Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 Heisann! Lenge siden sist! hvordan står det til med deg da? Har du vært på UL ennå eller? Jeg skal neste fredag:) Du; skulle du ikke føde på Orkdal likevel? Synes jeg så i en tråd for lenge siden at du skulle føde ved St. Olav....? Trodde ikke de skulle legge ned føden på orkdal likevel jeg? hmm. ja ja... høre vel fra deg:) Her i gården er det masse liv og røre i magen da! En helt utrolig herlig følelse altså! Forrige uke var jeg hos JM og fikk høre hjertelyden for føsrste gang:) det var så gøøøøøy! Vi høre den igjen NÅ!!! Ellers har dagene gått med til juleforberedelser denne uken da. Jeg og sambo har også endelig blitt enige om hvordan vi vil at badet vårt skal se ut og i februar blir det totalrenovering der i gården:= ) Badet ser ikke ut i dag, så det trengs en real oppgradering! Skal bli deilig når det er ferdig da! Håper å høre fra deg da! Klem
Lone35 =0) Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 Hei Maddemor! Joda, jeg har vært på UL, men det var i uke 12. Alt var i skjønneste orden. neste Ul er 4.januar og da er jeg 18+2 tror jeg. er 16+2 i dag. Når hadde du termin igjen. Husker ikke helt, litt distre' sjø. Ja det stemmer at jeg skal føde på St.Olav. jeg bor nærmere OSS men de vil ikke la meg føde på et lokalsykehus pga at jeg er et såkalt "risikosvangerskap". Enda jeg har født der to ganger tidligere... Men jeg kunne bli overflyttet som barselkvinne fikk jeg beskjed om. Jeg vet ikke jeg. Høres spennende ut med oppussing på badet. Bare pass på deg selv, så du ikke er orti noe uhumskheter i denne tida. Jeg har unngått oljemaling nå. Sambo fikk holde på selv når han skulle til å male med oljemaling forrige måned. Farlige gasser. Koselig at du tar kontakt igjen da. Artig å ha noen spesielle venner her inne som man kan se litt ekstra etter. klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2006 Hei igjen:) Jeg er ikke så mye på BIM som tidligere... Har liksom mistet litt kontakt med de jeg ble kjent med på 1. tri... Men det er vel min egen feil det da.... Så du også er i et risikosvangerskap? Hva er det som er galt? Jeg er jo også det, så de vil ikeke la meg føde på Levanger slik jeg egentlig skal.... Så de blir jo St. Olav på meg også (har todelt livmor) Men det er helt greit fordi at det er faktisk kortere for oss å dra dit enn på Levanger:) Jeg har termin 03.06.07 jeg så jeg er 16+6 i dag, eller 17+0 når dette postlegges:) (klokka er over 12). Så hvem vet Lone; kanskje vi ender opp fødende på Sankten samtidig? hi hi... Hørtes jo nesten litt stressende ut å flytte sykehus under barsel da...? Ja det blir deilig å få gjort badet altså! Vi skal leie inn folk til den jobben, så da slipper jeg å komme borti masse fysjom-ting! Det koster jo ekstra mye da, men vi har ikke peiling på hvordan man gjør denne flisleggingen og dessuten så er det jo en forsikring når man har fagfolk til å gjøre jobben....-hvis noe går galt senere.... Bra du holder deg unna oljemalingen! Det er veldig intense gasser frea den, men heldigvis er de fort ufarlige igjen da. Det er faktisk mye værre med vannbaserte malinger sier de. De gasser visst i mange uker etter at man er ferdig med å male. Det var koselig å høre fra deg igjen! Vi sees vel igjen håper jeg:)
Lone35 =0) Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Hei Madde Jeg måtte bare sitte her inne en liten stund til, for å se om du kom innom. Ja, med din termin 3.juni og min 7.juni kan det hende at vi treffes på St.Olav. Jeg vet ikke om jeg orker å bytte sykehus i barseltiden. Stress med å dra i sykebil nyfødt og greier. Dessuten så frister barselhotellet...Det er flott på OSS også, og en liten og intim avdeling, men når jeg først skal føde på St.Olav så... De har viss Øst og Vestfløy på Hotellet, så vi havner vel ikke på samme side, i og med at jeg bor nærmere Orkdal? Vi skulle avtalt et kjennemerke på vognene til bebisene på sykehuset da vet du, i tilfelle jeg traff deg på gangen..he he.. Det er jo fullt mulig at vi møtes. Grunnen til at jeg er i risikosvangerskap er at jeg har epilepsi. Jeg tar medisiner hver dag og ekstra folattilskudd. Sykdommen er såpass under kontroll at jeg kjører bil og er ikke hemmet noe særlig av det. Men de kaller det nå allikevel for et risikosvangerskap. Jeg skal få ekstra oppfølgning i sv.skapet. Nå må jeg bare finne senga mi. Sambo har lagt seg for lenge siden, og jeg må opp til ungene i morgen tidlig. Minstejenta skal i bhg, for jeg har enda masse juleforberedelser.. Vi snakkes, Madde! =0) Klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 21. desember 2006 Åh.... epilepsi ja! Da skjønner jeg. Det går nok veldig bra, men det er jo greit at de passer ekstra godt på deg da:) He he.. stemmer at vi blir på hver vår side ja! Får se når tiden nærmer seg, så kan vi avtale noe lurt:) he he! Jeg tror selv at termin blir flyttet noen dager slik at jeg havner på 6. eller 7. juni da! Har litt lange sykluser sjø åh, jeg er drittrøtt jeg oså! Har jo vært så driftig og bakt i hele kveld:) Så jeeg tror jeg må krype til køys jeg også! Vi sees da Lone! nattakos!
Lone35 =0) Skrevet 22. desember 2006 #6 Skrevet 22. desember 2006 heisann Maddemor Måtte ta ibruk pc'en på kontoret jeg nå, for å i det hele tatt komme til. Ungene okkuperer den bærbare på stua, og styrer på sånn at det er umulig å ikke legge merke til dem. He he.. Ja regner med at min termin blir forskjøvet litt jeg også. Jeg har vanligvis sykluser på 32 dager så... Men jeg fortsetter å regne der hvor jeg er nå. Orker ikke "å begynne på talte dager" igjen om du skjønner. Det spiller jo egentlig ingen rolle for ungen kommer når den selv vil den, om det ikke er keisersnitt da. Jeg har født normalt begge de forrige gangene. Og det gikk bra det. 7 timer med den første og 2 timer med andremann. Kan ikke klage da. Men både jeg og søstrene mine og mamma har hatt lette fødsler. Tror det er noe arvelig der. Sikkert med hofter og noe innvendig å gjøre? Ja nå er ribba saltet og pepret og har ligget en halv dag. Jeg holder på å (prøve) å komme til bunns i skittentøyskurven =0) ellers så er det massse klær å legge sammen og en del annet småting. Juletreet skal pyntes i kveld, for i morgen skal gubben på julebesøk rundt om med ungene mens jeg tar siste strøk. Jeg kan ikke gjøre alt før i morgen for ungene roter til så snart igjen...puh! Høres sikkert helt umulige ut, ungene? De er ikke det altså, men de er jo bare - unger. Bare vent til du har et par. En er som ingen og to er som ti. Man merker lite forskjell på to og tre sies det. Jeg vet ikke, vi får se etterhvert. he he Du er flink som baker da! Jeg baker så og si aldri. Men kunne egentlig tenkt meg å bake risboller til jul. Men det er for sent nå. Har mye annet som skal gjøres. Er ferdig med vasken på kjøkkenet da, heldigvis. Hvordan ligger du an bortsett fra bakinga? Du har jo enda ingen som roter det til etter at du har ryddet =0) Vi snakkes, nå må jeg gjøre noe fornuftig klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 22. desember 2006 du har vel kanskje lagt deg nå, men dytter litt slik at du ser den i morgen kanskje:)
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 22. desember 2006 He he.. sitter og rister oppgitt på hodet av meg selv nå Bare dyttet opp jeg uten å lese innlegget fra deg.. Hallo? er helt fjern om dagen jeg. Du må bare unnskylde:) He he.. høres ut som om du har to herlige unger som er en livat liten gjeng:) Skjønner at jeg får nyte roen og freden så lenge det varer nå. Snart blir det jo liv i leiren her også Men jeg gleder meg til å bli mamma nå altså! Er veldig spent på om det blir keisersnitt på meg også faktisk. De snakker om det, så vi får vel bare vente og se. Hadde jo egentlig håpet på å få en normal fødsel. Ikke fordi jeg har så lyst på alle smertene og alt det der, men det er vel best for ungen sin del å komme ut den rette veien.... Men men; blir det keisersnitt så er vel det det beste for ungen uansett akkurat da. Må jo si at du har vært flink med juleforberedelsene da! Jeg vasket badet i dag da. Skuret det fra topp til tå. Så tok jeg frem julepynten og alle nissene og bar inn juletreet inn i gangen. Da sambo kom hjem fra jobb skulle vi montere det på juletrefoten og trur du ikke det at treet var pill råttent da???!!!!! Vi kjøpte det på tirsdag og det har stått ute under tak siden da. Men det har nok blitt litt vått i denne stormen uansett. Men et tre skal jo tåle vann et par dager? Treet stod i sånn netting da og når vi løftet på treet så bare ramlet det av MASSE barnåler og stammen var som sagt råtten:( Var ikke mulig å få skrudd fast treet i foten engang... Ble så innmari lei meg altså! Her hadde jeg funnet det "perfekte" edelgran-treet og betalt 400 kroner for råtten ved!!! Vi oppdaget jo dette etter stengetid, så sambo kaset treet inn i bilen og i morgen skal jeg sannelig kjøre tilbake til den nissen som solgte meg det og kreve pengene tilbake!!!! Ble dritsur jeg! Er jo ganske hormonell og dagen også da! Så nå får vi se om jeg i det hele tatt gidder å kjøpe nytt tre i morgen. Skal jo ikke være hjemme på julekvelden uansett...... Uff, får håpe jeg ikke er like negativ og sur i morgen:) du får ha en fortsatt god natt da! Nattaklem
Lone35 =0) Skrevet 23. desember 2006 #11 Skrevet 23. desember 2006 Heisann! Har vært litt på farten i dag, så jeg har ikke vært her inne før nå. Først dro gubben og ungene rundt på julebesøk med juleblomster. Og da fant jeg ut at gutten på 8år trengte en ny seng! Jeg kasta meg i bilen og kjørte 3 mil til møbelbutikken og kjøpte en rammemadrass med bøyler under. Dessuten kjøpte jeg gave til sambo, et gavekort på nye briller. Hans er så gamle og slitte, men blir ikke bytta ut hvis jeg ikke gir ham en dytt he he.. Da jeg kom hjem fra min lille handletur (fikk faktisk rammemadrassen inn i st.vogna!), satte jeg igang med ommøblering på stua og rommet til gutten! Og det ble kjempefint. Holdt på noen timer, før vi dro på den tradisjonelle kveldsmaten til sambos enslige tante som holdes hvert år lillejulaften. Jeg er ikke helt ferdig enda, men med en rask runde med kluten på badet i morgen så sier jeg meg fornøyd. Ellers så har jeg merket masse bevegelser på lilleknøttet i dag. H*n kiler meg hele tiden på innsiden av magen =0) Er det sånn for deg også? Magen min er ganske struttende nå, iforhold til sist, da fylte den sidene også hvis du skjønner. Så de diskuterer KS for deg. Jeg har ikke prøvd det, men trorjeg foretrekker vanlig fødsel hvis de gir meg valget. Smertene er ikke noe å snakke om. Selvfølgelig er riene vonde, men du har da pauser mellom riene og da får du hvilt deg og gjør deg klar til neste tak. Etter fødselen kommer du mye fortere tilbake til deg selv igjen enn etter et KS (vanligvis). Husk at et KS ikke er en fødsel men en operasjon. Har hørt fra venninner som har prøvd begge deler at fødsel er å foretrekke. Men selvfølgelig; må man ha KS så MÅ man. Det kan jo være fysiske problemer som sier at KS er å anbefale. Det er jo bra at det finnes alternativ. Jeg gruer meg ikke til fødselen, men gleder meg heller til den er overstått. Veldig spennende å tenke på HVEM denne lille er. Hvordan h*n ser ut? Tenker du på det? Har dere tenkt på navn? Jeg har det, men har ingen forslag enda. Rart det egentlig, for de andre to visste jeg navnet på leenge før de ble født. He he.. Liksom gått tom for ideer. Har korte navn på 4 boktaver på de to, og vil gjerne ha et kort navn på den neste også. Gjerne et som ikke er helt oppbrukt. Håper du ikke har lagt deg enda, Madde. Venter litt jeg og ser om du sender et lite innlegg til meg =0) Lille-julaftenklem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 24. