Gå til innhold

dere som fikk totalruptur grad 4...

Anbefalte innlegg

Skrevet

fungerer å det å ha sex...? jeg ble sydd så langt inn, at det virker som det nå har blitt alt for trangt til å ha sex. det fungerer i allefall IKKE. Noen med erfaringer? 4 mnd siden fødsel nå...

Skrevet

Har du ikke fått inkallelse til 3 mndr sjekk? Det skal vi som revna så mye ha og der kan de fortelle deg om det har grodd riktig og sjekke at alt fungerer som før. Du burde ikke ha store problemer ennå.

Skrevet

har vært på 3 mnd kontroll, det var grodd fint i sammen igjen, men arrevev er mye "stivere" ikke så elastisk som det er i utgangspunktet, noe som gjør det mye trangere nå. Og siden det nå er arrvev så langt innover er det vel det som skaper problemet. det må vel "utvides" så blir det med som før kanskje?

Skrevet

Jeg hadde totalruptur grad 4. Har ikke prøvd på sex ennå (9 uker siden fødsel) Men det jeg hang meg opp i var 3 mnd kontroll??? Jeg skal ikke på kontroll før 6 mnd...

Forøvrig kjenner jeg og at jeg ikke er sydd sammen helt som før. Kjenner det når jeg sitter og bøyer meg i en spesiell stilling. Gruer meg til sex jeg....:-(

Skrevet

jeg hadde kontroll etter 6 uker og 12 uker. skal ikke ha etter 6 mnd jeg... kjipt det der... jeg grudde med og lenge til sex og når vi først prvøde, så gikk det absolutt ikke. akkurat som det er alt for trangt innover... det kjennes helt stivt ut inni der. så har ikke prøvd igjen..

Skrevet

Ok. 6 uker var hos legen, hun var så forsiktig og turde så vidt røre meg, så jeg skjønner ikke hvordan hun kunne se noenting:-) 6 mnd kontrollen er på sykehuset. Grugleder meg til det. Gruer fordi det kan bli vondt, gleder fordi da føler jeg det blir sjekket skikkelig.

Dette var meg som fødte for 9 uker siden:-) Mange anonyme svar her nå:-)

Skrevet

Hadde grad 3 med førstemann, men kun en slimhinne frem til endetarmen gjorde at det ikke ble grad 4.

Var på kontroll hos gyn på sykehuset etter 3mnd. Alt var normalt.

Samleie var forferdelig vondt. Veldig trangt og akkurat som noe buttet i mot. Ble litt mindre vondt etterhvert, men aldri bra. Ikke før etter neste fødsel. Da sydde jeg ikke noe, og nå fungerer saker og ting igjen.

Skrevet

jeg hadde begge kontrollene på sykehuset, fikk infeksjon i stingene så var på sykehuset og ordnet fem ganger etter fødsel. slitsomt og vondt. kjedelig hvis det ikke fungerer før etter evt neste fødsel da... jeg fødte for 4 mnd siden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...