Gå til innhold

Når mensen kommer... hvordan takle det hvis man er på jobb...?

Anbefalte innlegg

Hei alle dere som har vært gjennom mislykkede IVF forsøk, der man har begynt å blø før man kan teste.

Det skjedde meg på mitt første IVF forsøk. Var den perioden ikke på jobb, og det passet veldig bra å være hjemme for meg selv da mensen kom...

Skal gjennom mitt andre IVF forsøk nå, og er veldig spent. Litt grue/glede seg følelse. Vil prøve å legge til rette for meg selv på best mulig måte. Skrekken er å begynne å blø på jobb.. Vil liksom unngå en sykemelding på flere uker også.

Hvordan har dere gjort dette? Takknemlig for svar! :-)

Fortsetter under...

Sist var jeg sykemeldt og når jeg begynte å blø så blødde jeg såå mye og var veldig glad jeg bare var hjemme.. satte inn to egg da og blødde først masse så var det en dag med litt mindre så kom det masse igjen..

Denne gangen skal jeg jobbe..så er veldig spent jeg også..

Får XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX alt vi har for at vi slipper dette...

Jeg var i full jobb :o)

Fikk heldigvis sørge i fred da mensen kom i helgen, men tror jeg hadde taklet å få den på jobben også. Det er jo ikke sikkert at man har mistet egget/ eggene selv om man begynner å blø.

Tror det er best å gjøre det man føler er riktig for en selv :o)

Jeg er så heldig (?) at jeg alltid spotter før mens, har gjort det helt siden pille-slutt i august 2003. Derfor har jeg fått et "varsel" før mensen har kommet ved begge mine innsettinger. Ergo har jeg visst at det var stoooor sjanse for mislykka forsøk før mensen braket løs, for å si det sånn. Mensen har jeg fått på natta/morgenkviste, men sist gang sendet jeg faktisk sjefen (som visste om forsøket) at jeg ikke kom før etter lunsj den dagen mensen kom, så fikk jeg formiddagen i fred for meg selv.

:-)

Jeg hadde oppfølging av en fantastisk gynekolog som lot meg være sykemeldt til ETTER at jeg testa. Nå kom alltid mensen før jeg testa, så derfor ble det tid til å sørge i ro og mak hjemme. Ved første forsøk jobba jeg i ventetiden for å få tankene over på noe annet, så da jeg begynte å blø tok jeg bare kontakt, så ble jeg sykemeldt fra da.

Hei, og takk for fine svar! Får finne ut av hvordan jeg skal gjøre det. Det beste er vel å tenke at det er fortsatt håp selv om en begynner å blø. Flere har jo skrevet om det inne på sidene her.

Lykke til alle sammen!

Annonse

Tja..........jeg fikk SA på jobb, men forventet ikke den enorme blødningen jeg fikk. Var i grunnen helt uforberedt, hadde gått lengre enn forrige gang det skjedde. Blødde gjennom alt jeg eide og hadde og hadde ingen toalettfasiliteter i nærheten.He he....kan le av den nå, men det var ikke gøy da det stod på. Dessuten var jeg i en posisjon hvor jeg ikke kunne gå fra umiddelbart og måtte holde maska foran et utall mennesker mens hjertet brast innvendig. Det er kanskje noe av det tøffeste jeg har vært gjennom. Jeg dro hjem da jeg kunne......gråt hele kvelden og gikk på jobb igjen dagen etter.

Blødde som en gris i en hel uke, masse vondt og ubehag.

Det eneste positive med det, var at hormonene etterhvert slapp taket og jeg fikk kroppen og humøret tilbake(hormonene er de verste for meg, reagerer ekstremt kraftig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...