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 24. desember 2006 Hei igjen! Jeg har ikke lagt meg vet du:) Har lakenskrekk for tia:) Men du har kanskje krøpet til køys nå da.... Kom ikke hjem før nå vi. Har vært på spekemat fos noen venner. Koselig ja! Tror du ikke det at når jeg omsider skulle få pyntet det nye treet vårt kl 18.15. i dag så fant jeg ut at lysene var ødelagte???? Åh, jeg ble jo så suuuur! Alt er jo stengt kl 18. i dag da!!!! Men jeg dro på Esso og der fant jeg lys vettu- Så da ble det turbopynting fra kl 19-20 før det var samling hos vennene våre kl 20:) phuh... ble nå ferdig da. Men rakk ikke å lage riskremen da! Har bare kokt gfrøten og rødsausen, så da får jeg piske krem i morgen:) Joda, de diskuterer KS med meg pga det er fare for setefødsel samt at livmora kan bli veldig tynn neders siden den er todelt. Derfor kan det hende at detr blir KS for å unngå at livmora skal revne. Får jeg velgfe selv blir det vanlig fødsel. Skjønner at KS ikke er det beste for min egen del ja:) men men, hvis legene sier at det er eneste alternativ så får de bare gjøre det da. Jeg gjør hva som helst for det lille nurket vårt:) Det kiler i magen min også. Kjenner ut som den kiler meg på innsiden av magen og av og til er det skikkelig leamus der inne:) Syns jeg er heldig for jeg har kjent den i 2 uker nå, så den ligger sikkert langt ute. Er jo ikke så vanlig å kjenne den sååå tidlig:) Jeg lurer også veldig på hvordan den ser ut. Vil den ligne mest på pappa eller meg? hmmmm... hvordan hår vil den få? litt artig å tenke på for både jeg og sambo er ganske lyse i huden, har grønne øyne og tykt krøllete hår begge to. Så er min sambo helt lys i håret, jeg var veldig lys som liten, men har blitt mørk i håret med årene:) Så vi fantaserer jo om hvordan den vil se ut ja! Navn; øh, det er vel 50.000 å velge mellom og vi har ikke begynt helt på den prosessen ennå. Vil uansett ikke bestemme et endelig navn før fødsel, men ha flere å velge mellom. Kan jo hende at når den kommer ut så passer ikke det navnet vi egentlig har bestemt likevel:) Skal du vite kjønnet? Jeg vil ikke det jeg. Syns det er litt spennende å ikke vite alt og dessutenla alle bli overrasket når den kommer:) Alle rundt meg maser på meg at vi MÅ vite kjønnet, men da blir jeg sånn at da vil jeg IALLEFALL IKKE vite det:) er litt fandenivoldsk.... Det er MIN unge og jeg vil bestemme selv hva jeg vil vite og ikke vite.... åh, nå ble dette langt igjen gitt. Må vel finne senga også ps: Tuuuuusen takk for koselig melding i postkassen min:) Stoooooooor juleklem til deg, Lone:)
Lone35 =0) Skrevet 25. desember 2006 #13 Skrevet 25. desember 2006 Hei Maddemor! =0) Har ikke fått til å svare deg før nå. Julaften er jo en lang dag med matlaging tv-seing og mat og mat og mat..he he. Nå er barna godt i seng og gubben er på jobb. Ja du leste riktig. Han har vakt og ble utkalt for en halvtime siden. Andre gang på julaften. Første gang var kl 14. Da ble jeg litt frustrert pga middagen, men heldigvis kom han hjem 1615 så middagen var perfekt da. Ikke morsomt med en sambo som jobber julaften. Men men. Hvordan har du hatt det på julaften da? Hva har dere spist til middag? Er det ribbe med tilbehør hos dere også? Her er det ribbe ihvertfall. Blir ikke jul uten det! I morgen skal vi igjen til sambos tante. Da er det middag der og kalkun. Jeg er ikke så veldig glad i kalkun egentlig, men det går ned, for å si det sånn. Synes det er litt tørt. Vi drar dit i ettida, så det er ikke sikkert jeg rekker å skrive svar til deg før på kvelden. Tirsdag har vi familiemiddag her. Da er det innherredssodd! Mmmm... -Ja mat er det nok av i jula! Har du fått masse fine pakker i jula da, Madde? Jeg fikk gavekort på parfymeriet/hudpleie og ei bok fra sambo og ungene. Han fikk frakk av meg. ellers så fikk ungene masse klær og lite leker, Puh! jeg er glad når de får klær istedet for leker. De har jo så mye leker fra før. Nå fikk de Playstation2 på deling fra oss, og det får greie seg. Dyre saker. Du skal bare vente til neste jul Madde, da blir det så fullt med myke pakker under treet deres! Masse tøy til nurket, jeg garanterer deg! =0) Sånn har det ihvertfall vært for oss. Du har sikkert lagt deg nå når jeg sitter her, men da har du noe å lese i morgen da. Ha fortsatt ei trivelig jul med masse god mat og koselige stunder. Klem
Lone35 =0) Skrevet 25. desember 2006 #14 Skrevet 25. desember 2006 Hei. Jeg dytter litt igjen jeg. Første juledag er ferdig og det har jammen gått i ett i dag og'. Vi var hos sambos tante på middag, men jeg dro hjem noen timer før de andre for å forberede middagen til i morgen. Skal ha familien min her da, og jeg synes det er kjekt å ordne ting på forhånd når det er så mye som skal gjøres. Så etter å ha skrellet tre kilo potet, skåret gulrot, kål og purre er jeg helt maroder i skuldrene. *syte syte* Hva har du gjort for noe spennende i dag da, Madde? Klem
Lone35 =0) Skrevet 26. desember 2006 #15 Skrevet 26. desember 2006 Dytter igjen jeg. Du må huske å lese litt lenger opp også, da jeg tror kanskje at det er noen innlegg du ikke har sett =0) I dag er den store familiemiddagen her hjemme. Den dagen da to av mine søsken og deres familie kommer til middag. Vi blir tolv stykker og jeg gleder meg kjempemasse til de kommer om en halvannen times tid. Kos deg idag. Vi snakkes!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #16 Skrevet 27. desember 2006 WOW for en travel jul du har da Lone:) Beklager veldig at jeg ikke har svart før nå, men det har egentlig gått litt i ett for min del også Vel da kan jeg oppsummere dagene fra julaften så her: På julaften var vi hos våre beste venner og spiste julemiddag. Min sambo kom ikke hjem fra jobb før kl 18.30, så da var det fint å bli bortbedd til andre (våre familier bor alt for langt unna dessverre) Så der ble vi servert pinnekjøtt med alt tenkelig tilbehør og riskrem til dessert. var kjempegodt det, men jeg er egentlig vant med ribbe på julaften jeg da:) Vel, det var nå uansett en koselig kveld da! Jeg fikk en kåpe av min kjære. Sånn kåpe som går ned på låret med perfekt plass til magen i vinter:) Og så kom det en gave til vettu: et dritfint hjertesmykke som venninna mi så at jeg kikket ekstra mye på i en katalog før jul (husket ikke det selv med en gang, for jeg pleier ikke få smykker av sambo:) og så hadde hun sagt igra til min kjære om at jeg hadde sagt at det smykket var veeeldig fint. Så hadde han løpt ut og kjøpt det til meg fra seg og babyen vår han da:) Tullebukken! Jeg blir jo så rørt av sånne ting nå om dagen:) Men ble jo veldig glad så klart! Ellers fikk vi mange fine julegaver da. Masse ting til kjøkken og servise! 1. juledag var vi tilbake til våre venner på laaaang julelunsj (deres familie bor også veldig langt unna som du skjønner). Kvelden gikk med til sofasliting og tv-kos. 2. juledag reiste jeg og venninna mi med barna på hyttetur til mine foreldre. Der fikk vi svinestek og hjemmelaget karamellpudding. nam nam! var veldig koselig å se mamma og pappa i romjula også. Nå har jeg forresten akkurat kommet hjem fra den hytteturen og er temmelig sliten etter å ha sittet på toget i 3 timer med 2 skrikerunger.... grøss og gru hva er det vi har gjort? Det er vel ingen vei tilbake nå da uansett:) Gleder meg jo lell jeg da! Blir koselig jul neste år da! Da skal vi til min familie med lille babyen vår. Bloir nok en del pakker under treet da ja kan jeg tenke meg:) Hi hi, blir artig det da! hvordan gikk familiemiddagen hjemme hos deg i dag da? Du er vel sliten etter såpass mange gjester vil jeg tro.....? var uansett koselig å høre fra deg igjen og få en oppdatering om hvordan julen din har vært så langt:) Godklem til deg!
Lone35 =0) Skrevet 27. desember 2006 #17 Skrevet 27. desember 2006 Hei Maddemor =0) Ja juleselskapet med mine søsken gikk kjempefint det. Mat ble det mer enn nok av, så jeg inviterte foreldrene og to tanter og en onkel av sambo pluss hans søster til middag i dag for å spise rester. Men tror du de klarte å spise 12 l. sodd? langt i fra. Det ble igjen halve kjelen, så nå har jeg bedt svigers komme å hjelpe oss i morgen også! Puh! Det blir visst en laang jul med gjester. Høres ut som om dere også har hatt en begivenhetsrik jul da. Blir godt å være hjemme nå? Bare dere to! Jeg synes ihvertfall det er godt å bare slappe av i rolige omgivelser etter å ha tilbragt lang tid sammen med andre. Synes det er koselig med besøk og besøke folk, men det er deilig å være hjemme hos seg selv også. Neste jul blir nok en helt annen enn den i år for dere ja, kan jeg tenke meg. Da blir det familie-jul med ørti pakker til lillegullet! Jaja, nå er det så sent at jeg tror jeg skal finne senga snart. Sambo er på fest på et lokale et kvarter herifra. Dansebandfest. Den eneste utskeielsen hans i jula. Jeg orker ikke fulle folk når jeg er edru selv, så han får dra alene. Vi snakkes Madde! Natta
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #18 Skrevet 28. desember 2006 Halloise:) Hi hi, høres ut som du skal bli vel forsynt med sodd i jula:) Men det er jo godt da, så da gjør det jo ingenting:) joda, det har skjedd en del i jula her ja. Mye farting da så i går når naboen sendte meg melding om vi ville komme over i kveld på litt brettspill, måtte jeg pent takke nei gitt! I kveld SKAL jeg kun være sammen med min kjære! Han har jo jobbet hele jula stakkar, så vi har jo ikke vært alene i det hele tatt i jula. Tror han også ser frem til en rolig hjemmekveld med taco, tv, sofa og meg:) Åh, jeg skjønner godt at du ikke gadd på fest i går ja! Hallo; dansebandfest i Trøndelag.. da MÅ man jo nesten være full da! Mye middelaldrende drita mennesker på slike fester. I alle fall her jeg bor:) Men fint at din sambo tar litt hensyn til deg og ikke fester bort jula og da. og vi kan jo nesten ikke nekte de en fest heller da. Min sambo får også lov å gå på de festene han vil. Nå er jeg jo som regel med selv også da, men pleier å ta kvelden en stund før ham av og til. merker at jeg blir litt fort lei når folk får litt glød på lampa jeg også. Det er veldig trivelig så lenge folk er i godt humør og pussa, men når de blir veldig fulle tar jeg natta jeg også! Orker bare ikke sitte å smile høflig når jeg bare synes folk oppfører seg idiotisk. Og ikke gidder jeg å vise hva jeg synes om oppførselen heller, for hvem vet; kanskje er jeg ikke så veldig sjarmerende i fylla selv? hi hi vel vel; hvilke planer har du for resten av jula da Lone? Jeg skal ha hjemmekveld med min kjære i kveld og i morgen skal vi på den ordinære UL. JIPPI! har ikke sett lillenurket på 6 uker nå Håper bare alt er i skjønneste orden! I morgen kveld er vi bedd til min sambos sjef og kona på middag, lørdag skal vi til noen venner på kaffebesøk. Nyttårsaften skal vi være hos våre beste venner igjen, men da er vi samlet hele vennegjengen så vi blir vel 14 stk inkl barn, så det blir jo gøy:) Så jeg tror at den rolige hjemmekvelden i kveld egentlig er ganske smart når jeg ser programmet for resten av julen her:) Håper du har det bra i alle fall! ¨ Romjulsklem fra
