Vårbaby2007 Skrevet 21. desember 2006 #1 Skrevet 21. desember 2006 Knekte halebeinet for ca. 6 år siden og hadde faktisk nesten glemt alt sammen helt til for ca. en mnd. siden. Nå får jeg skikkelig vondt når jeg sitter mye, eller løfter ting..Ble litt bekymra i forhold til fødselen, så er det noen som har noen råd? Alt mottas med takk:). Ellers skal jeg kontakte lege snarest, slik at hun kan si meg hva som skal gjøres/ikke gjøres. Ellers alt bare fint med meg og den lille:)
shayan_jente_04.04. Skrevet 21. desember 2006 #2 Skrevet 21. desember 2006 huff.....stakkar liten, nei har dessverre ikke knekt halebenet, men sliter med sterke smerter av bekkenløsninga og halebenet mitt er drit vovd...., går til fysioterapeut for behandling. tror du oxo burde oppsøke fysioterapeut, er gratis når man er gravid! du får ha lykke til med det! og god jul
prins 07 og prinsesse 09 Skrevet 22. desember 2006 #3 Skrevet 22. desember 2006 kor du har d ifra at d e gratis å gå til fysioterapaut når man e gravid? det stemmer ihvertfall ikke for mæ. har gått 2 g i uka sia okt og det har pengboka fått merke! vennligst opplys mæ korsen æ kan få det gratis! takker for svar
Trampe 79 Skrevet 22. desember 2006 #4 Skrevet 22. desember 2006 Viss doktoren din skrive at du har bekkenløysing med gangproblem so trur eg at du kan få det litt billigare. Men det er berre sann som eg har høyrt andre som har sagt. Vurdera å begynne med ein sjølv.
Januarnurk-2010 Skrevet 23. desember 2006 #5 Skrevet 23. desember 2006 Heisan, vil absolutt anbefale deg å oppsøke lege for å få undersøkt det. Det er ikke sikkert at det går over av seg selv, noe jeg håpet i min noenlunde tilsvarende situasjon. Siden legen diagnostiserte meg med begynnende bekkeløsning med gangproblemer har jeg rett på gratis fysikalsk behandling under graviditet og 6 måneder etter fødsel. På grunn av lang ventetid hos anbefalt fysioterapeut, oppsøkte jeg kiropraktor i mellomtiden. Til forskjell fra fysioteraputen var han interessert i bakenforliggend årsaker til smerter, og jeg kom på mens jeg var hos ham første gang at jeg hadde brist i halebeinet for noen år tilbake og har hatt noen stygge fall på snowboard som har gått utover rygg/ halebein. Det han sa om en knekk i halebeinet var at vi kvinner er heldige der. For hvis det først har knekt, kan det gro fast i feil stilling. Men på grunn av fødselen vil halebeinet bli knekt på plass igjen slik det får sin opprinnelge form igjen. Dette vil kunne innebære ekstra smerter etter fødsel, men ved hjelp av badering å sitte på leges det av seg selv. Jeg går nå regemessig til kiro og blir knekt på da jeg har en del spenninger i rygg som han mener kan relateres til halebeinsbristen. Opplever at det foreløpig hjelper....Dette er dessverre en utgift du må dekke selv, men å supplere med fysio anbefaler han veldig, Håper du finner ut av det, lurt å oppsøke lege uansett:-) Masse lykke til!
shayan_jente_04.04. Skrevet 23. desember 2006 #6 Skrevet 23. desember 2006 hei margrethe80! det er gratis for gravide, du må be legen din om å henvise deg! må ikke finne på å betale for timene selv mens du er gravid!
Heihvordetgår Skrevet 23. desember 2006 #7 Skrevet 23. desember 2006 Det er kun gratis hvis du får henvisning gjennom lege for bekkenlösning
**synne** Skrevet 23. desember 2006 #8 Skrevet 23. desember 2006 Man må ikke sitte på badering, for det hinder blodsirkulasjonen! -Det fikk jeg beskjed om sist jeg var gravid. Man må heller rulle to håndklær til to ruller, så har man en under hver skinke... -var det forståelig? Iallefall...da blokkeres ikke blodomløpet..
tre håpefulle Skrevet 23. desember 2006 #9 Skrevet 23. desember 2006 Ej he hatt smerter i halebeinet i to måner no viss ej sitt mykje på det... He ikkje noke vondt i bekkenet når ej e oppe og går, kun i halebeinet når ej sitte... He vore inne på tanken om bekkenløsning, men syns det e litt rart sida ej ikkje he smerte anna enn når ej sitt mykje.. He ikkje knukke/brista halebeinet som ej veit om, men he no fått forferdelig vodt i det når ej he falt opp gjennom åra, so det kan nå hende det he skjedd alikave... Men ej he alltid syntes at halebeinet mitt stikker litt langt ut... No må ej ofte sitte/legge mej over på siden for at det e så vondt.. He sjøl vore inne på tanken om at ej etterkvart må bruke badering, eller to sammenrulla handkle som ei nevnte.. Ej he av og til sittet på to pute, der det e glis mellom... =o) Håpe at ikkje ditte vil bli ei stor plage, men for min del så e det berre og sitte minst mulig og være meir oppe og gå... So noke "positivt" e det i det.. hehe.. =o)
Vårbaby2007 Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #10 Skrevet 29. desember 2006 Takker for råd! Skal til legen tidlig i januar og få sjekket alt. Godt nytt år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå