Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på en 4 timer lang biltur idag, med 7 uker gammel baby i maxi cosi bilstol. Hvor hyppige og hvor lange pauser må vi ta med tanke på sitting i bilstol?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sover ungen,er det bare å kjøre. tror de fleste sier ifra når de trenger en pause

Skrevet

men er det ikke noen regler med tanke på ryggen til babyen? Har hørt noe om hver halvtime.. Men hvor lenge pause då?

Skrevet

Så lenge babyen sover og er fornøyd er det ikke nødvendig med pause sa fysiterapeuten vår... han mente at babyen selv sa fra om at den var sliten.. Var værre hvis man kjørte så lang tur ofte.. en gang i blant går greit.

Se pausen ann på babyen.. hos oss har det holdt med 5-10 min når hun var så liten.

Men nå som hun er 10 mnd må vi ta en halvtime før hun er fornøyd..

Skrevet

Har snakket med selger av bilstol og helsesøster. De anbefaler at så små babyer sitter i stolen max en time av gangen. Den må da få minst 10 min pause hvor den får strekke seg ut og ligge flatt.. Min har så godt sovehjerte at jeg tror han hadde sovet like godt om jeg så hadde hengt han opp ned, så tviler på han ville gitt beskjed om han følte ubehag..

Skrevet

hei, jeg spurte om det samme her inne for litt siden. datteren var da 6/7 uker. Vistartet på turen ned, og våknet og begynte å gråte en gang, stoppet og gav henne pupp og kjørte videre. PÅ vei tilbake sov hun hele veien. en vei var riktignk bare halvannen time. så jeg tror at så lenge hun sover er det greit.men jeg ville nok ikke kjørt fire timer i strekk. stoppet hver time kanskje og bare beveget litt på henne så hun ikke belaster det samme hele tiden. det som var hos oss, var at hun var sykt sliten dagen etterpå! hun gråt hele dagen...

lykke til og god tur! du vet selv hva som er best! ;O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...