Lone35 =0) Skrevet 28. desember 2006 #19 Skrevet 28. desember 2006 Hei Madde =0) Ja nå sitter jeg alene her igjen da. Ungene og gubben er i seng! Sambo har vært trøtt i hele dag, men han sto faktisk opp i ti-tida og spiste frokost sammen meg og ungene. Men da foreldrene hans kom på besøk i firetida og sodden var spist (for tredje dag på rad), da sovnet han nesten i sofaen! Foreldrene hans forsto nok hintet og dro tidlig. Ellers så er det så dumt at det ikke er litt snø synes jeg. Ja jeg ønsker meg ikke snø i lassvis, men bare litt som blir liggende, slik at ungene kunne kose seg utendørs. Sånn som det er nå, med regn og søledammer og 8-9 grader pluss, er det ukoselig å være ute. Og det kan bli drygt å være inne hele juleferien for en fire- og åtteåring! Jaja, man slipper snømåking da. Det er vel bare mildt i været hos deg også, Madde? I morgen tror jeg at jeg skal ta meg en tur og bytte en julegave vesla fikk, en cd hun har fra før. Ellers så blir det ikke så mye annet. Vi snakkes, Maddemor! klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #20 Skrevet 29. desember 2006 Tittei! Ja i dag har jeg vært på UL da! herlig opplevelse! blir jo aldri lei av å se den lille krabaten:) lillegullet skulle vise seg frem for mamman og pappan sin og vi satt bare og lo da vi så på skjermen! Den turnet jo rundt hele tida:) Alt var som det skulle og jeg ble satt tilbate 4 dager. Så nå har jeg ny termin 07.06.07:) Akkurat som jeg selv trodde også Så da er det nok en sjangs for at vi kanskje havner fødende på sykehuset samtidig Lone:) He he... tror vi må lage et hemmelig tegn:) Jeg skal tilbake på sykehuset neste torsdag da på svangerskapspoliklinikken. Er ikke helt sikker på hva slags undersøkelse de tar da, men tror det er UL igjen:) håper det i alle fall. JM sa nå at den lille har i alle fall nok plass enda en stund der inne, så da håper jeg at den holder seg der til siste slutt:) Så gubben klarte å stå opp til tross for trønderfest kvelden før? Det kan man jo ikke klage på Savner snøen jeg også Blir så mye koseligere ute, når snøen lyser opp. Dessuten så blir huset varmere også, fordi snøen isolerer huset litt ekstra:) Går og fryser hele tida, selv om det er 3-4 plussgrader ute:( Vel, i kveld skal vi på middag til sambos sjef. Blir sikkert koselig det, men jeg har nesten ikke hatt en blund på øyet i hele natt (sover veldig urolig enkelte netter) så det kan hende det blir tidlig kveld.... Skal prøve å få meg en liten blund nå da:) Vi snakkes Lone! klem
Lone35 =0) Skrevet 29. desember 2006 #21 Skrevet 29. desember 2006 Hei Maddemor! =0) Så spennende med UL da! Var den så aktiv at dere ikke så hva det var eller? Blir det en lillegutt eller lillemor? Jaja, det er jo ikke viktig da, men spennende er det for foreldrene ihvertfall. Sitter her og ser på tv2 vi nå. Blir Mord og mysterier med "Bergerac" etterpå. Det må jeg se. Å det er så deilig med juleferie. Sitte litt lenger oppe om kveldene og se en god film. Og for ikke å glemme: litt sene frokoster =0) Så du fikk termin samme dag som meg du? Ja min termin er menstermin da, så det kan hende jeg blir satt fram noen dager jeg også. Syklusen min er på 32 dager el.lign. -Men det hadde vært spennende å treffe deg på St.Olav da! Vi kunne jo hatt et hemmelig tegn på vogna til bebiene da vettu. he he. -Nå vet jeg ikke om man kan ta med seg lap-topen på sykehuset, men da er det ihvertfall ingen tvil om hvor vi er. Vel vel, dette er mange måneder til enda. Men likevel morsomt å kjenne noen som skal inn på føden samtidig! Så du skal på middag i kveld du? Deilig å spise uten å måtte tilberede maten sjøl da. Håper det er noe du liker da. Vi har spist sodd i tre dager vi nå, he he. Laget vel mye jeg ser du. Enda er det ca 3 liter igjen. Jaja.. Ul ja, jeg skal inn på St.Olav for ultralyd den 4.1. Så det er ikke mange dagene til det heller. Du er nok på middag hos sjefen du nå, så vi får snakkes senere, Madde. Ta godt vare på deg selv! Klem fra
