Gå til innhold

hvor mye revna dere som revna under fødsel???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sydde 6 sting og jm sa at det ikke var mye... bla bla bla... hvor mye har dere sydd, og hva sa jm om dere... kan ikke skjønne at 6 sting er lite... hmm :o)

Skrevet

Aner ikke hvor mange sting det var, men jordmor var i tvil om hun klarte å sy meg sammen selv, eller om hun skulle hente legen.

Hun så litt småbekymra ut etter at snuppa kom ut, så jeg revna vel mer enn bare litt.

Skrevet

synnøve kom med armen opp sammen med hodet, derfor revna jeg, tror jeg sydde 5-6 sting jeg å... jm sa at det ikke var så mye...

Skrevet

2 sting innover tror jeg og en rift fremover. Det var visst grad 2 av 4 mulige (der 4 er ille ille).

Men virker greit nå altså:)

Skrevet

jeg revna frem og tilbake og innover og ut og alle veier.. Han ble dradd ut med vakum i hu og hast. Aner ikke hvor mange, men det var en deeeel ja. Men det gror jo i turbofart så..

Skrevet

Jeg ble klipt og i tillegg så revnet det. Jm sydde som bare det, har over 20 sting!! Men jeg har aldri merket noe til dem hverken da eller nå, 6 mnd etter fødsel. Gror superraskt ja!

Skrevet

Aner ikke hvor mange sting jeg hadde.... spurte jm som sjekket meg før jeg dro hjem.

SVARET VAR:noen sting her og noen sting der. Det er jo også noen sting jeg ikke kan se for de er på innsiden..... +++ en fin sikksakk søm.....

så jeg tror at jeg revna en del.... *grøss*

Følte meg ganske fin etter en uke

Skrevet

Jeg sydde mye. fikk ikke vite hvor mye. tror det må være over 30.

er 4 uker siden nå. føler ikke at jeg helt i orden der nede enda

Skrevet

Totalruptur grad 4, så her ble det sydd over 30 sting i alle retninger :(

Men nå , etter 7 mnd, er alt som før ;), utrolig nok - hadde ALDRI trodd det for!!

Skrevet

Nei, det er ganske utrolig at det går såpass greit!

Vet ikke om jeg revnet noe særlig, men ble klippet pga stjernekikker, så det ble mange sting. Var som før etter 7-8 uker:-)

Skrevet

gutten min bel forsøkt tatt med to vakum før han ble dratt ut med tang. Jeg fikk 3 pyntesting ;) Legen sa det så ikke ut som om jeg hadde føst! Veldig lettet, for ofte må de klippe mye når det blir brukt tang....grøss...

Skrevet

Hadde subtotal-ruptur grad tre, noe som vil si at det bare var en tynn,tynn slimhinne igjen inn til endetarmen. Ble sydd av gynekolog på fødestua, tok vel en20-30 minutter. Tror du har vært heldig jeg.. ;o)

Skrevet

Revnet på kryss og tvers både innvendig og utvendig, var tangforløsning og en stor gutt. Ble sydd såpass mye at ingen ville fortelle meg etterpå hvor mange sting jeg hadde..

Skrevet

Sydde noen få sting, da jeg spurte hvor mange sa de bare at de ikke teller sting..(fr.stad sykehus)

Skrevet

Ifølge jm så fikk jeg bare en rift på ytre kjønnsleppe, men det var nok til å måtte syes. Aner ikke hvor mange sting, hadde mer enn nok med det lille nurket som lå på magen min:-)

Hadde en veldig lett fødsel, og tror ikke jeg hadde fått rift hvis jeg hadde holdt meg til pressingen under en ri.. jeg ble litt utålmodig et øyeblikk.. hehe..

Men det grodde fort:-)

Skrevet

Revna en god del,og ble klipt litt.

JM ville ikke si noe om hvor mange sting jeg fikk. Kom ut av tellinga etterhvert uansett sa hu :s Både innvendige og utvendige. De kjentes en god stund etterpå ja :S

Skrevet

Revna mye, vet ikke hvor mange sting, for jeg tror ikke de gadd å telle en gang!

Hele endetarmen min sprakk!

Jeg måtte på operasjonstuen og la kirurgene ta seg av det, var ganske ille

Skrevet

JM sydde meg, måtte klippe. Spurte hvor mange sting det var, men hun snakket det bort med et uklart svar. Hun hold vel å i 10-15min, så det var nok litt ja:) Tok vel 4 mnd før jeg følte jeg var mitt gamle jeg igjenn 100%

Skrevet

Ble puttet i narkose pga total ruptur. Forferdelig opplevelse! da jeg spurte hvor mange sting det ble sydd, fikk jeg til svar at nei, det visste de ikke, for det var jo _så_ mange lag! Djez...

Føler meg fin idag- 9 mnd etterpå!

Skrevet

Som animal 050506, totalruptur grad 3 md kun en tynn slimhinne igjen til endetarmen. Ble sydd i narkose på operasjonsstua. Tenkte ikke på å spørre om antall sting da jeg våknet...

Skrevet

jeg revnet oppover og nedover, framover og bakover. vet ikke hvor mange sting jm sydde, men hun holdt på leeenge

Skrevet

Revna hele veien jeg og jordmora klarte ikke å sy meg sammen, måtte i narkose å operere etter på! Ikke en god opplevelse!

Skrevet

Totalruptur (altså inkl lukkemuskelen til ræva) aner ikke hvor mange sting, men det er ganske bra nå. Har jo fått arr, men jeg fungerer som før:)

Skrevet

jeg hadde en liten rift sa hun. nr eg spurte hvor mange sting sa hun de ikke talte det lenger...

jeg var fin igjen etter noen dager. på 6 ukerskontrollen sa legen at hun kunne ikke se at eg hadde sydd noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...