Gå til innhold

mar79 - solunge snart? Heisann!!


Loise 2barnsmor ღ

Anbefalte innlegg

Hei mar79..

Åssen går det med deg?? Har ikke hørt fra deg siden du fikk positiv test, er nyskjerrig på åssen det går nå? Hvor langt er du kommet?

 

Jeg er hoppet videre til 3trimester og koser meg.. Rart å tenke på at jeg bare har innspurten igjen nå. Jeg har ca.10uker igjen til termin.

Var til jordmor i dag. BT og urin er fint, og bekkenet ganske bra. Jeg er delvis sykemeldt for jeg var så sliten og hadde masse kynnere. Så jeg har gått fra 5 dager jobb i uken til 3 dager, og det hjelper virkelig..

Gutten min har lagt seg med hodet ned nå,, flinke knøttet,, så nå slipper jeg å tenke på setefødsel.. Han ser ut til å like denne stillingen, for han har lagt sånn i en uke allerede..

 

Nå gleder jeg meg til julaften med familien det skal bli kos!!! Blir gøy å se tullemoren min åpne gaver. Hun skal få sin første dukke og dukkevogn til jul!!! Gleder meg MASSE til å se reaksjonen hennes.. hihi

 

God jul til deg mar79,, håper formen din er fin!!

Klem, 29+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, så koselig!

 

Er nesten ikke inne på BIM for tida, for jeg har null overskudd om dagen. Passer jo kjempedårlig nå før jul! Gubben har endelig skjønt at han må trå til, og det hjelper jo mye! Ikke helt i mål enda, men det er stryking og litt pynting som står igjen. Skal ikke ha gjester før 2.dagen, så det går bra.

 

Bortsett fra at jeg er sliten, så har jeg ikke andre plager enn litt småkvalme innimellom og veldig ømme pupper. Da jeg var gravid tidligere i høst så spottet jeg hele tida. Det har jeg ikke gjort denne gangen fram til i dag. Blir litt stressa av det, ettersom det var et dårlig tegn sist. Glemte progesteron-kremen i går (begynte å bruke den på eget initiativ pga korte lutealfaser), kanskje det er en grunn. Men spotting/blødninger er jo ikke uvanlig der det går bra heller, så vi får tro på det. Har min første legetime rett på nyåret og har uansett bestemt meg for å få tidlig UL. Føler at jeg vil vite uansett hva ståa er!!!

 

Du har jammen i meg kommet langt i svangerskapet! Tida flyr synes jeg! Bra at du har fått sykemelding da, så du fungerer både på jobb og hjemme. Morsomt at det blir en gutt da, du ønsket deg det nå ikke sant?

 

Gleder meg til ribbe i kveld, blir helt gal av å se på reklame i blad og på tv. Smaker så godt når man bare spiser det en gang i året! Første julefeiring hos svigers for meg, så er litt spent på hvordan det blir. Ingen små barn hverken hjemme hos meg eller hos svigers, så nisse kommer det ikke ;-)

 

Ønsker deg en god jul og sender deg en stooor klem,

 

6+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mar79

Så bra at mannen trår til litt nå da!! Det blir jul hos dere også da vettu..

 

Jeg tror spottingen din i dag har med at du glemte kremen i går ja,, Og jeg kan trøste med at jeg spottet en dag eller to med førstemann.. Og det gikk kjempefint det..

 

Håper ribben smaker godt da, så du ikke blir skuffet ;)

Og hold meg gjerne oppdatert fremover!!!!!!!

 

Juleklem, 29+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho, ho!

 

Jeg var så sosial i går altså, kvalm som bare f... Har kun vært småkvalm fram til nå, men i går slo det virkelig til. Måtte legge meg i natt med bøtte i tilfelle... Men klarte å nyte første tallerken med ribbe, og det var jo det jeg gleda meg til :)

 

Ingen spotting i dag, så da spørs det om det hang sammen med at jeg glemte kremen. Da må jo min egen progesteronproduksjon være dårlig, så det er vel best å spørre legen om det! Men kvalmen MÅ jo være et godt tegn!

 

Vil gjerne bli oppdatert jeg også, spennende den siste tida ettersom det nærmer seg!

 

Klem fra 6+3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda.. så kjedelig :(

Dumt at kvalmen kom for fullt på julaften, men bra at du fikk deg en tallerken med go-mat i alle fall... Og som du sier - kvalme ER et godt tegn.. Så sånn sett er det supert at du er blitt kvalm. Det viser at ting er som det skal og at dette nok skal gå veldig bra!! *tommel opp*

 

Jeg har det bra,, har kost meg masse i går på julaften. Carina fikk masse leker og har lekt med dem i dag.. Og jeg fikk noen topper og noen gryter som jeg har ønsket meg, og av mannen fikk jeg laptop pult til å ha i fanget.. Det har jeg ønsket meg lenge..

 

I dag skulle jeg sove lur, men lillebror i magen var ikke enig. Han sparket og romsterte mye,.. hehe... Godt å kjenne. Det er blitt masse liv etterhvert... Jeg skal holde deg oppdatert jeg ja,,

 

Vi snakkes.. klem, 29+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er du 7+2 på vei mar79?? Herlig at tiden går.. Og jo flere dager som går, dess tryggere kan du være på at dette skal gå bra.. Det er jo det hele tiden frem til uke 12 handler om... å vente på å få vite at det skal gå bra med nurket.... Sånn hadde jeg det i alle fall

 

Jeg koser meg jeg. Magen er standby i størrelse, men det er like bra det, for den er stooor. Godt at den tar seg en pause.. Men vekten kryper oppover. Nå har jeg lagt på meg 8.3 kilo siden svangerskapets start.. Faktisk bare 300gram mere enn i samme uke med nr1 det, så dette lover bra. Jenta mi var en liten og nydelig baby, ville nok blitt rundt 3 kilo hun hadde hun fått være i magen til termin. Men svangerskapsforgiftning gjorde at jeg ble satt i gang i uke 37. Så hun kom bittelitt tidlig. Var 2670gram da hun ble født, 49cm lang, og 34 cm rundt hodet. Jeg er spent på å få de vitale mål på lillebror tilslutt.. Det er enda 10 uker til termin. Men tiden går jo fort.... Og termin går jo i 24 dager +-,, så jeg kan regne så lite som 8 uker også,, eller så mye som 12 uker... Spennende uansett..

 

Vi snakkes.. god bedring ang formen,, håper du ikke blir FOR kvalm og ekkel.. Det er jo et godt tegn sådan at kvalmen din ikke kom før i uke 6.. De som er kvalm leeeenge får ofte kvalmen helt fra starten av.. Jeg ble uggen i uke 6 med nr1 og det gikk over i uke 10,,, denne gangen ble jeg uggen i uke 7 og det gikk over i uke 8,, varte kjempekort!

 

Ha en fortsatt fin romjul,, og godt nyttår !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

klem, 30+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på svar fra deg snart,, at du ikke er vekke herfra pga triste grunner........

 

*dytt*

31+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nytt År!

 

Henger i "stroppen" jeg! Har enten vært på noe opplegg, ellers så har jeg flata ut på sofaen. Vi hadde hovedansvar for opplegg på nyttårs-aften og jeg gikk på en smell der :) Mat og fest for 20 stk. Var en del som skjønte hvordan ting hang sammen....

 

Er konstant sulten, men kvalm.... Ønsker i det lengste å ikke si noe på jobben. Det skal lyses ut en FAST stilling på jobben nå på nyåret, og den vil jeg gjerne ha uten så mye om og men!!!! Graviditet skal jo ikke ha noe å si, men stoler ikke 100% på det!

 

Spottinga har ikke gitt seg, men da jeg ikke blør friskt, så har jeg slått meg mer til ro. Sist så ble det jo verre og verre. Har nå kommet 3 dager lenger nå. Var hos legen på 1. kontroll i går. Gjorde egentlig ikke mer enn å fylle ut skjema og ta blodprøver. Hun sendte inn skjema for ordinær og tidlig ultralyd, så da er det bare å vente spent på en lapp i postkassa! Både jeg å gubben trenger å se at det er liv der inne, slik at vi kan roe ned og kose oss med svangerskapet.

 

Godt å høre at du har det bra også! Er vel kos med stor mage også...er i hvertfall noe jeg ser fram til. Spennende å se hvor lenge du må gå da, men er vel greit å vente minst 8 uker. Anslår jordmor størrelsen på ungen så tidlig som uke 30, eller er det kun de aller siste ukene?

 

Klem fra

7+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mar79!! Det var godt å høre fra deg igjen... skulle nesten til å etterlyse deg nå *ler*

 

Godt gjort å lage mat til 20 personer når du er kvalm selv.. *imponert*

 

Og jeg skjønner deg godt ang å ikke ville si noe på jobben, inntil den faste stillingen er avgjort.. Jeg hadde sikkert gjort det samme..

 

Godt å høre at du ikke blør friskt,, Spotting er jo egentlig ganske normalt.. kanskje du har en morkake som ligger over livmor halsen, og at det er derfor det småblør litt? Dette vil de jo finne ut på den tidlige UL du skal ha,,, Spennende.. Skjønner godt at dere trenger å se liv for å roe dere i svangerskapet.. *klem* Håper den tidlige UL'en blir snart da..

 

Jordmor anslår vel ikke babyens vekt før mot slutten? Men da jeg var til jordmor i uke 30 og sa jeg syns magen min var stor denne gangen, så sa hun at hun trodde babyen min ble rett rundt 3 kilo,, eller maks 3.5kg.. Så jeg håper hun får rett,, jeg ønsker ikke større baby enn det..

For min del kan godt gutten komme litt før termin... Men jeg ønsker å få slappet litt av før han kommer,, så han må ikke komme VELDIG tidlig heller *ler*

 

Sist kom jo jenta mi i uke 37+4. Jeg ble igangsatt pga svangerskapsforgiftning.. Og hun klarte seg jo helt flott,, så å føde i uke 38 hadde vært flott.. Da har jeg hatt permisjon i 2 uker.. Og da er jeg sikkert temmelig fødeklar...

 

Ha en fiiiin uke videre!!

Klem, 31+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...