Gå til innhold

Hvor mye hjelper mannfolka til?? Dritt lei av å gjøre alt selv jeg.. *frustrert!*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye hjelper mannfolka til på efta/kvelden? Min kan mate med flaske og kose, og det er alt.. Middagen skal være ferdig når han kommer, kåken strøken, klærne vasket/brettet/på plass, og knerten skal helst ha ny bleie og brukervennlige klær.. Nå som jula er her hvem må da vaske og pynte samt kjøpe alle gaver?? Joda det er meg..! Føler meg som en strevsom alenemor.. Får til og med "kjeft" for at jeg ikke er ute å går tur..! Uff.. I dag kokte jeg over, og har nå boikottet flaskevask for å se om absolutt ALLE flasker blir skitne før han MÅ vaske de.. Tror ikke han vet hva en flaskekost er engang jeg.. Er rart det der.. De går fra stua til kjøkkenet helt av seg selv og gett!Flaskesterilisatoren blir vel ALT for komplisert for han stakkar.. Det absulutt verste er at han furter resten av kvelden hvis jeg spør om noe..

Godt at knerten sover lenge og er blid og fornøyd i allefall da..

Å jul med din glede.. *sukk*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her i huset er mannen kjempeflink=0)

Har ikke vært helt i form i det siste, så mannen som jobber kun ettermiddager, har stått opp med knøttet hver morgen kl 7 (det gjør han for såvidt alltid siden jeg er oppe med knøttet på natta).

Her om dagen da jeg sto opp sånn rundt kl 930 hadde mannen vaska hele badet. I forrige uke vaska han stua og kjøkkenet (vi har rundvask før jul)...

I dag var han og fikk unna store deler av julehandlinga (mat) mens jeg lå og sov. Knøttet hadde han med seg.

Mater og skifter bleier og gjør alt som trengs rett og slett!

Ja jeg vet jeg er heldig (og av og til får jeg rett og slett dårlig samvittighet for han gjør så utrolig mye før jeg rekker å gjøre noe selv..)! =0)

Skrevet

min blir driiit sur, hvis det ikke skinner her når han kommer hjem.. og om natta later han som at han ikke hører det når babyen skriker... jeg ammer han, så da synes jeg at han kunne ha byttet bleie en gang i mellom på natta (babyen bæsjer hele dagen)! han skjønner heller ikke at det er slitsomt å være hjemme med en unge hele dagen, som skriiiiiiker :P ! nei, han synes jeg er heldig som har "FERIE" AAArgh

Skrevet

Å jeg som trodde det bare var slik hos meg!

Min gjør ikke noe annet enn å kose, leke og bade lillejenta! Alt annet ligger hos meg. Fikk akkurat kjeft fordi jeg ikke har handlet julegave til kompisen hans! Og jeg satt oppe til tre i natt og lagde julekort, stod opp kl 6 og har stresset til jul siden da. Først nå jeg sitter stille mer enn to min...

huff, de mannfolka, hvorfor gidder vi egentlig?? hehe

Skrevet

Handlet julegave til kompisen hans??????? Er han helt inkompetent selv eller?? Fy flate, det der hadde jeg aldri funnet meg i. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste hvis du fortsetter å sy puter under armene på han.

Ikke for det, har mye av de samme problemene her (at han ikke gjør nok, gjør en del, men ikke NOK) men jobber stadig med saken, han skal få ta sin del av ansvaret... Kommer nok i mål en dag... :)

Skrevet

Er også heldig å ha en slik mann som du Knætta & Knøttet, med spire !! :)

Skrevet

Har det som du dessverre... Og skjønner ikke at jeg har latt det skje! *Dunkehodetiveggen*

Min samboer har jobbet fra morgen til natt hele adventen, sånn sett har jeg jo virkelig vært alenemor, bare med en ekstra å lage mat til og rydde etter. Skjønner jo at han ikke får gjort noe hjemme da.

Men - han tar jo aldri initiativ ellers heller. Jeg må leke mamma for han og delegere arbeidsoppgaver i huset. Da gjør han det riktignok, men skulle ønske det var unødvendig å si fra. Og skulle ønske han så at noe måtte gjøres, det ser jo alltid "greit" ut i hans øyne, uansett hvor rotete det er;-)

Hehe, det lå en arbeidsskjorte på badegulvet her en dag... Spurte han "...og hva har du tenkt med den der?" og hintet til at han skulle rydde den bort... Da svarte han "nei, den kan du bare vaske"!

Hvorpå jeg klikka og sa "ååååå, kan jeg? Tuuuusen takk! Du er jo bare et scoop av en mann! Hva skulle jeg gjort uten deg??"

Uff... Det må gå seg til når han får mer fri! Da skal jeg mate inn med teskje at ting ikke gjøres av seg selv, og at hvis jeg skal kunne være mitt sprudlende jeg, så må han ta mer initiativ hjemme. Hvis ikke blir jeg SinnaLise, og det er ingen tjent med.

Skrevet

Min er egentlig veldig flink.. Hehe.. men liker ikke helt måten han hjelper til på da :P jeg blir mer stresset enn får slappe av :D med en gang jenta vår på 2 har lagt seg, begynner det.. Sukking og stønning mens han kaster ting og tang og henger opp en jakke eller 2 som ikke har blitt hengt opp der de skal osv :P Føler han sukker og stønner og tenker: huff for ei kjerring jeg har funnet meg som ikke rydder og tar seg av hjemmet! mens jeg sitter i stolen og ammer minstemann og venter på en ledig stund så jeg kan begynne å rydde selv da.. :P

også har vi det faktum at jeg gjør det meste han gjør på dagtid når snuppa har lagt seg da.. men det blir endel rot fra hun står opp igjen til han kommer hjem :P Men setter stor pris på alt han gjør da.. utenom de lydene :D

Skrevet

He he, kan vel ikke bli sur og kjefte når han ikke gjør noe selv???

Har en gubbe som kanskje ikke er den mest ryddige i verden (understatement...), men han klager nå faktisk ikke heller - for han ser jo ikke når det er uryddig, hi hi. Men når jeg sier fra om hva han kunne hjulpet med, sier han ofte at jeg "maser" da - og det liker jeg dårlig! For jeg må jo si ifra hvis noe skal bli gjort. Ja ja...men som oftest gjør han det jeg ber om hjelp med da.

Min samboer gir kveldsgrøten og tar kveldsstellet/dusj med jenta vår - men vi bytter litt på det også, slik at det ikke alltid er han som gjør det. (Spørs hvor mye annet han har å styre med også.) Og så har han og snuppa en stund som er bare deres, hvor hun sitter i vippestolen ved pc:en hans, eller på fanget hans, og de hører musikk. Det elsker hun!

I helgen gjør han mer ting med jenta vår, siden han ikke jobber da og derfor har mer overskudd. Står gjerne opp tidlig med henne en av dagene i helgen, og gir frokostgrøten, slik at jeg får sove lenger.

Må innrømme at jeg dessverre kan bli litt furten når jeg står opp og må begynne med å rydde/vaske på benken før jeg får meg kaffe. Men så er vi veldig forskjellige når det gjelder orden også.

Skrevet

Jeg synes min samboer er kjempeflink!

Han lager middag+opprydding annenhver dag, og tar kveldsstellet på gutten vår annenhver dag. Han står opp med gutten vår både lørdag og søndag, slik at jeg kan ligge så lenge jeg vil. Han hjelper til med rydding og husvask hvis jeg ber han om det, men noen ganger får han et kick og shiner hele huset. Det er han som tar seg av mathandling også. Det eneste han IKKE gjør, er å ta ut av oppvaskmaskina, hehe, det synes han er så kjedelig.

Skrevet

Hvem er det egentlig som har bestemt at du skal ha det sånn,du eller han?For meg høres det ut som om du alt har akseptert det selv om du er frustrert.Det er ikke husvask permisjon dreier seg om.Synes du skal ta vare mer på deg selv og stille noen krav.

Skrevet

Humlefar "hjelper" aldri til!

Han deltar selvfølgelig på lik linje som meg når han er hjemme.

Vi synes at det er helt naturlig at begge investerer energi og til i barn og hus når begge er hjemme.

Skrevet

Mener selvsagt energi og TID :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...