Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 har akkurat fått vite at jenta mi kanskje må taes ut 1mnd før tida pga defekt på morkaka og at ho har slutta å vokse... sitter her å irriterer meg over ei jeg kjenner.... vi skal ha på samme tid i midten av januar.. helt siden ho fant ut at jeg er gravid så har alt vært en konkurranse for ho..flere har komentert dette. ho er fast bestemt på at ungen hennes skal bli født før meg.får ofte høre komentarer ho har slengt ut om meg osv.. min egentlige termin er 27 januar,men har planlagt ks 19-skal til kontroll 2januar og har ikke vesla mi lagt på seg mer enn 500gr så blir ho tatt innen søndagen. ho sin termin er 18 januar... det er ikke første gangen i dette svangerskapet at jeg har fått dårlige nyheter..men men..over til saken.. når jeg har fått en dårlig nyhet så har plutselig ho åsså det... nå hadde ho fått beskjed av legen at ho sannsynligvis kom til å føde før nyttår siden hodet hadde festet seg og magen hadde synket så veldig..dessuten hadde ikke magen vokst noe særlig siden siste gang.. kan dette stemme eller er det sjalusien som vokser? blir litt irritert om det er ønsketenking for her går trossalt jeg og er kjempe nervøs for å få før tida og for at vesla ikke legger på seg.. tenk å konkurrere om når ungene blir født liksom...galskap mener nå jeg!
MammanTilGullene Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 Av en eller annen grunn er det noen som alltid må være den mest intressante. Hvis du har hodepine, har hun migrene. Hvis du har høyt bt, så har hun ekstremt høyt bt. Jeg skjønner godt at du blir irritert jeg! Når det gjelder etter at ungene er født, så er det jo også noen som veldig gjerne vil snakke om hvor fort ungene deres utvikler seg. I min gruppe på helsestasjonen var det ei som påsto at sønnen hennes snudde seg fra mage til rygg når han var 3 uker gammel. Da sa hun andre på gruppa at henne sønn snudde seg når han var 1 uke gammel. Jeg så bare dumt på dem. Så slutta jeg i gruppa:-) Håper vesla di vokser som hun skal og at du får gå til termin. Enkelte folk er det best å bare ignorere!!!
Gjest Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Har en ''vennine'' som er sånn også, om enn ikke så ille som din. Hvis jeg forteller en historie så må hun altid prøve å toppe den og overgå den med en anne historie.. Utolig irriternede!! Det hører med til historien at hun er en veldig selvopptatt person, tror det handler om at hun altid vil være midtpunkt +en liten dose sjalusi kanskje??
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 først og fremst: jeg håper alt ordner seg til deg beste mtp de dårlige nyheitene du fikk... kjenner meg igjen i det du skriver... gikk også gravid sammen med en veninne nå sist... blir ikke helt det samme da, men hver gang jeg fikk dårlige nyheiter, måtte hun skryte av hvor glad hun var for at alt gikk så bra med henne, og hun var også opptatt av å føde først...det var bare så tåpelig, så eg brydde meg ikke noe om det til slutt...hvis du føler at mistankene dine er begrunna, så er de nok det... bare kutt henne ut du, så ser du vel hvor god veninne hun egentlig er...
djaniz Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 ja sånne mennsker er rett og slett tragiske! men så sitter jeg her å lurer på om det stemmer at ho kan føde før nyttår siden magen har sunket,hodet er festet(barn nr 2) og magen har ikke vokst så veldig på 2 uker...? vil ikke henge ho ut å mene ho lyger om dette kan stemme...
SpiseLise Skrevet 22. desember 2006 #6 Skrevet 22. desember 2006 Hahaha, det er det verste jeg har hørt:-D Skjønner godt at du slutta! Enig med LoviseSofie her, ignorer henne. Krysser fingrene for at alt går bra til slutt, lykke til.
Libido- Skrevet 22. desember 2006 #7 Skrevet 22. desember 2006 At hodet er festet, er ikke noe _fast_ fødselstegn.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 22. desember 2006 #8 Skrevet 22. desember 2006 Måtte bare skyte inn at jeg jobbet med en kar som hadde en sønn som krøp allerede da han var bare 2 uker.... Den var litt drøy synes jeg. Lyg med måte da! hehe...
Gjest Skrevet 22. desember 2006 #9 Skrevet 22. desember 2006 Magen min sank ned alt da jeg var 6mnd på vei, så vet ikke hvor mye akkurat det har å si.. Jeg gikk over terminen. Men du, jeg kan nesten se det for meg jeg, at hun gjør alle mulige rare kjerringråd for å føde før deg nå. Hun er vel hjemme akkuart nå og løper i trappene, løfter tunge ting og drikker bringerbladte, kanskje alt sammen samtidig også! hihi...
Gunn og Gutta Skrevet 22. desember 2006 #10 Skrevet 22. desember 2006 enig med deg, her var hodet festa i over 6 uker.....
djaniz Skrevet 22. desember 2006 #11 Skrevet 22. desember 2006 men jeg vet at det ikke er normalt at nr 2 fester seg.. høres nesten ut som jeg er redd ho skal få før meg,men saken er at jeg vet at jeg ikke klarer å holde kjeft om dette til venner å bekjente av oss...derfor vil jeg nesten være på den sikre side før jeg buser ut med noe som ikke er rettferdig!
Gjest Skrevet 22. desember 2006 #12 Skrevet 22. desember 2006 Jeg hadde termin 17.januar dette året (06), fikk også beskjed om at jeg kunne komme til å føde før nyttår pga samme ting som hun venninna de.. Og ja, jeg fødte faktisk 29.desember.. Så det kan være hun får før.. Men det vet en jo aldri da..
mamman til Henrik & Kristoffer Skrevet 22. desember 2006 #13 Skrevet 22. desember 2006 hodet til henrik festa seg rundt 8 uker før fødselen og da sa legen min at jeg kom til å føde lenge før tiden,men lillegutt kom ikke før på termin..hehe.. Sjalusi er den styggeste folkesykdommen i norge.. Hev deg over hu derre der.. Og lykke til med den lille....
Salsa Skrevet 22. desember 2006 #14 Skrevet 22. desember 2006 Kan du ikke bare si det til henne da? At ungene kommer når de er klare og at det ikke er en konkurranse? At du for deres begges del - og barnas - håper at de kan bli liggende i magen til alt er klart? Sånne mennesker må jo bare få det inn på direkten, for de tar ikke hint. Jeg har en venninne som alltid skal spørre og grave om ting hun ikke har noe med, f.eks. andres økonomi etc. Jeg har sagt det til henne 1000 ganger at "det er ikke din sak", eller "det er noe jeg vil ha for meg selv", og hun godtar det. Tror ikke hun vet/skjønner at det er irriterende for andre. Vi er like gode venner fordet ((: Bare unngå å fortelle ting til venninnen din som du vet at hun vil forsøke å "toppe". Bruk andre venninner til akkurat det ((:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå