Gå til innhold

er d galt av meg å...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...å gi småen på 5 mnd tynn tynn saft? Han elsker d tydligvis...

dette er første gangen han får d... har ikke tenkt at d skal bli noen vane heller... han drikker vanligvis vann til måltidene,men fikk bare lyst å prøve saft for å se om d falt i smak....

Skrevet

eg syns ikkje da e nåke galt i da.. berre ikkje da blir meir saft enn vann

Skrevet

Jeg personlig skjønner ikke helt hvorfor du vil gi han sukkerinnholdig drikke så tidlig, men vi er alle forskjellige :)

Skrevet

Jeg ser heller ikke vitsen i å gi han smaken på det søte så tidlig, de kommer til å få i seg mer enn nok sukker når de blir eldre og sukker er kjempeskadelig ikke minst når de får tenner! Jeg vil iallefall være kjempestreng med veslemor på akkurat det. Er altfor glad i sukker selv og vet hvor vanedannende det er;-(

Skrevet

det er fun light... er ikke sukker i den...

uansett så var jeg bare nyskjerrig på om han likte d...han får jo mest mm og vann:) kommer ikke til å gi saft hver dag framover hvis d er d du tror:) hehe... kommer vel ikke til å gi d før han selv gir uttrykk til å ville ha...

HI

Skrevet

Ditt valg,men jeg hadde ikke gjort det til tassen på 5 mnd her iallfall. Kjøp isåfall nestle saft som er beregna på små mager, uten sukker. de har fra 4 mnd, med sviske tror jeg og aprikos fra 6 mnd.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Er ikke noen vits i å gi dem smaken på det, synes jeg. Så lenge de ikke har smakt det, vil de jo heller ikke ha behov for det! ;) Hadde det vært fordi man hadde hatt problemer med å få i barnet væske, hadde det vært noe annet...

Skrevet

Du bør være forsiktig med fun light, for den inneholder kunstige søtningsstoffer, og det er værre for de små enn vanlig sukker!!! Barn under 3 år skal ikke ha kunstig søtning!

Skrevet

Jeg gir min saft selv jeg! det er eneste måten jeg kan få i han vann på. Han drikker den funlight mystery safta. Det er jo dessuten et billigere alternativ til nestle eplesaft som han drakk tidligere. Og den er sukkerfri. Så jeg synes ikke at det er noe galt!

Skrevet

Mine får bare vann, og det skal de få til de ber om noe annet. Så dumt å venne de til saft og juice, for da vil de ikke ha vann, og så kan de få så dårlige tenner! Så skrekkbilde på hs.

Men, igjen, dette er jo helt opp til hver enkelt foreldre å bestemme selv da! :=)

Skrevet

Om du skal gi saft bør du gi med sukker hvertfall, ikke kunstig søtning =)

Skrevet

Jeg gir mini på snart 8 mnd juicene fra nestle innimellom,men han drikker stort sett vann. Når jeg eventuelt skal begynne å gi han saft kommer jeg til å kjøpe nora med mindre sukker eller lærum med mindre sukker. Ville aldri gitt Fun saft, de kunstige søtningsstoffene er ikke bra for tennene de heller.

Skrevet

Totalt unødvendig er det i hvert fall.

Skrevet

OBS! Kunstig søtningsstoff bør IKKE gis til så små barn.

Skrevet

Hmmmm! Ser det dere skriver om fun light hær! Jeg kommer nå til å bytte safttype elr. evnt. starte med å prøve vann igjen elr. eplejuice. Jeg ante ikke at den var skadelig! Enn sukkerfri "voksen" eplejuice da?

Skrevet

Ren eplejus kan du gi, men bland den gjerne 50-50 med vann.

Skrevet

oki! Takk! er ikke mitt innlegg måtte bare spørre likevell. Kanskje flere som lurer dær ute.

Skrevet

Du kan jo bruke Lerum sin,den er ikke tilsatt sukker og er god.Den er naturlig.

Eller du kan gi utblandet eplejuice.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...