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #22 Skrevet 30. desember 2006 Hei igjen Lone:) Joda, da var middagen overstått:) Fikk en herlig kyllingmiddag som smkte alldeles nydelig! Kylling marinert i hvitløk gratinert i en saus av creme fraice, fløte og blåmuggost:) nam nam! Ikke farlig med den osten så lenge den er varmebehandlet. var veldig koselig, men de andr ble litt fulle etterhvert, så jeg ble litt lei på slutten. Holder dere på å spise på den sodden ennå eller? Har du kanskje prøvd noe annet til middag i dag? he he:) Ul i går ja; nei vi ville ikke vite kjønnet vi da! Synes det er litt spennende å ikkek vite det da sjø. Vet du hva? Jeg skal jo tilbake på sykehuset på torsdag jeg også vettu. Venterommet til svangerskapspoliklinikken er jo det samme som til UL:) Når skal du til UL på dagen da? Jeg har time 09.20..... he he....... kanskje vi ser hverandre da? Ialllefall gled deg masse til UL! Det er jo så koooseliiig å se den lille:) åh, må løpe nå! Jeg og sambo skal ut og kjøpe junkfood til middag:) Vi gidder ikke å stå over grytene hele romjula:) Snakkes da snuppa:) Klem
Lone35 =0) Skrevet 1. januar 2007 #23 Skrevet 1. januar 2007 Godt nyttår Madde! =0) he he, så du skal også på Sv.pol torsdag. Jeg skal til UL kl 1000 og jordmor kl 1100. Så vi er der nok til halv ti. Jeg kan si at jeg har mahognifarget kort hår og blå øyne, er 168 cm og 73kg. Jeg skal ha på meg en sort jakke med et lite rødt merke ved den ene armen.. Bukse vet jeg ikke. Sambo skal være med. han har forholdsvis tynt hår på toppen =0). -Så, nå kan du jo gi meg et tips hva jeg skal se etter. hvis jeg kommer tidlig kan det jo hende jeg hører navnet ditt bli ropt opp?! Dette må bli et kort innlegg. Jeg har besøk av broren min og vi skal kjøre ham til bussen snart. Håper jeg finner et innlegg fra deg iløpet av dagen =0) Klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 1. januar 2007 Forfatter #24 Skrevet 1. januar 2007 Et riktig godt nyttår til deg også Jeg har langt krøllete mørk blondt hår, grønne øyne, 170 høy og 65 kg nå Min sambo har lyst krøllete hår og briller. Vet ikke hvilke kær jeg skal ha på meg, for det kommer heeelt an på hvilket humør jeg er i. Men enten så har jeg en gul, rød og brun bergans-jakke eller så har jeg en sånn penkåpe som går litt over knærne som er en slags natur og brunfarge. hmmmm, merker at det er itt spennende å tenke på at jeg kanskje avslører hvem jeg er nå Hadde du en fin nyttårskveld da? Vi var hos min beste venninne og der var hele vennegjenen samlet. Det var en rolig stemning og ikke noe fyll, så det var veldig koselig. Vi spiste pinnekjøtt til middag og sjokoladepudding og gele til dessert. mmmm... var godt ja:) Jeg har forøvrig blitt kjempeforkjøla da. Fikk det natt til i går så i går kveld satt jeg bare og nøys og nøys og nøys og snørret rant.... Er ikke så mye bedre i dag, men det går seg vel til får vi håpe:) Så dagen i dag har gått med til å ligge på sofaen og synes synd på meg selv etter at jeg var hos venninna mi med bursdagsgave:) Snakkes da:) Klem
Lone35 =0) Skrevet 2. januar 2007 #25 Skrevet 2. januar 2007 Hei Madde! Hvordan er formen? -Tenkte bare å si at jeg skal se etter ei som hoster og nyser, og ikke se etter klær og hår. he he...Skrives senere. Jeg må visst gå nå. Noe haster! Snakkes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå