julipia-06 Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 når babyen er 5,5 mndr. Vokser fint, og trenger ikke mer mat enn puppen sa helsesøster. Men er det lurt å gi smaksprøver for å venne den til annen mat? Eller er det greit å vente til det er behov for mere næring?
monztah Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 Det er vel litt opp til hver enkelt forelder hvordan man gjør det. Trives du med amminga og ikke synes det er noe styr, så fortsetter du å amme til babyen gir uttrykk for at den trenger noe mer. Kanskje den snart blir veeeldig nysgjerrig på det dere spiser? (Min ble veldig nysgjerrig på vår mat når hun var 6 måneder ;-). Det er jo veldig praktisk å fullamme også! Man har alltid maten med ;-). Jeg måtte amme så ofte når jeg fullammet (med 1-2 timers mellomrom) så jeg synes det er ganske deilig nå som jenta mi er 6 måneder og får fast føde i tillegg til amminga. Da går det lenger imellom, i hvert fall som oftest 3 timer.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #3 Skrevet 21. desember 2006 Ja,det tror jeg er lurt. Noen barn bruker lang tid på å akseptere fast føde.Du kan feks begynne med litt banan eller potet blandet med morsmelk. De skal bare ha et par skjer i begynnelsen:)
moo Skrevet 21. desember 2006 #4 Skrevet 21. desember 2006 Ingen grunn til å begynne før 6 mnd med mindre babyen ikke legger på seg nok, eller blir veldig opptatt av maten dere spiser.
SpiseLise Skrevet 21. desember 2006 #5 Skrevet 21. desember 2006 Hadde ikke giddet rett og slett, hvis det ikke er noen grunn til det. Er jo så lettvint å fullamme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå