom ikea uansett og kunne handle for meg...

Etter å ha oppdatert meg litt på div. ting så har jeg og gubben funnet ut at knøttemor skal ha ny madrass både i vugga og sprinkelsenga når hun flytter over dit. Liten pris å betale for å forsikre oss om at knøttemor har best mulig sovemiljø! (Allergimadrassen til senga koster ca 3-400kr)

Skrevet

Ka-ping, hvor kjøper du den allergimadrassen?

Vi må også ha to madrasser, til vugge og seng, og jeg er enig i at alt uansett er en liten pris når det gjelder babyens beste..

Skrevet

Tror vi kjøpte den på Skeidar, husker ikke helt merket... det er en sånn madrass som en kan skylle i dusjen faktisk. Allergivennlig/testet i alle ender og kanter. Skal se om jeg finner ein link eller noe.

Skrevet

Dere kan bestille fra www.voksi.no de lager nøyaktige mål til dere. Fibermadrasser og noen andre typer.. fikk min vuggemadrass derfra, kjempeflott!

Skrevet

Jeg har vugge som går i famillien.....fra 1873 faktisk ;);) Onkelen min brukte den til søskenbarnet mitt nå i februar, og de hadde klippet til en skummadrass....Så jeg har tenkt å bruke den, så har jeg kjøpt en liten overmadrass på jysk til å ha over, den var kun 1 cm for stor i siden ;);) tror det skal fungere greit ;);)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...