Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt våknet jeg av at jeg hadde sterke smerter helt nede, over symfysen. Jeg gikk på do, og fikk heldigvis sove igjen etter en liten stund. I dag har jeg litt murring på samme sted og i korsryggen. Er dette vanlig på denne tiden i svangerskapet? Det var ingen sammentrekninger i magen, som jeg syns å huske det begynte med ved sist fødsel. Kan det bare være bekkenplager?

Noen som har opplevd noe lignende eller kjenner til dette?

Er forresten i uke 35...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv hatt dette siden uke 33 - 34. Er nok bare livmoren som forbereder seg mot fødsel. Ta det som noe positivt:)

Skrevet

Jeg er 33+3 og for et par dager siden begynte jeg å få mensmurringer i korsryggen også. Våknet om natta av at det var ubehagelig. Har hatt en øm og murrende følelse i et par dager, sånn "mensen-kommer- NÅ" feeling. Er ikke like dominerende idag, men kjenner meg litt uggen i korsryggen.. Vet dessverre ikke hva det kommer av, håper bare ikke at det ta seg opp eller noe slikt. Jeg har en lav tolereansegrense og tar kontakt med føden/jordmor dersom jeg føler på meg at noe ikke er som det skal. Akkurat nå kjennes det på meg selv som om alt er i orden.

Men dersom du har virkelig vondt og føler at noe ikke er som det skal må du heller ringe føden enn å bekymre deg!

Skrevet

Dette er tydeligvis noe som dukker opp rundt denne tiden?

Er selv 34+1 i dag, og begynte å kjenne dette for en uke siden ca. Jeg nevnte det for legen når jeg var inne på sykehuset for noe annet, og da sjekket de modning bare for sikkerhets skyld. Men det var ikke noe tegn på det, heldigvis. Tenkt på det jeg òg om det kunne ha sammenheng med bekkenplagene mine, eller at det er barnet som presser veldig på der nede bare, men vet ikke. Så lenge det ikke er noe mer, har jeg tenkt å bare ta det med ro. Legen som undersøkte meg sa jeg ville kjenne tydelig om det var noe mer på gang, og selv om det var tidlig var det ikke noe problem å føde nå. Trøster meg med det jeg og har tenkt å bruke julen på å slappe av og kose meg:o)

God jul!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...