Gå til innhold

Hjæææælp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

stakkar tuppa mi,hun skriker hver eneste kveld nå for tiden,masse tårer og helt rød rundt øynene stakkar..og mamma og pappa skjønner ikke hva det er...:(vi prøver å gi en flaske men nei,tar tempen men nei,skifter bleie men nei,koser men nei,går å bærer på henne,da roer hun seg littegrann,men straks vi legger henne ned skriker hun igjen..kan ikke se noen antydning til tenner heller,hun blir 7mnd om en uke..hva kan dette være da tru?noen glupe hoder der ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minner om kolikk og ingen ting hjelper liksom,men tror ikke de fikk det når der var såpass store????

Men kansje hun har vondt et sted????

Kansje det hjelper med smertestillende.?

Skrevet

Uff det er det værste som fins når barna skriker og vi foreldre ikke vet hva som er galt. Det kan godt være tenner som plager vesla, det er før de bryter frem at det er vondest. Det kan også være at hun rett og slett er overtrett, da skriker de som besatt og da spesielt når de blir lagt ned. Har dere prøvd med faste leggerutiner??

Var nok ikke så mye hjelp dette, håper dere finner svaret.

Lykke til

Skrevet

Separasjonsangst kanskje???

Hun er nå så stor at hun skjønner at dere blir borte når hun sover, og det er skummelt! Derfor vil hun hyle når hun blir lagt, for at ikke dere skal forlate henne... Gi henne masse trygghet og tid sammen med dere nå. Sitt gjerne sammen med henne til hun er godt inne i søvnen. Våkner hun noe om natta? Og da til faste tider? Gjør hun det kan det være lurt å være litt "føre-var" og være der når hun våkner, så vil hun muligens roe seg mye fortere igjen :-)

Er slitsomt når det står på det her, men det går over!

Skrevet

Takk for svar:)ja vi har hatt faste leggerutiner i tre mnd nå..kolikk vet vi at det ikke er..hadde det da hun var mindre,ikke på det verste da..hun er iallefall overtrøtt også,hver kveld når vi legger henne for kvelden,sovner hun straks,men våkner alltid etter en halvtime/time,og da kan det gå timer med skriking.kan jo være tenner,men det har vi trodd i flere mnd nå;)ikke pga slik skriking da,men kløing og sikling.

Skrevet

hmm,nei hun sover gjennom hele natten,det er bare på kveldene,men det virker som det er noe som er vondt altså..kommer i en bølge på en måte..

Skrevet

Sikker på at det ikke er separasjonsangst?? Jeg vet bare at jenta vår også holder på slik av og til, hun kan bli skikkelig hysterisk. Hvertfall blir hun det om ikke det er meg som går inn til henne først.

Har hatt noen episoder hvor hun har blitt slik, og da har gjerne jeg vært på butikken eller noe (stakkars pappan vet ikke sin arme råd..), det høres virkelig ut som om hun har skikkelig vondt.. Men når jeg kommer, skrur på lyset, snakker og nynner til henne, gir henne litt vann for avledning og holder henne i hånda, så roer hun seg. Sitter ved sengekanten, skrur av lyset og fjærner meg gradvis fra henne når hun igjen virker klar for å sove. Har vært bevisst på å ikke ta henne opp om det kan unngås, for hun lærer veldig fort ;)

Vet jo ikke om det er det som er separasjonsangst, men det virker jo som om hun er utrygg.

Vet ikke om du fikk noe ut av dette, men lykke til hvertfall..

Skrevet

Hei!!

Det kan være tenner fordi om det ikke er noe tegn til det, for på minien min kom første tanna den dagen han var 6 mnd, og han hadde ikke noe kul eller var noe rød, bare veldig utilpass ett par dager, så popp så kom det ut en pitteliten tann, og livet var hærlig igjen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...