Gå til innhold

10 uker på vei

Lykkelioggla

Anbefalte innlegg

og ingen tegn på graviditet.

Jeg har nettopp oppdaget denne fantastikke forumet og måtte bare skrive inn min bekymring. Godt å vite at en ikke er alene om å holde graviditet skjult:)

Jeg er 10 uker på vei. Har tenkt å fortelle det til familie og venner i jula. Men når jeg leser her inne blir jeg litt bekymret. Det er så mange som er så dårlige opplever vonde ting. Jeg må vel føle meg heldig, men lurer veldig på hvorfor jeg ikke kan merke noen verdens ting. Kroppen er akkurat som før. Jeg har ikke tatt noen ul eller hørt hjertelyd da fastlegen sier at dersom ikke det er noen grunn til å tro at noe er galt(først og fremst blødninger) så tas det ikke slike undersøkelser.

Er det flere som har det slik eller har hatt det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det på samme måte selv, jeg er 7+2 uker på vei. Jeg kjenner ingenting bortsett fra at brystene er ømme. Kjenner du ingenting der heller?

Legen jeg var hos sa at de ikke foretok noen prøver før etter uke 12, men hva med å ta en tur til privatklinikk og ta en innvendig ultralyd? Sånn at du kan slappe av og bekymre deg mindre iallefall?

Lykke til. Håper du får en god jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Dette er så forskjellig!

Det er ingen grunn til UL før uke 18 med mindre du har plager i dette eller tidligere sv.skap som gjør det nødvendig med tidlig-ul. (blødninger, aborter osv...)

Hjertelyden kan man høre rundt uke 12, for da kommer livmora opp over skambenet. (Jeg hørte i går og da var jeg 11+4, men legen min sa på forhånd: "lov meg at du ikke blir redd dersom vi ikke hører noe, det kan være litt for tidlig") (jeg ba pent om ikke vi kunne høre etter!)

Dermed er det litt for tidlig for deg å høre hjertelyd, men etter jul engang blir det nok på deg også!

Du kan trøste deg med at så lenge du ikke har blødniniger er nok alt i skjønneste orden, og du er blant dem som ikke kjenner så mye til graviditeten din!

Vet det er mye fokus her inne på alt som kan gå galt, men husk at nå er du kommet ganske langt, og sjansene blir bare bedre og bedre!

Dessuten går de aller, aller fleste svangerskap helt fint! Det er bare ingen som forteller om det! Det er visst ikke "spennende nok".

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi gikk gjennom hele svangerskapet sitt uten å kjenne noen ting som helst, heldiggrisen! Hun var ikke kvalm, hadde ingen hormonsvingninger (om noe så var hun mer balansert enn før) og har aldri kjent noe til bekkenet sitt. Jeg hadde moderate symptomer av alt: litt kvalm, litt bekkenløsning, osv, mens en annen venninne fikk alt i tifold!

Det er ganske vanlig å ikke kjenne noe, så jeg ville ikke bekymret meg så veldig. Disse sidene har en tendens til å skremme opp folk, spesielt førstegangsfødende, fordi det ofte er de som har problemer som skriver inn. De som ikke har så mye å dele, skriver heller ikke inn så mye.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg!! Jeg har heller ingen direkte symptomer bortsett fra vond rygg. Men jeg har stort sett alltid hatt vondt i ryggen. Var hos legen denne uken, og fikk beskjed om at jeg skulle være glad jeg slapp problemer. Men alikevel?! Hadde kvalme i en uke, men det er en stund siden nå. Nå er formen fin. Min lege var også fast bestemt på at ul kunne jeg glemme, da jeg ikke hadde hatt blødninger og ymse. Jeg er nå 10 uker på vei, og forloveden og jeg forteller det til de nærmeste på julaften. Lei av å vente:) Men klart, uroen om at ting kan skje, kverner godt i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...