Gå til innhold

Hjelp, er dette bekkenplager?

Anbefalte innlegg

Jobber i barnehage med 0-3 åringer. Er nå 24 uker på vei, og i det siste har det vært sånn at det fungerer greit å jobbe, men når jeg kommer hjem og slapper av kommer problemet- Når jeg reiser meg opp kan jeg ikke gå. det er akkurat som ryggen låser seg, og jeg "vralter" av gårde. J..... vondt er det og! Nå lurer jeg på om det er bekkenet, for da er det vel på tide å få en sykmeding? Har også en del smerter på innsiden av lårene. Setter stor pris på svar, da jeg ikke vet noe om dette på forhånd og ikke har verdens mest empatiske lege......

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7534839-hjelp-er-dette-bekkenplager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik har jeg også det etter å ha ligget litt for lenge på sofaen. Jeg har bekkenlåsning som betyr at bekkenet sklir ut og blir skjevt, må dyttes på plass. Har fått råd om å unngå å løfte-noe som sikkert er umulig i en barnehage. Du bør nok sykemlde deg og prøve å få noen andre oppgaver som ikke involverer å kle på barna, løfte dem osv.Kanskje jobbe på stor avd. er bedre?min erfaring er at jeg blir verre av å presse meg. Lykke til!

kan man få bekkenløsning tidlig i svangerskapet?? jeg er bare 9 uker på vei, og har kjempe problemer med ryggen(festet mellom rygg og beinet på vestre side), lysken og nedover låret. har hatt dette litt over en uke. Legen mente det er muskulært, men det blir bare værre. På kvelden er jeg kjempe stiv, hvis jeg har gjordt noe som helst i løpet av dagen, og om morningen kommer jeg meg ikke opp... kiiipt!!!!!! Har et barn fra før på 2 år, og med han hadde jeg ingen plager.

dessverre, ja! Jeg fikk det da jeg var 6 uker på vei.hadde bare muskelplager ifølge mine dårlige fysioterapeuter under mitt tidligere svangerskap, men da jeg endelig under dette og før dette svangerskapet fant en bra fysioterapeut med kiropraktorutd., fant jeg ut at bekkenet var skjevt, bekkenlåsning! Anbefaler deg derfor å bli henvist til fysioterapeut, kiropraktor e.l.som har erfaring med akkurat dette, ikke en hvem som helst. Legene har ofte ikke peiling. Det er viktig å få behandling tidlig så du ikke blir verre eller får permanente plager. Du bør ta det mer med ro og vurdere sykemelding. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...