Gå til innhold

Hvor mye jobber dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter! Kunne være moro å høre hva dere jobber med, og hvor mye dere jobber? Er det mange som fortsatt er i full jobb nå mot slutten av svangerskapet?

Selv har jeg fortsatt tre måneder igjen til termin, og jobber fulltid. Jeg har en ganske hektisk jobb i media, og er i god fysisk form. Men, jeg merker etter hvert at kroppen er tyngre og overskuddet mindre. Og så må jeg av og til løpe på do og gråte litt hvis jeg føler at jeg har for mye å gjøre, eller når noe ikke går helt som det skal. Skikkelig dynamisk yrkeskvinne, hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg jobber i barnehage, men har vært sykmeldt siden uke 22. har BL.

har nå bare 5/6 uker igjen. ser frem til å kunne bevege meg fritt å få komme igang med litt trening igjen!!! godt med jul nå, da går tiden fort..

Skrevet

jeg jobber på sjøen og det er jo risikojobb. så jeg har hatt perm siden jeg var 5 måneder på vei. koser meg masse jeg:)

Skrevet

I dag var siste dag på jobb.

Har ferie nå fram til jeg går i permisjon 4. januar. Jeg har jobbet fulltid som lærer til nå.

De siste ukene har vært tunge, så nå gleder jeg meg til å slappe av litt!!

Skrevet

Jeg er radiograf og har til uke 28 jobbet 100%. Det er en aktiv jobb, man er på beina det meste av dagen. Så forrige uke fikk jeg meg gradert sykemelding. Jeg har jo en liten en på 22mnd hjemme som krever meg også, så jeg hadde null energi igjen når jeg jobbet fullt nå.. Så pga energinivå, bekkenplager hvis jeg stresset mye og ofte kynnere fikk jeg 40% sykemelding og det var VIRKELIG rett å gjøre kjenner jeg.

Jeg har 7 uker igjen på jobb før jeg tar en ferieuke og så begynner permisjonen. Gleder meg til å vente på babyen på heltid,, *ler* Det skal bli kos med permisjon.

Skrevet

Jobber i butikk fulltid, og ønsker å gjøre dette så lenge jeg kan! Skal ha noen dager fri i starten av januar, avspasering i forhold til desemberjobbing.

Skrevet

Jeg er i uke 30 og jobber i barnehage. Har de siste ukene vært 50% sm pga ryggen, og det fungerer kjempebra for meg. Jobber halve dager og føler meg veldig opplagt. Blir gal hvis jeg må gå hjemme for lenge, så jeg satser på å jobbe så lenge som mulig. God jul alle sammen, og lyke til!

Skrevet

Jeg jobber på kontor som leder for en liten avdeling, og det ble 40% sykemelding i uke 29. Hadde tenkt å jobbe fullt helt til permisjonen, men sånn ble det ikke. Sliter litt med samvittighet i forhold til resten av avd., men kjente at jeg trengte å ta det litt med ro.

Snakk om å ta gråtepause; jeg begynte å hylgrine i rushtrafikken på vei hjem da jeg fikk steinsprut som nesten gikk helt igjennom ruta. Det var skikkelig dråpen for meg. Da føler man seg smart etterpå :-/

Skrevet

jeg jobber som it tekniker og det kan være utrolig hektisk og stressende til tider.

Er 50% sykemeldt, sover ikke om natta, ligger bare å verker. Men å jobbe halve dager har fungert utmerket for meg. Da får jeg iallefall jobbet litt hver dag og sett folk :-)

Skrevet

Jeg jobber innen finans, dvs kontorjobb med rimelig stillesittende arbeid foran PC-skjermen.... Dette, i tillegg til at jeg har hatt flaks med et rimelig lett svangerskap, har gjort at jeg fremdeles kan jobbe 100 % (minst). Tar permisjon tre uker før termin, og satser på å jobbe fullt frem til da.

Merker med én gang jeg må gjøre noe litt mer fysisk anstrengende (som å vaske til jul...) at det er ganske slitsomt, så har full forståelse for at de med litt mer aktive jobber ikke klarer å kjøre 100 % hele tiden. Selv er jeg veldig takknemlig for at jeg har vært såpass heldig. Tror fort jeg hadde blitt veldig rastløs dersom jeg måtte være hjemme på dagtid nå...

Skrevet

Har kontorjobb og har jobbet 100% til og med i dag (siste dag før juleferie og permisjon, hurra!) men tror det skyldes at jeg har det veldig fritt og kan legge opp arbeidsdagen som det passer meg. Merker det -_veldig_ godt når jeg har hatt jobbreiser osv, det er tydelig at kroppen ikke har samme ambisjonsnivå som hodet! I tillegg har jeg en toåring som krever sitt, spesielt når mamma har vært bortreist, så det skal bli ordentlig godt å få vente i 100%stilling, for å si det slik. Kjenner bl.a. at tanken på å kunne ta seg en lur innimellom er utrolig fristende...

Skrevet

Jeg tror kanskje at de som har barn hjemme ikke holder ut i 100% hele svangerskapet. Med mindre de har overnaturlig med energi da.. *hehe*

Sånn er det i alle fall med meg.. Med nr1 var det ingen problem å gå i 100%, det var litt tungt på slutten men formen var fin..

Nå med nr2 måtte jeg trappe ned litt, jeg følte at jeg presset meg selv for mye, og at jeg tok ut den lille energien jeg hadde på jobben, sånn at jeg var sofasliter når jeg kom hjem. Og ikke orket leke med datteren min (22mnd) Nå har jeg 40% sykemelding fra forrige uke av, og det hjelper VELDIG på energi nivået. Nå klarer jeg å gjøre litt i huset og leke med tuppemor-....

29+3

Skrevet

Var fulltids student på høyskole, samt hadde 2 jobber i tillegg frem til uke 39. Var dønn sliten og hadde ikke mye energi når jeg kom hjem til 3 åringen.

Men det er rart hva man klarer når man må :) Føles iallefall godt å være ferdig. Hadde jeg hatt en "vanlig" fast jobb hadde jeg nok sykmeldt meg siste mnd ja..

Skrevet

Jeg gikk 100% på skole men måtte slutte for en mnd siden dvs i min uke 31 ca hadde så mye plager som svimmelthet osv pluss BL fra uke 17 som har ført til krykkebruk..Var rett og slett så utslitt at jeg ble sykemeldt på flekken! Fikk et anfall med skjelvinger, oppkast og svimmelhet og ble kjørt på legevakten og lå under overvåkning..så pass dere jenter for å slite dere ut!! Så nå får jeg ikke fullført.er utrolig kjipt for var nesten ferdig med utdannelsen bare eksamen til jul og sommer igjen....har måttet ligge på sofaen uten å få gjøre noen ting for det var fare for tidlig fødsel..nå er jeg heldigvis kommet så langt at det går greit med den biten..er snart i uke 36..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...