Mamma til to tette Skrevet 22. desember 2006 #1 Skrevet 22. desember 2006 Sniker meg inn på 3.trimester siden jeg er i uke 27. Har vært veldig forkjølet de siste dagene og våknet av en hostebyge i morges. Da samtidig kjentes det som jeg tisset på meg. Stod opp og var fuktig og det rant noen dråper ned langs beinet. Var ganske klar på farge men også hvitt. Så senere da jeg tisset at det var hvitt i urinen også. Har snakket med jordmor som ikke trodde det var vannet som gikk eller lakk. Hun sa jeg ville ha merket forskjellen, samt sett forskjell på farge og at det nok var utflod som kom litt ekstra mye grunnet hostebyge, evt også litt urin. Jeg kunne ringe KK men hun trodde at jeg ikke trengte å bekymre meg. Merker jeg får ikke roen på meg i dag. Er en ganske bekymret gravid allerede siden jeg har 2 SA bak meg. Noen som kan berolige meg som har opplevd noe lignende? Babyen sparker og prøver å berolige meg selv tror jeg ,-)
samboer87 Skrevet 22. desember 2006 #2 Skrevet 22. desember 2006 Har opplevd noe lignende selv og vært bekymret plutselig er hele trusa våt og det er ikke noe farge på det! Men var tydeligvis ikke noe å bekymre seg over det skulle komme mer vis det var vannet som gikk..men er nå ikke sikker alikavell jeg da..har nå hørt at det kan komme litt og litt..førstegangs du og? Vi får se etter de andre tegna da som blødning og rier med 10 min mellomrom... vanskelig for oss førstegangs dette! Ha ingen jeg får snakket med dette om jeg heller ahr ingen venninner som er gravide eller har vært det:P klemmer
Mamman til to herlige gutter Skrevet 22. desember 2006 #3 Skrevet 22. desember 2006 du kan ta det helt med ro :-) det er bare urin og utflod.. og du kan vente deg mange sånne opplevelser i ukene fremover :-) ta på truseinnlegg så slipper du å måtte bytte bukse for hver gang du nyser eller hoster :-) sambo spør hver gang jeg nyser om han skal finne ny bukse til meg.. hehe.. så du trenger ikke bekymre deg for noe, det er helt normalt :-) lykke til videre :-) klem fra
bamsemums07 Skrevet 22. desember 2006 #4 Skrevet 22. desember 2006 Hei! Jeg har også opplevd dette, har ikke hørt med lege/jordmor, men har bare fått beskjed fra venner og andre gravide at det er vanlig og slått meg til ro med det. Ser du lenger nedover siden, er det et annet innlegg om dette i dag. Kanskje vil de svarene berolige deg. Flere som har opplevd det, noen nevnte noe med en infeksjon, så kanskje du vil høre med legen din. Jeg har som sagt ikke gjort noe mer med det.... ;.)
Mamma til to tette Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 22. desember 2006 Takk for svar og beroligende ord! Man må altså bli vant til å skvette litt ,-) Har merket det litt de siste dagene så er vel bare en påminnelse om å gjøre underlivsøvelsene! Er førstegangsfødende ja så bekymrer meg for det meste. Merkelig nok ikke fødselen ennå men det kan jo komme. Er mest redd for å føde for tidlig, men har jo merket at det lurer nye bekymringer for hver uke som går..Denne graviditeten er veldig etterlenget og både jeg og sambo gleder oss i 100. Men samtidig takler jeg ikke de stadige forandringene hele tiden, du får jo ikke tid til å bli vant til endringene i kroppen før det dukker opp noe nytt.. Mine venner har allerede fått 1-2 barn og er litt "ferdig" med graviditeter og husker selvsagt ikke alt som skjedde når. Samtidig er det jo ikke så kjekt å ringe venninner og si "Jeg tror jeg tisser på meg?" he he. Og heller ikke så kjekt å si til sambo, vil jo at han skal beholde et litt romantisk blikk på meg ,-) Men da er det bra med forum som dette, takker for svar!
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 22. desember 2006 #6 Skrevet 22. desember 2006 Når "vann" kommer når du hoster eller nyser kan du nok anta at det er utflod og urinskvetting ja,, for fostervann venter ikke på et nys med å komme ut, hvis det skulle lekke... *blunke* Så det med nys/host er en god indikator sånn sett.. på at det er urin. Lykke til videre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå