Gå til innhold

En liten oppdatering...

Anbefalte innlegg

Har hatt litt lite tid til å skrive i det siste...

Har vært på UL og fått estimert jenta der inne ("jeg ser ikke antydning til testikler en gang, og det er jo en god ting siden dere venter jente" - sitat legen) til å bli ca 4.2 ved termin. Det bekymrer meg ganske lite siden jeg trøkka ut ei på 4kg sist :)

På jm-kontroll igår fikk jeg beskjed om at jenta lå fint til for fødsel, hodet er ikke festa men ligger godt ned i bekkenet, og hun ligger slik til at sjansen for ansikts/forhode-fødsel er minimal! Herlig!

God nyhet: Hvis fødsel ikke har startet av seg selv til termin mandag 8.jan, blir jeg innlagt på sykehuset torsdag/fredag samme uke for stimulering eller igangsetting! Jeg slipper altså lang overtid :)

Dårlig nyhet: Hvis fødselen setter igang neste uke (noe både lege, jm og gubben tror) så har vi et lite problem... det er EN dag i hele des/jan at kommunene her er uten jm-vakt, og det er 27/12... hvis det starter den dagen/kvelden/natta så er eneste alternativet å bli sjekka på legevakta, og bli sendt alene i ambulanse 3 timer til sykehus :( hjelp!

Det var altså oppdatering fra ka-ping og ka-ping-knøttet :)

Lykke til alle januar-jenter! Nyt jula og la dere bli oppvartet som prinsesser disse høytidsdagene! Det har vi fortjent... og hvis noen mukker, så les til dem den siste delen av denne vg-artikkelen:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=180113

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7537628-en-liten-oppdatering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, ja det var både gode og dårlige nyheter,det! Du får satse på at kroppen automatisk stiller seg inn på å være snill med deg, sånn at du får styrt unna fødsel alene i ambulansen...Stakkars deg, kjedelig å skulle bekymre seg for det!

Uansett, kjekt med allt det andre! Kos deg masse og lykke til!

Bra å høre at alt står bra til, men ang ambulanseturen du bekymrer deg for: Jeg har fått beskjed av min jordmor at om hun ikke er tilgjengelig når jeg blir sendt (må med ambulansebåt/ferje pluss bil/ambulanse) så SKAL en lege være med. Kan ikke huske helt sikkert om dette var uansett, eller om det bare var om det var fare for at fødselen skulle skje før man er komt frem til sykehus.

Men får håpe jenta holder seg der inne til etter nyttår=)

Lykke til, og god jul!

Annonse

åh innimellom blir jeg litt irritert på det å skrive på forum, det er så lett å bli misforstått og å mistforstå......

beklager, jeg mente ikke å være frekk, det var faktisk ment som en morsom kommentar... det er litt komisk hele greia med fødetilbudet her ute skjønner du. Kommunen mente nemlig det ikke var noe problem å kutte i jordmortilbudet så det ikke lenger var noen følgetjeneste - det var jo bare for legen å være med. Men det er jo EN eller to leger på vakt - og den legen skal dekke legvaktbehovet for tre kommuner... morsomt hvordan politikerne av og til tenker litt kort :)

Men uansett - for min del er det fullstendig uaktuelt å reise til sykehuset uten jm til å følge meg. Da hyler jeg og skriker til de ikke har noe annet valg enn å kalle opp helikopteret, hehehe :) Jeg stoler overhodet ikke på en lege på samme måte som på ei jordmor, i hvert fall ikke med den fødselen jeg hadde sist.

Hehe, ja det er ikke alltid så enkelt å skjønne spøk her inne, men men=)

Det er jo latterlig det med den ordningen... Sånn er det i det rike velferdsNorge liksom.. Men det går vel fint alikevel får vi tro!=)

Du får holde meg oppdatert om hvordan det går! God jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...