Anonym bruker Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 Har to jenter på 4 og 1 år. Er usikker på hvor mye hun skal bestemme, og hvor mye jeg skal tillate meg å bestemme, om hvor mye 1-åringen kan få være på rommet hennes... Hva mener dere??
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2006 #2 Skrevet 22. desember 2006 Hvis de har hvert sitt rom så syns jeg at 4 åringen i stor grad skal få bestemme over om 1 åringen får være der eller ikke. Det er jo hennes rom. Du kan jo hvis du er uenig med henne innimellom, guide henne til at 1 åringen kan være der med snakk. Men vil hun ikke så vil hun ikke. Dette er hennes sted, men hun må da også respektere at 1 åringen ikke vil ha henne på sitt rom.
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2006 #3 Skrevet 25. desember 2006 Enig med anonym. Det er 4 åringen sitt rom og da er det naturlig at hun bestemmer hvem som får være der. Syns jeg da. Det er så klart veldig spennende for en ettåring (og kanskje mer når hun blir eldre) å "snoke" på storesøsters rom, men i allefall her i huset er man sjef og bestemmer over sitt eget rom (ang rydding så er far og jeg sjefene, ellers nytter det ikke).
lbml Skrevet 26. desember 2006 #4 Skrevet 26. desember 2006 Jeg mener hun kan få bestemme noen ganger. Jeg har en på 2,5 år og ei som blir snart 4 år. De leker begge på rommene til hverandre. Bruker å se an situasjonen litt. Om hun bare ikke vil han skal leke med lekene hennes så sier jeg at " du er jo på rommet hans å leker med lekene hans du også, da må han få leke med dine leker". Hvis hun sitter rolig å leker og han kommer å forstyrrer henne, da sier jeg at han kan gå på rommet sitt å leke, evt ta med den tingen hennes som han vil leke med. De får stort sett bestemme på sitt eget rom. Men jeg synes det er en fin ting at de leker sammen og deler på lekene sine. Hos dere er jo aldersforskjellen litt større. Og en jente på 4 år begynner jo å få leker som er i "mindre størrelse" og som ikke egner seg til en 1 åring. Så da kan hun kanskje få litt mere privatliv på sitt eget rom. En på 1 år har jo en tendens til å rote og kanskje ødelegge noe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå