Gå til innhold

Ååå, så tolerante vi er!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her er noen av tilbakemeldingene som er kommet på navnedebatten den siste tiden. Noen som burde ha som nyttårsforsett å lære seg å ytre meningene sine på en litt bedre måte?

 

Han blir nok skikkelig glad for det navnet når han blir så gammel at han skal prøve å få seg en jobb

 

Tenker på ei blond alenemor fra -90 tallet

 

Det er veldig nusselig - passer fint på en hamster

 

Veldig lavklassenavn, synes jeg

 

Åja, du venter en italiensk fotballspiller?

 

Sosialklient-navn!!!

 

Julian er litt homsete spør du meg

 

Hun må jo stave i en halvtime hver gang noen skal skrive navnet hennes

 

Visste dere at Noah betyr hårløs hund på japansk?

 

Med mindre dere er superstjerner i hollywood så sier jeg nei, nei, nei

 

Høres ut som en eller annen vulkan et eller annet sted

 

Belastende navn

 

Minner meg om en kanin

 

miner meg om bambus

 

Leon er en stygg stygg hund

 

Ivar er jo litt rart. Høres ut som en kriminell

 

Jentenavnene du nevner er for svulstige og klissete

 

Ingen "fine" folk som ville vurdert det, er sånn jallanavn.

 

Kassandra? Hallo, hvis du skal bruke det lite pene navnet, så skriv hvertfall Cassandra

 

Jobbet i barneverntjenesten i noen år. Tror samtlige av navnene ovenfor gikk igjen...

 

Tom Andre er grusomt, alenemor navn...

 

Kjempefine navn på bikkjer eller hamstere. Stakkars gutter sier jeg.

 

pingle, skranglete og femi

 

Vi skal kalle jenta vår for Cassandra Michelle, er det ikke nydelig?? I dåpen skal vi ha marengs og bløtkake, og alle skal ha blondeklær

 

Høres litt ut som en fjording

 

Det går an å finne et spesielt navn som ikke er såå grusomt! Huff huff! Stakkars gutt!

 

Tror det er det verste navnet jeg har hørt på disse sidene.

 

Klisse jåle navn

 

Huff. Huff. Atter huff.

 

Himmel og hav for alternativer

 

Du er vel klar over at det betyr "ny" på diverse øst-europeiske språk og folk vil jo le seg skakk ihjel..

 

 

 

 

Jaja, god jul til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He he he, ja smaken er som baken.....

Sånn er dip - sier du meningen din er det veldig stor sannsynlighet for at halvparten har motsatt oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke fint at vi kan gi uttrykk for meningene våre når noen spør spesifikt om hva vi synes om et eller flere navn. Ikke alle uttrykker seg like forsiktig - men tåler du ikke at ikke alle elsker navnet får du heller la være å spørre her da. Du får spørre venninna di som bare jatter med så får du kanskje et svar du liker.

 

God jul til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk selv høre at navnet til gutten mitt var "langt og tungt som et vondt år" -jippi!

 

Men når man spør her inne må man jo forvente å få (brutalt) ærlige svar, og det var forsåvidt derfor jeg spurte også.

 

Hvis man vil få det svaret man helst vil høre, spør man jo venner eller familie i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo faktisk en debatt om navn da. Og folk spør, så får de ærlige svar. Her får man de svarene folk ikke tør å si ansikt til ansikt! Ville vel ikke vært noe poeng om alle bare sa "Fint navn!" uansett?

 

Jeg må si jeg synes navnedebatten er morsom jeg pga alle kommentarene. Jeg brukte selv denne før vi valgte navn, og skjønte fort at man får ta svarene med en klype salt, for smaken er ulik uansett navn! Det finnes ikke ett navn som alle synes er fint, jeg har aldri sett det her inne ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var nok et par setninger fra meg der ja... Signerer alltid med nick her inne. Dessuten spør folk på eget ansvar, vil de ikke høre det rett ut så er ikke dette plassen å lodde stemningen...

 

God jul tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrømmer at det siste er fra meg, og det er faktisk helt oppriktig ment og ikke så stygt som det høres ut,- spesielt siden mange steder i Øst-Europa heter "Nova/Nowa bla bla.." og det for en øst-europeer ser veldig rart ut i et fornavn! (men det finnes selvsagt verre ting å hete enn "ny",- Tanja betyr f.eks "billig" på polsk:)

 

Er for nytenkning men hadde jeg kommet over Nova hadde jeg trodd noen hadde hørt eller skrevet feil og at det skulle vært Nora.

 

Men tilbake til skikk og brukt; husker jeg gispet over noen av kommentarene jeg fikk de første gangene jeg var her inne og jeg mener virkelig enkelte her inne bare er ute etter å lage kvalm. Men jeg ser nå at man av og til må sette ting litt på spissen for å få konkretisert poenget (som jeg gjorde da jeg påstod diverse øst-europeere ville le seg skakk ihje, noe de selvsagt heller ikke ville om man tenker litt nøyere etterl:) Men i bunn og grunn deler jeg det synet at man skal prøve å være så smakfull og saklig når man kommenterer andres navnevalg!

 

Message taken!:) God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET ER JO DERFOR DET ER MORSOMT Å LESE ALLE SVARA !!!

 

Ler meg skakk av og til, elsker de morsomme og utbroderte svara, ikkje berre ja eller nei. Eg vurderer navnet Hårek og får jo litt pes for det, men lo godt da ei vurderte Skippern til nestemann.. :-)

 

STÅ PÅ ALLE KREATIVE SJELER !!!!

 

GOD JUL !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Jepp, jeg vedkjenner meg flere av disse, og står for det.

 

Spør man om en mening om tøysenavn i kategorien Josephinus, Leandrian eller Valentiander Amadeus, og slenger på "var ikke det søtt", så svarer jeg som sant er, at dette syns jeg var fælt.

 

Særlig for den arme ungen som tydeligvis er mors drømmeprins og som må slepe hennes romantiske ideer med seg resten av livet. Huttetu.

 

Johnny Cash har en morsom låt som heter "A boy named Sue." Lytt og le!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alså, folk spør hva folk mener om ulike navn... og da må folk få si det de mener da? !! Hadde jeg villet iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok kommentaren "høres ut som en fjording" er noe jeg har skrevet.. eller så skrev jeg som respons på fjording kommentaren, at jeg ikke ville kalt hesten min det engagn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...