Gå til innhold

Kan noen bruke litt tid på å hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Jeg er i permisjon, ulønnet fra en stilling i helsevesenet (100%) Delvis søkte jeg perm fordi jeg blir kvalm av å tenke på å gå tilbake (psykisk belastende jobb) og fordi jeg fikk store problemer med rygg og bekken (har konkrete "diagnoser") etter to tette. Trodde jeg skulle bli bra fortere og skulle basere meg på ekstravakter ett år og være delvis hjemmeværende. Men gikk raskt på en smell osv var sykemeldt en stund. Fikk da tilbud om vikariat halv nattevakt stilling fra samme arbeidsgiver men en annen underavdeling. Takket ja til denne men permisjonen løper ut før vikariatet så jeg søker nå om å forlenge permisjonen slik at stillingene overlapper hverandre.

Så problemet mitt er at jeg ikke verken fysisk eller psykisk er i stand til å gå tilbake til den fulle stillingen min og legen min sier at hun kommer til å sykemelde meg fra den og at vi søker yrkesrettet attføring. Problemet er at jeg sliter veldig hvis sykepenger blir beregnet ut fra vikariatet, den halve, fordi jeg greier meg egentlig ikke på denne lønna og har tvinga meg til å jobbe litt ekstra, noe som gjør at jeg blir verre av plagene mine. Men får jeg sykepenger fra min fulle stilling hvis jeg ikke har jobbet der på lenge? Det er som sagt samme hoved arbeidsgiver, to forskjellige poster. Noen tips?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...